Lengte jongen 20 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Elmyra, 12 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Ben even benieuwd, wat de lengte van jongens rond deze leeftijd is. Ons zoontje heeft genetisch onderzoek gehad naar een skeletdysplasie, in het betreffende gen zijn geen afwijkingen gevonden maar 100% uit te sluiten is het niet omdat nog niet alles bekend is wat betreft skeletdysplasieën en in andere genen ook afwijkingen kunnen liggen. Nu heb ik er aan de ene kant echt wel vertrouwen in dat het goed zit met hem. Zijn (boven)benen (waren erg kort) maar lijken nu prima in verhouding. Al zie je nog wel dat ze korter zijn ivm andere kindjes hoor.

    Anyhow vanwege bovenstaande zit zijn groei me toch nog niet altijd lekker. Mijn dochters (ook geen lange lijzen) waren rond 2 jaar respectievelijk 83cm (2 jaar en 2 maanden) en 85cm (2 jaar). Ons zoontje is nu 20 maanden en 79cm. Zie veel kindjes die een behoorlijk stuk jonger zijn dan hem en die ongeveer even groot of zelfs groter zijn dan hem.
     
  2. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Ik vind het inderdaad wel klein. Onze oudste, een jongen, was met 14 maanden 82cm, met 2 jaar 93cm dus met 20 maanden denk rond de 87/88cm?
    Dochter is nu 16 maanden en 83cm, weegt bijna 13kg maar zit daarbij wel boven gemiddeld en zo zal je ook kindjes hebben die onder gemiddelde zitten natuurlijk.

    Als het onderzoek geen afwijkingen liet zien zou ik daar nu op vertrouwen.
    Onze zoon heeft een vriendje, die was als baby al kleiner en ze blijven echt een kop in lengte schelen, maar ventje is kerngezond!
     
    Elmyra vindt dit leuk.
  3. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Dochter hier is bijna 23 mnd en is 84cm. Vooral in de laatste maanden is ze ineens de lucht in geschoten in sprongen. Altijd korte pootjes gehad, niet heel vreemd hebben man en ik ook, maar nu is t wat meer in verhouding.
     
    Elmyra vindt dit leuk.
  4. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.657
    21.164
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hij zit dan op de -2 lijn ongeveer zo te zien. Op zich zou ik me meer kijken naar zijn groeicurve, groeit ie gewoon gestaag volgens zijn eigen lijntje, dan zou ik me geen zorgen maken.
     
    Elmyra vindt dit leuk.
  5. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje (18 maanden) is nu 82cm. Maar hij zit op de +1 lijn.
    Ik zou inderdaad kijken of hij zijn eigen lijntje volgt.
     
    Elmyra vindt dit leuk.
  6. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Ja klopt hij zit op -2 inderdaad. Wat op zich niet heel raar is natuurlijk. Onze oudste zit ook op de -2 lijn. Hij volgt al met al wel zijn eigen lijntje denk ik ... Hij heeft wel op -2,5 gezeten en ook wel iets boven de -2 lijn en nu buigt ie weer naar de -2 lijn.
     
  7. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Zit ook gewoon verschil in kindjes natuurlijk en kindjes op de 2 plus lijn en kindjes op 2 min lijn is sowieso groot contrast. In het algemeen maak ik me niet echt zorgen hoor. Soms slaat alleen de twijfel weer even toe. Ik zie ook veel jongere kindjes die al langer zijn dan hem dus dat speelt ook mee.
     
  8. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.657
    21.164
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dan is dat gewoon hoe hij groeit en doe je er niks aan denk ik.
     
    Elmyra vindt dit leuk.
  9. Edr89

    Edr89 Bekend lid

    20 jun 2016
    675
    1.057
    93
    Mijn dochter is 22 maanden en is 81 cm en 10,5 kilo. Ook echt een kleintje, maar wel in verhouding. Ik begrijp je zorgen wel, ik merk zelf ook dat ik me er best wel mee bezig houd. Als ik google kom ik best veel kindjes tegen die op deze leeftijd nog best klein zijn. Ik ga er maar vanuit dat de groeispurt nog komt.
     
    Elmyra vindt dit leuk.
  10. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Er zit gewoon veel verschil in kleintjes en weet dat t niet persee wat te betekenen heeft hoor, die voorgeschiedenis speelt dan ook nog mee. Bij onze oudste heb ik er nooit over nagedacht en bij haar op de psz zijn veel kindjes ook groter dan haar, zelfs die een jaar jonger zijn. Zij heeft ook nooit in verhouding korte beentjes gehad. De jongste had aan het eind van de zwangerschap benen op p1,7 dat is meermalen nagemeten en ik zou toen nog een extra guo krijgen maar hij is een dag voor die guo geboren. Bij de geboorte zag je wel dat zijn beentjes echt kort waren maar het was helemaal een klein ventje. Pas later ging dat meer opvallen en nu is het wel meer in verhouding vind ik. En dat vonden ook de fysio en kinderarts hoor. Dus opzich heb ik er wel vertrouwen in maar soms slaat die twijfel weer even toe :oops:.
     
    Edr89 vindt dit leuk.
  11. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ik heb werkelijk geen idee...als hij zijn lijntje volgt dan zou hij nu 87/88/89 cm moeten zijn
     
  12. Edr89

    Edr89 Bekend lid

    20 jun 2016
    675
    1.057
    93
    Heel herkenbaar hoor!
    Dan doe je weer een broekje maat 80 aan waarin staat 9-12 maanden en dat broekje valt dan nog van dr billen af. Maakt mij ook onzeker. En dan achud ik t weer van me af en denk ik eraan hoe goed ze ontwikkelt en dat t maar om een paar cm gaat, maar toch.. Soms wel lastig om vertrouwen te houden. Hier ook gewoon geen grote eter, helpt ook niet mee. Krijg er echt niet meer in. En dan betrap ik me op kijken of volle melk meer calorieen heeft of peutermelk bijv.
    Lastig he!
     
  13. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Oh dat is dubbelop natuurlijk als ze ook nog smalletjes zijn. Ons zoontje is niet smal, echt een bollie, al slankt hij wel echt af sinds hij loopt. Zijn hoofd is nog even bol als eerst :roflmao:. Hij is echt dol op eten dus dat ik heb dan geen zorgen om zijn gewicht. Dat scheelt. Het is echt zijn lengte.

    Maar wel herkenbaar met de kleertjes ja! Had vanochtend bij Hema een broekje maat 80 in mijn handen. Dan zie ik meteen dat dat veel te groot is. Nu valt Hema ook groot hoor, maar toch :rolleyes:.
     
  14. Miepiemoos

    Miepiemoos Bekend lid

    13 mei 2013
    970
    157
    43
    Even teruggezocht in het groeiboekje. Ik heb een dochter die met 25 maanden 78 cm was. Ook afwijkende groei (al in de baarmoeder) en zeer korte bovenbenen. Ze heeft tot 4 jaar op de -3 lijn gezeten en begint nu een beetje te klimmen en in te halen. Daarvoor nooit inhaal groei vertoond.
    Mijn andere dochter leeft op de +1,5 lijn en heeft nu (10 maanden) de kleren van haar zus aan toen ze dus 2 a 2,5 was. Mini en maxi hier in huis want ze schelen dus 3,5 jaar maar maar 2 kledingmaten 80/86 en 98/104.
     
    Elmyra vindt dit leuk.
  15. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Mijn peuter was met 20maanden 85cm

    Mijn baby van 8mnd is momenteel 79cm
     
    Elmyra vindt dit leuk.
  16. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.644
    3.771
    113
    Mijn zoon is nu met 14 maanden 79 cm en zit daarmee op de -1 lijn dus is al geen grote.
     
    Elmyra vindt dit leuk.
  17. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Ook echt een kleintje dus! Hoe lang is je oudste dochter nu dan? Wel fijn om te zien dat ze wat klimt denk ik hè!

    Echt een heel verschil met je andere dochter dan! Hier valt dat mee. Ze zijn alledrie klein, de middelste relatief gezien het ‘langst’. Waar de oudste met 3 jaar nog 90cm was is zij nu 94cm. Ze scheelt nog 3cm met haar zus (ze schelen 12 maanden in leeftijd en dragen nu dezelfde kledingmaat, de middelste alleen broekjes nog een maatje kleiner dan de oudste).

    Ons zoontje is wel kleiner dan zijn zussen op dezelfde leeftijd. Hoop dat hij ook nog wat gaat klimmen/groeispurt krijgt. Als hij maar gezond is is lengte niet eens heel belangrijk natuurlijk, maar wel fijn als hij niet altijd ‘de kleinste’ blijft.
     
  18. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Oh wauw 8 maand en al 79cm. Dan zit je jongste wel bovengemiddeld denk ik? Als ik dit dan lees dan is S. inderdaad echt een mini. Ik zie dat ook hoor om me heen. Houd zijn groei wel in de gaten, als hij mooi zijn lijntje blijft volgen zal het wel goed zijn allemaal.
     
  19. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    14 maanden en dus ook al net zo lang als S. en als hij op -1 zit is het ook geen grote jongen idd.
     
  20. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Groeit boven alle lijnen uit, maar wel in verhouding. Ik was zelf ook zo groot (en verbaasde me dat mijn oudste gemiddeld bleek). Een verschil tussen mij en mijn reuzen baby, ik was gewoon op tijd en mijn baby was randprematuur
     
    Elmyra vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina