Medisch Dossier ziekenhuis in alle ziekenhuizen zichtbaar ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Selena149, 25 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Selena149

Selena149 Niet meer actief

Ik had even een korte vraag, wij zijn 'onder behandeling' bij het LUMC Ziekenhuis in Leiden. I.v.m. de afstand en problemen bij dat ziekenhuis willen we overstappen naar MC Alkmaar.

Nu vroeg ik me af of ons medisch dossier van het ziekenhuis, in elk ziekenhuis te zien valt door een arts ? Omdat het zeg maar hetzelfde overkoepelende orgaan (een ziekenhuis dus) heeft ? Die ervaring heb ik namelijk wel/ook gehad, maar dan bij Rivierduinen jaren geleden (waar o.a. GGZ onder valt). Daar viel mijn dossier te lezen bij 3 verschillende instanties vanwege hetzelfde overkoepelende orgaan (Rivierduinen), daardoor hadden zeg maar alle artsen die bij Rivierduinen werkten, toegang tot die dossiers.

Nu ik hier toch een topic over open, is het normaal dat je je eigen medisch dossier niet mee naar huis mag nemen of kopieren ? Van het LUMC mogen wij absoluut niet ons medisch dossier thuis hebben/krijgen, of er ook maar iets van kopieren en het mee naar huis nemen. Het moet binnen de 4 muren van het ziekenhuis blijven, ondanks dat ik gezegd heb dat het toch MIJN behandeling, MIJN lichaam en MIJN problemen betreft en dat ik dan toch wel zeker mijn eigen dossier stukken thuis mag hebben ? Nee dus. Omdat ik hier wel eens heb gelezen dat anderen het wel mogen vroeg ik me af hoe dit nu zat.

2. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Je mag je dossier inzien, gaat wel vaak op afspraak. Je dossier mag niet het ziekenhuis uit, wel mag je er kopien van (laten) maken. Er zijn hier landelijke richtlijnen voor. Weet even niet waar ze staan, maar via google kan je ze vast wel vinden.

3. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    hey,

volgens mij moet je goedkeuring geven dat andere zh het mogen zien..maar kunt anders toch even bellen na 1 van de zh om te vragen hoe het zit? je krijgt toch receptioniste eraan!

hoe het zit om je dossier mee te mogen durf ik je niet te zeggen, maar volgens mij krijg je dit idd niet mee....

4. jopa1000

jopa1000 Niet meer actief

Hoi,

Ik weet dat je als patient wel inzage mag hebben in je eigen medisch dossier, heb even gegoogled en hier kunt je regels vinden:

CBP - Rechten van uw patiënt

Er staat in dat je wel alles mag inzien behalve de aantekeningen van de doktoren (persoonlijke aantekeningen).

Ik heb toendertijd ook een kopie opgevraagd en ook gekregen, moest er wel voor betalen. Raar dat jij dit niet hebt gekregen.

Hoop dat je zo wat meer weet, succes ermee.
    Ik zou nogmaals vragen naar een kopie van je medisch dossier, willen ze dit niet geven zou ik vragen naar de reden waarom niet.

Misschien kun je bellen naar het bovenstaande orgaan? Misschien kunnen hun je verder helpen?

Groetjes Jopa1000

5. anita85

anita85 Fanatiek lid

12 sep 2009
    1.385
    18
    38
    Vrouw
    Flevoland
    je hebt als patient inzage recht. Dit is idd op afspraak. Je kant ook een kopie van je dossier krijgen tegen vergoeding. Maar je dossier kan ook opgestuurd worden naar het nieuwe zh. Hier voor moet je echter wel tekenen dat je toestemd.
    Je kan niet in het systeem alle dossiers van alle ziekenhuizen zien. Dit komt omdat elk zh een ander systeem heeft.

genoeg info???

6. Happymama70

Happymama70 Actief lid

1 nov 2007
    141
    0
    0
    Sweet Lake City
    Hoi,

Toen wij van ziekenhuis waren veranderd heb ik schriftelijk aangevraagd of ze onze gegevens door wilden sturen naar het nieuwe ziekenhuis. Dit hadden ze ook netjes gedaan.

Groetjes

7. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    wat ik nou niet begrijp is waarom je hierover een nieuw topic over opent terwijl je hier al een topic voor had geopend en daar mensen jou informatie en advies hebben gegeven welke stappen je zou kunnen nemen.

Deel Deze Pagina