Wij hebben ons geboortekaartje uitgezocht en de tekst voor zo ver als mogelijk afgemaakt. Nu hoorde ik van iemand dat ze tegenwoordig niet meer de lengte van een baby meten in het ziekenhuis. Waarom weet ik ook niet precies. Nu willen wij wel nog lengte en gewicht op het kaartje. Weet iemand of ze dit inderdaad niet meer doen en of ik het dus maar eraf moet laten halen?
Ze doen hèt liever niet omdat ze de baby niet meer mogen streken Het gebeurd nog wel eens en ze geven vaak een schatig Je kan het zelf ook een beetje doen met een meet lind
als je het vraagt dan meten ze je kindje wel, maar het is niet altijd even precies. Vroeger rekte ze de kindjes (de beentjes) echt uit om te meten, maar dat schijnt niet zo goed te zijn voor de heupjes, dus vandaar dat ze het niet standaard meer doen. Als je het vraagt doen ze het wel, maar dan is het iets 'grover' geschat dan vroeger zeg maar. Wij hebben bij beiden meiden ook gewoon de lengte gevraagd . Als ik in het topic kijk met kindjes die in dezelfde maand geboren zijn als m'n jongste dan weet bijna iedereen de geboortelengte wel, ik geloof 1 van de 30 niet ofzo. En bij een enkeling bleek nadien, dat ze er in het begin waarschijnlijk tóch best wat naast gezeten hadden (gezien de groei later) , maar dat is ook niet zo ramp natuurlijk
bij mijn zoon was de eerste meting op het cb een schatting. hij weigerde toen zijn benen te strekken. bij geboorte was hij 52cm, met 6w nog maar 50! lol
Bij mijn zoontje hebben ze ook gewoon een beetje gegokt. dus neergelegd, voetjes iets naar beneden. En dan nog wat cm-ers erbij op..
hier de eerste 3 maanden niet gemeten omdat hij in stuit lag en dan meten ze niet! Vooral omdat hij met beide beentjes naast zijn hoofdje lag zeg maar. Bij 3 maanden kregen we een echo van zijn heupjes daar was alles goed en toen meten ze pas zijn lengte op het conultatiebureau!
Bij mij is hij gewoon gemeten hoor! maar ze zeggen erbij dat hij iets langer is in het echie, dit omdat ze hem inderdaad niet meer helemaal mogen strekken!
Onze jongens zijn ook gewoon gemeten en ook om de paar dagen nog. Bij ons stond het dus ook wel op het kaartje.
Mijn beide kinderen zijn wel gemeten voor het kaartje. Dochter was 48 cm, maar waarschijnlijk nog iets kleiner. Bij zoonlief kwamen ze op 51 cm uit, maar dat was hij echt niet! Bleek ook wel uit het eerste cb bezoek, hij zal eerder 48/49 cm zijn geweest.
Mijn dochtertje is ook niet gemeten, wij hebben daarom op het geboortekaartje alleen plaats, tijd en gewicht vermeldt. Succes!
Bij ons werd er ook niet gemeten. We hadden het ook niet op het kaartje staan. Wel geprobeerd om zelf te meten met een meetlint, wel lastig hoor.
Bij ons is in het ziekenhuis wel ongeveer gemeten. Inderdaad omdat het strekken slecht is voor de heupen.
Hier niet gemeten wel gewogen maar op het kaartje alleen de naam en de geboortedatum. De rest vond ik eigenlijk niet zo relevant.. de dag erna is het al anders. (Voor premies zou ik het wel doen omdat iedereen er dan toch naar zal vragen)
J. zou ook niet gemeten worden, maar omdat ze zo zwaar was, maar er niet dik uit zag, en ze het gewicht dus niet kon 'plaatsen' (ze dacht dat de weegschaal kapot was ), heeft de verloskundige haar toch gemeten.