Ik heb geen speciale wiegdeken, alleen een katoenen ledikantdeken. Ik heb wel een soort dunne wiegdeken, maar die is 100% synthetisch. Kan dat wel in een wieg? Anders gebruik ik alleen ledikant dekens die ik onder het matras vouw.
Ledikant dekens zijn echt veeeeelste groot voor in de wieg das geen doen... ik heb gewoon een wiegdeken gekocht bij de Hema ik zal thuis eens kijken oftie syntetisch is maar volgens mij is dat gewoon katoen??
Zou ik niet doen straks heb je de deken ook weer nodig in het ledikant. En zo duur zijn ze niet bij de Hema of Prenatal. Echt 100% katoen nemen en geen syntetische deken, dat is echt niet fijn voor ze en kan zelfs gevaarlijk zijn.
In een wiegje zou ik al helemaal geen synthetische deken gebruiken. Katoen ademd veel beter waardoor ze veel beter hun warmte kwijt kunnen. Zou dus echt voor een katoenen dekentje gaan. Je hebt zo'n dekentje vaak al vanaf een 10tje. Ledikantdekens zou ik ook niet doen in een wiegje je houd dan veel te veel deken over wat je kwijt moet dan wordt het lastig om je kindje mooi strak onder te dekken.
katoenen wiegdekens zijn nu in de aanbieding bij de trekpleister. kost nog geen tientje. in wit, roze en blauw.
Ik heb ook vernomen dat synthetisch niet genoeg adement en dat je eigenlijk altijd 100% katoen moet hebben. De babydump heeft Jolein dekens die maar 12 euro kosten voor de wieg in leuke kleurtjes. Ongetwijfeld heeft de prenatal er ook en ook de hema heeft er liggen voor maar een 10tje.
bij trekpleister hier zijn ze niet binnengeomen, en ben al 2 steden afgeweest :S Bij 1 zouden ze er 1 voor me achterhouden, kom ik daar, is het een ledikantdeken.. Ik ga wel even bij de babydump kijken, kan ik meteen de gratis doos ophalen