Hmpf.... Ik dacht de dans qua vocht vasthouden te ontspringen, maar vanaf gisteren loop ik ook met (pijnlijke) olifantenvoeten rond.. Vorige week kon ik ineens al niet meer al mijn laarzen aan en gister kreeg ik de Uggs en sneakers al niet meer aan. Nu maar op sokken/slippers en pantoffels door het leven. (Blij dat ik verlof heb..) Ik kreeg gister de tip om een schijfje gember in m'n water te doen om vocht af te drijven, maar teveel vocht afdrijven schijnt weer niet al te best te zijn voor de placenta, en aangezien die van mij op z'n eind loopt ga ik maar geen goden verzoeken.. Dan maar even verder schuifelen met m'n stompjes
Helaas, slaap al een hele tijd met m'n voeten hoger en gister zelfs nóg iets hoger gelegd... Maar het mag niet baten bij mij. Vanavond eetafspraakje en dan maar met de pantoffel-nep-uggs op pad..
Hier hetzelfde... Echt olifanten poten, opgezwollen vingers en bolle toet. Ben het echt zat, als ik sokken aan heb, heb ik als ik ze uit doe een zandloper, zit een deuk van een cm in mijn enkels rondom Inderdaad nu niet teveel aan doen. Brandnetelthee na de bevalling schijnt te helpen. En mijn vk zei dat je nu veel moet drinken, vooral water. Succes!
Hier ook niks wat helpt, kan alleen m'n uggs of m'n birckenstocks aan, dus het moet of heel warm of heel koud zijn. Uggs gaan trouwens aan met moeite, zitten heerlijk maar uit kan ik niet zelf xD. Maar de 40 weken worden hier als het goed is niet gehaald dus ik hoop dat het snel wegtrekt! Soms willen wisseldouches nog wel helpen, wie weet doet het ook wat voor jou?
Hier hetzelfde probleem. Alleen mijn birckenstocks zitten lekker. Dus ik loop met koude teentjes hihi
Water drinken deed ik al als een paard, dus dat kan het ook niet zijn. Ik ben bang dat ik ook nog een paar weken aan de Uggs, slippers of huissokken vastzit.
Van die sokken met lossen tenen kopen hihi.. Kun je met iets warmere voeten buiten op je birckenstocks lopen
Hihi hier nog eentje - vanochtend wakker met klotstende linker been voet en enkel. Handen kunnen bijna geen vuist meer maken! Pfff Ik dacht ook bespaard te blijven. Dan maar birkies aan vanmiddag (brrrr).... beter smoes voor extra douchen vanavond!
Hoi hoi hier nog eentje..... Dikkie dik !! Voeten,bolle toet en handen alles zo'n beetje opgezet. Gister verjaardag gehad en daar zeiden ze nou jij haalt het niet tot het laatste haha. Heb het vooral s'morgens erg in mijn gezicht dikke ogen vooral ach nog ff en dan heerlijk genieten van weer een nieuw wondertje
Sterke meiden. Ik ben 11 weken geleden bevallen en hou nog steeds vocht vast! Wel iets minder dan in de zwangerschap maar het gelijk kwijt zijn na de bevalling gaat hier niet op
Wat bij mij heel goed helpt is water met komkommer erin. Gewoon een grote fles of kan water pakken daar ongeveer een halve komkommer in (in plakjes) en dan even laten staan en gedurende de dag leegdrinken. Het is niet echt lekker maar bij mij helpt het wel
Bij mij zit het alleen in m'n voeten en m'n benen, en op warme dagen is het erger dan op koudere dagen. Ik loop al maanden op slippers en sandalen Ik slaap met een kussen onder het voeteneind en probeer veel te drinken. Verder hoort het er helaas gewoon bij. Ben allang blij dat het niet in m'n handen en gezicht zit.
Nou, ik had gister een afspraak staan met mijn fysio (ivm bekken/rugklachten) en hij zag mijn voeten. Toen ik hem vertelde dat dit zaterdag ineens op kwam zetten vroeg hij of ik ook hoofdpijn en tintelende handen en voeten had....euh ja? Hij wilde toch even mijn bloeddruk opmeten, ondanks dat deze afgelopen woensdag bij de vk nog goed was. En de bloeddruk was ineens 126/90. Volgens hem was het verstandig om de vk maar even te bellen. Gedaan, en ik moest meteen langskomen. Daar ook bloeddruk opgemeten en nog steeds een onderdruk van 90, dit blijkt op het randje te zijn om 'stappen' te ondernemen. Dus meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis. Daar bloed geprikt, urine ingeleverd en half uurtje ctg voor de kleine man. Die 3 waren gelukkig goed, maar mijn bloeddruk bleef op het randje. Nu moet ik donderdag terugkomen en als de bloeddruk dan nog te hoog is, moet ik onder behandeling van de gyn blijven. Er werd me op het hart gedrukt (door vk én gyn) dat ik eerder had moeten bellen. Dus meiden: Mocht je een plotseling veel vocht vasthouden en daarbij klachten hebben als hoofdpijn, tintelende handen/voeten, lichtflitsen/sterrtjes zien....bellen!! Je kan beter een keer teveel bellen dan te weinig.
Wow dat is even schrikken! Bij mij komt het af en toe opzetten maar t neemt in de nacht weer af. Blijft het bij jou constant opgezet? Ik ga het goed in de gaten houden tnx voor de tip. En succes bij de gyn.
Bij mij blijft het constant opgezet, 's nachts een extra kussen helpt ook niet. Had er 2, maar heb er eentje weggehaald omdat ik het idee heb dat het bloed naar m'n hoofd stroomde.. Nu maar rustig (met de beentjes) hoog blijven zitten en alleen voor het hoognodige de stoel uit.. (wel lastig aangezien ik vreselijk last heb van nesteldrang)
Jeetje wat vervelend zeg! Ik ken het nesteldrang gevoel hahaha hopen dat je bloeddruk wat daald! Rustig aan