hallo...., ik heb sinds enkelle weken zo een pijn aan men ribben maar dan ook echt iederre dag. helaas kan de fysio er niets aan doen het enige wat ik kan is staan en liggen zitten ong 10 15 min en dan houd ik het niet meer uit ik moet nog 13 weekjes dus das heel wat heeft hier nog iemand last van en meschien wat tips voor de pijn te verzachten want het enigste wat ik doe is zoveel mogelijk plat liggen groetjes mandy
Hoi Mandy, ik heb daar ook een tijdje last van gehad. Nu af en toe! Je hebt kans dat je beeb al met zijn hoofd naar beneden ligt en jij al last hebt van het geschop tegen je ribben. Ook gaan je ribben last krijgen van je baarmoeder! Vraag het eens aan de vk, vraag ook eens hoe je baby ligt! Sterkte!
Het enige wat je inderdaad kan doen is op je zij gaan liggen, dan is de druk erop het minst. IK heb het zelf nl ook en dan met name in de avond, zo onaangenaam!Het word minder als de baby gaat indalen (zeggen ze).
Ik had met de zwangerschap ook veel last van mijn ribben, dit kwam doordat mevrouw het liefst de hele dag tegen mijn ribben wou schoppen hihihi (ze heeft er dan ook bij mij toen 2 gekneusd ). Wat bij mij weleens wilde helpen was op de zij gaan liggen voor een minuut of 10 waar het pijn deed, dat trok de pijn voor even weg.
Ik heb dit ook bij mijn eerste zwangerschap gehad en nu weer maar nog erger. Het brandt zo vreselijk. Ik werk nog 2 dagen in de week en dat is zittend werk dus ik sterf zowat van de pijn aan het einde van de dag. Maar gelukkig nog maar 1 week. Het is waarschijnlijk geschop van de baby of de banden van je buik zei mijn vk. Het is erg vreselijk pijnlijk. Ik word er soms midden in de nacht van wakker ook omdat het zo brand.
ik denk idd ook dat het het schoppen is van je kleine hummeltje. ik heb hier ook behoorlijk last van hihi. ach vindt het ook wel weer leuk. als ik op mijn rechter zij lig dan vindt ie dat niet zo fijn want dan schopt ie heel erg tegen mijn ribben hahah
Ik heb dat ook gehad, vooral tussen week 20 en 30. Mijn buik zat erg hoog (en was heel erg groot) en dat drukte enorm tegen mijn ribben. Na 30 weken was het ineens voorbij, toen zat mijn buik ook gelijk een stuk lager. Je kunt er verder niet veel aan doen. Ik kon ook maar 10 min zitten en moest telkens even staan of liggen (erg lastig als je op kantoor werkt).
nou zo te horen ben ik gelukkig niet de enigste (wat je gelukkig kan noemen natuurlijk ) maar het is toch niet het schoppen van de kleine want hij ligt in stuit nog steeds en heb er al van 20 weken zoiets last van dus denk toch dat het komt doordat de buiik hoogzit want het enigste wat ik kan is liggen zitten gaat juist helemaal niet dus wij liggen gezellig iedere avond om 7 uur al in bed haha nou nog ff we hebben het er voor over he krijgen iets moois ervoor terug groetjes en bedankt voor de reacties
Ik heb een goede oplossing gevonden! ik draag nu al een paar dagen een brede leren broekriem onder mijn borsten. Ik draai hem om met de gesp aan de achterkant. de tegendruk zorgt ervoor dat ik minder pijn heb. Het ziet er niet uit dus ik draag hem over een hempje en onder een truitje. Wie weet helpt het bij jullie ook!
Ik heb het ook gehad, en twas niet van het schoppen van de kleine, ook niet van mijn baarmoeder, maar er zaten een paar wervels verkeerd, waarschijnlijk door het verweken van alle spieren e.d. ik ben onder handen genomen door een manueel terapeut, en na 1 behandeling waarin alles bovenin mijn rug even flink kraakte was ik ervanaf! heb er 2 zwangerschappen mee rond gelopen voordat ze wisten dat dat het was. groetjes
Ik heb hier ook ontzettende last van gehad, ook na het indalen bleef het pijn doen... tot de bevalling dus. Wat bij mij wel hielp was 4x per dag beetje spiroflor smeren... koude washandjes e.d.
Ook hier zit beeb lief al een hele poos met zijn hoofdje naar onder en als gevolg zijn voetjes in mijn ribben. Daarbij doen ze pijn van mijn enorme borsten. Heel vervelend, hier helpt liggen oid ook niet meer jammer genoeg. Voel me bont en blauw onder mn ribben.