Lengte ouders invloed grootte baby?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door moontje2008, 9 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Froggieh

Froggieh Bekend lid

14 jan 2009
    606
    19
    18
    Vrouw
    Den Haag
    Hii Allemaal

Ik weet ook niet of het zo is, ik ben absoluut niet groot (1.58 ) en mijn vriend ook niet een van de grootste (1.72) beide families zijn ook vrij klein maar de vk vertelde dat ons kindje voorop de groei loopt, ongeveer 1,5 week. Ben benieuwd.

groetjes

2. mikki

mikki Actief lid

1 okt 2007
    293
    1
    0
    Rotterdam
    Bij ons klopte het niet. We zijn beiden niet extreem groot (1.66 en 1.82) en allebei vrij tenger gebouwd, maar onze dochter was bijna 8 pond bij de geboorte! Nu ze anderhalf is begint haar bouw veel meer op die van ons te lijken: gemiddelde lengte, maar tenger (9 kilootjes...ondanks dat ze erg goed eet!)

3. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    he Froggie...
    het lijkt wel of ik dat geschreven heb. Ben dus even groot als jij en mijn man is ook maar 1.75! En we lopen ook al de hele zwangerschap 2 weken voor. Bij de 20 weken echo was onze kleine ook al boven het gemiddelde. We gingen er van uit dat we ook een klein ukkie kregen. Dan kan dat nog wel maar niet bij de geboorte dus. Volgens verloskundige zat het er allemaal goed aan en was de kleine ook aan de grote kant.
    Ze zei dat ze wel vaker zag dat kleine en tengere vrouwen grote baby's krijgen.
    We lopen trouwens behoorlijk gelijk zie ik aan je banner...
    gr.rensje

4. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Kinderen volgen vooral in het begin hun eigen lijntje, later komt erfelijkheid pas om de hoek kijken. Mijn man en ik zijn beiden lang ,206 mtr en 185 mtr, maar onze zoon was qua lengte en gewicht, precies het landelijk gemiddelde, bij een normale zwangerschapsduur.
    Als je gewoon gezond eet, en geen gekke dingen doet, en er geen ziektes meespelen, dan volgt je kind altijd het eigen lijntje.

Deel Deze Pagina