Ik ben aangenomen in een nieuwe functie en mag nu kiezen of ik 20 of 24 uur wil gaan werken. Eigenlijk spreekt 20 uur me het meeste aan, omdat ik liever zoveel mogelijk bij de meisjes ben... Maarr, als ik 24 uur ga werken, kunnen we van dat extra geld een schoonmaakster huren en zijn heb ik meer quality-time met de meiden op de 2 dagen dat ik thuis ben... (+ heb ik een hekel aan poetsen ) Wat zouden jullie doen?
ik werk ook 24 uur met poets! als je 20 uur werkt ben je waarschijnlijk ook 3 dagen grotendeels weg (met reistijd erbij) en dan maken die paar uurtjes nauwelijks uit. Het feit dat je huis wel schoon wordt gemaakt scheelt wel echt tijd die je met je kinderen kunt doorbrengen. Bij mij komt de poets overigens als ik aan het werk ben. Dus op mijn vrije dagen heb ik ook de vrijheid om te doen wat ik wil samen met de kinderen. (oké inmiddels ben ik wel gebonden aan halen en brengen naar school etc.) Overigens kun je natuurlijk altijd 24 uur beginnen en als het toch niet wil contracturen verminderen en de poets weer afzeggen.
Ik zou dan ook voor 24 uur gaan met poets! Net zoals duikster al zegt, met reistijd erbij ben je het ook wel kwijt. Bij mij voelt vrij zijn pas als ik een hele dag vrij ben En je hoeft dus minder te poetsen Zouden die overige 4 uurtjes dan in de ochtend zijn of kan dat wisselen? Weet je al welke dagen?
Ik zou zeker gaan voor de 20 uur, ondanks dat je dan geen "poetsvrouw" kan aannemen. Poetsen enzo doe ik voornamelijk als Ayla slaapt, of als ze even lekker zelf aan het spelen is. Dat weegt voor mij niet op tegen de 4 uur extra werken + reistijd.
Bedankt voor jullie reacties @Duikster; dat is een beetje het probleem, als ik kies voor 20u/24u dan zit ik eraan vast daarom zit ik zo te twijfelen.... @Snoopy; 20u is de ene week 2 dgn werken en de andere week 3 dgn. Mijn werkdagen worden di, do en vrij, bij 20u wordt dinsdag de wisseldag
Ik ben bewust van 24 naar 20 uur gegaan. Zo ben ik op 2 dagen vroeger thuis en kan ik de kleintjes zelf uit school halen zodat ze niet naar de opvang hoeven. Ik moet ook zeggen dat die 2 dagen heerlijk zijn omdat je nog niet aan het eind van de dag zit als je thuis komt en dat geeft erg veel rust. Ik ben nu gevoelsmatig geen 3 dagen van huis.
tja.. ik ben niet representatief.. Wij hebben contracten van 32 en 40 uur en werken beide absoluut meer maar hebben geen poets... Het huis is meer dan 200 m2 en toch doen we het allemaal zelf... Zou misschien wel een poets willen maar het is zo'n gedoe om een goed iemand te vinden... Wij doen dit 's avonds, tijdens de slaapjes en samen met de kinderen.. vind dit nogal een luxe issue...
hihi oke, dan heb ik jouw ideaalplaatje; ik werk 20 uur en heb een poetshulp maar ik heb wel in je poll gestemd voor 24u en poets. Als dat de afweging zou zijn...4 uur meer werken of zelf poetsen, kies ik voor 4 uur extra werken. kheb niet al te veel vrije tijd met 2 kids..en de tijd díe ik even vrij heb (als ze slapen ofzo) vind ik het fijn om lekker niks te hoeven doen. Dus dan zou ik liever 4 uurtjes extra werken, en dus in jouw geval ene week 2 dagen en andere week 3 dagen, dan zelf alles moeten poetsen iedere week. weet ook van mezelf dat ik dat toch niet zou doen en dan zou het allemaal hier verslonzen.
@cygnet; Respect hoor!! Ik moet er niet aan denken om zoveel te werken én ook nog je huis te onderhouden. En je hebt gelijk hoor, het is ook echt een luxe probleem @jedalin; Jaaa, ik ben jaloers! Ik heb gekeken of het haalbaar was voor ons, maar dan blijft er nog maar 200 van mijn salaris over btw als ik 24u werk is het altijd 3 dgn, bij 20u is het de ene wk 2 de andere 3
Ik persoonlijk zou gaan voor 20, maar als je écht n hekel hebt aan poetsen zou ik voor de 24 gaan, die 4 uur scheelt ook niet zo heel veel. Voor het kindje hoef je het niet te doen eigenlijk, want je kunt ook poetsen als ze slaapt ofzo.
Ik ben van 24 naar 20 gegaan, vind het heerlijk eigelijk. Kan nu net een keer extra de kleintjes ophalen, vond het niet leuk als ze altijd door een ander gehaald werden of hele dagen op de opvang zitten. Ik ben van mening dat ze nog zo klein zijn en ik hier niet teveel van wil missen, werken kan later wel, als ze wat groter zijn.
Qua opvoeding is het misschien juist goed dat je ook zelf poetst, dan leert je kind dat dit niet vanzelf gaat.. voordat je straks met een puber zit die verrekt iets te doen omdat de schoonmaakster dat wel doet.. ook ben ik ervoor dat een kind zichzelf leert vermaken terwijl jij in de buurt iets anders doet (poetsen, kletsen met vriendinnen ed)
Ik denk dat er met kleine kinderen nog genoeg overblijft om te poetsen hoor Het gaat meer om de grote dingen denk ik, badkamer,ramen etc. Maar kinderen maken er vaak zo'n puinhoop van dat ze je heus nog wel zien poetsen hoor. Maar is toch alleen maar fijn als je de mogelijkheid hebt en je bent zelf aan het werk en je komt thuis in een schoon huis waardoor je meer aandacht voor de kindjes hebt. Ik maak best wel schoon waar de kleine bij is maar voornamelijk kleine dingen en het echt poetsen komt dan in de avond of als ze slaapt en dat vind ik soms best jammer.
Ik zou 24 uur gaan werken met poets maar ik zit nu op 32 uur dus 24 lijkt mij al heerlijk Wij hebben nu elke 2 weken iemand die de dingen doet die ik gewoon bijna niet doe omdat ik ze niet leuk vindt (*goed* stofzuigen incl trap, dweilen, stoffen etc) en ik vind dat toch wel lekker. Ik weet niet hoevaak je schoonmaakster gaat langskomen maar hier is het dus echt niet zo dat wij niks meer doen, wij Rapleyen dus we poetsen zelf nog behoorlijk wat af
Ik heb dus toch gekozen voor 24u mét poets, ze komt 4 uurtjes in de week en doet dan boven en beneden stoffen, stofzuigen en dweilen, de badkamer, de wc's en de strijk (YES!). Ik hoef dan nog maar 1 x per week te stofzuigen en dweilen en dat doe ik dan als de meisjes slapen. De 2 dagen dat ik thuis ben wil ik gewoon lekker genieten met m'n meisjes, maar dat betekent niet dat ik ze de hele dag ga entertainen, ik vind ook dat ze zichzelf moeten kunnen vermaken en ze leren heus wel dat poetsen erbij hoort, want zoals Snoopy zegt, met 2 kleintjes valt er altijd wel wat te poetsen @MvSimone; Leuk hè Rapley Ik heb het met mijn oudste ook gedaan en dat is zo'n makkelijke eter nu! Het maakt idd wel wat rommel, maar ik vond het zeker de moeite waard
Zeker 24 uur met poets! Geen twijfel over mogelijk, maar ik vind mijn werk erg leuk én ik heb een gloedhekel aan poetsen. Het is dat mijn partner ook parttime werkt en de helft van het huishouden doet, maar anders zou hier ook een poets komen. Ik vind het nu wat te overdreven, maar wie weet.... ooit.... *droomt verder*.
Ik hoef nooit meer een poetsvrouw! Dus ik zou gaan voor 20 uur zonder. Ik was nooit echt 100% tevreden over mijn schoonmaakster en toen bleek ze ook nog eens erg onbetrouwbaar te zijn..... ik ben er klaar mee! Dus ik doe het nu weer lekker zelf en hou het poetsgeld in mijn zak om mezelf mee te verwennen.
Ik ga 24 uur werken en heb een poets. Omdat het financieel niet echt handig is help ik haar vanaf dat ik ga werken wel mee zodat ze in de helft vd tijd klaar is.