Ze raden rooming in aan bij borstvoeding, maar ik ga flesvoeding geven. Nu raadde de kraamhulp het aan zodat je je kindje dicht bij je hebt s nachts en snel de geluiden hoort. Nu vraag ik me af: wat is het voordeel, want overdag ligt hij toch ook in zijn bed op zijn kamer en dan ben ik toch ook beneden met de babyfoon? waarom dan niet ook 's nachts? verder heb ik geen wieg, kan wel het bedje op mijn slaapkamer zetten maar ik wil dat hij overdag op zijn eigen kamer slaapt want daar zijn verduisterende gordijnen. Bovendien hebben wij ;s nachts altijd het raam open op onze kamer dus dat lijkt me te koud want hij komt in december/januari.
Wij kiezen er wel voor om de kleine de eerst komende tijd in onze kamer te laten slapen, ook voor mezelf, vind het een wat fijner gevoel! Wel wil ik borstvoeding gaan geven als het mogelijk is. Als ze wat ouder is, 3 maandjes ofzo, gaat ze naar haar eigen kamer. Na 3 maanden kan ik waarschijnlijk ook geen borstvoeding meer geven aangezien ik dan weer aan medicatie moet wegens gezondheid.
wij doen het niet. De intake van kraamhulp raadde het ons ook aan maar aangezien het bij ons boven snel koud is slaapt ons kindje overdag straks al beneden in het wiegje. Voor 's nachts gaat ze gewoon in haar eigen bedje op haar eigen kamer die nog geen 3 stappen van onze slaapkamer vandaan is. Wij willen ook dat ze zo snel mogelijk went aan haar eigen bedje in haar eigen kamertje. Wij slapen altijd met de slaapkamerdeur open en ik slaap vrij licht dus verwacht dat ik haar snel hoor.
Mijn dochter heeft ook vanaf dag 1 FV gehad, maar heeft wel ruim 2 maanden bij ons op de kamer geslapen. Waarom? Omdat ik het een vreselijk idee vond dat ze daar helemaal alleen in haar kamer zou liggen terwijl ze net 9 maanden lang warm en veilig in mijn buik had gezeten. Dat voelde voor mij zo verkeerd dat ik haar op onze kamer wilde hebben. En ik vond het geweldig. Bij de 2e die nu onderweg is, gaan we het zeker weer zo doen.
hier rooming in voor 2e keer oudste dochter heeft tot sept bij ons geslapen.. en nu ligt haar zusje bij ons ik geef ook flesvoeding.. 1e keer was het beetje uit nood.. geen eigen kamer, en ook was huis zo gehorig dat ik niet wilde dat haar oudste tienerbroers wakker gehuild werden 's nachts. maar vond het op bepaald moment ook wel heel handig.. hoefde niet naar aparte kamer voor fles etc. ik had raam ook wel vaker open, maar in een slaapzakje en dekentje had ze het lekker warm. over verduisterende gordijnen overdag.. vaak is het ook handig om overdag de slaapkamer niet te donker te maken en savonds wel.. kind heeft dan sneller dag/nachtritme te pakken nu ligt jongste dus ook weer bij ons.. en ik vind het kei gezellig enige is: als je te snel wakker word van geluidjes, dan zou ik het niet doen..
Wij gaan ook flesvoeding geven. Ik wilde eerst ook echt de kleine niet op onze slaapkamer, maar sinds het dichterbij komt ben ik er toch meer overna gaan denken. Nu hebben wij ervoor gekozen om voor de eerste dagen/ weken de reiswieg op onze slaapkamer te zetten voor de nachten. Overdag zal de kleine in zijn eigen kamertje gaan slapen, omdat ik wil dat hij ook aan dat bedje went. De reden dat wij het toch doen is zoals de kraamzorg zegt: eerder herkennen van geluiden e.d. Je kindje dus sneller leren kennen. En daarbij: mijn hormonen maken denk ik dat ik nu denk dat ik de hele dag de kleine naast en bij me wil hebben.. Als het ons na een paar nachten of weken niet meer bevalt, gaat hij alsnog snachts op zijn eigen kamertje slapen. Ik zou zeggen: kijk het gewoon aan, denk er nog eens overna en maak de keuze waar jullie je goed bij voelen!!
ja, ik ga het ook proberen hoor, mijn 1e gevoel is dat ik haar op onze kamer wil hebben maar ik ben wel een hele lichte slaper dus als ik continu wakker word van elk geluidje en dan dus geen oog meer dicht doe gaat ze op haar eigen kamertje.. Maar ik wil het zoiezo wel proberen!
Wij hebben eigenlijk besloten om het kindje vanaf de eerste dag op het eigen kamertje te laten slapen. Misschien dat het inderdaad wel beter is ivm de honger-tekenen die je dan kan gaan herkennen, maar met een babyfoon oid zal dat ook wel gaan. Overdag ligt het dan trouwens ook boven in het eigen bedje, terwijl ik beneden ben. Dan zit ik er ook geen 2 mtr naast...
wij wel Bv gegeven (met bijvoeden) kleine heeft de eerste 5 maanden volledig alleen in de wieg bij ons geslapen, tot ze eruit groeide heerlijk vonden we t we sliepen alledrie ook super goed, je kon een bom laten ontploffen en hier is het erg koud op alle slaapkamers (van 30 okt) gewoon lekker kruik erbij evt extra dekentje en ze is zonder enig probleem zo over gegaan naar dr eigen kamertje we gaan t nu weer zo doen
Ik wil straks graag dat ons meisje bij ons op de kamer komt slapen. Het lijkt me gewoon heel prettig om haar bij me te hebben en het is mss ook wel een stukje praktischer met voeden. Als we daardoor (veel) slechter zouden slapen dan kan ze altijd nog naar haar eigen kamertje.
onze meid heeft ook bij ons op de kamer geslapen in het wiegje, gaf wel bv, overdag sliep ze tijdens de kraamweek in het wiegje daarna in haar bedje, s nachts lekker bij ons, hier voelde ze zichzelf gewoon het veiligst en geboren en sliep ook het beste, totdat ze er aan toe was ging ze naar haar eigen kamertje s nachts. Wij sliepen ook altijd met de raam open, kleine is in nov vorig jaar geboren, we hebben gewoon met de raam dicht geslapen, dit is iets wat ik vind dat je gewoon hoort te doen dan, als je er voor kiest dat de kleine op jou kamer slaapt. Voor ons was het een heerlijk geborgen en veilig gevoel, konden goed slapen en hadden heerlijk rustige nachten, waren er altijd op tijd bij als ze honger had. absoluut bij de tweede weer.
wij hebben bij ons dochtertje wel rooming in gedaan, ik en mn man vonden het heerlijk ze is bij ongeveer 8 mnd naar haar eigen kamertje gegaan, ik heb eerst bv gegeven maar al vrij snel flesvoeding gegeven. het heerlijke er aan was dat ons meisje best vaak wakker werd snachts, en je dan niet helemaal (ook maar 2 stappen verder maar goed) naar haar eigen kamertje moest en ook gewoon het idee dat je het heel goed hoort als er wat zou zijn vonden we heel fijn en ze is eigenlijk uit nood naar dr eigen kamertje gegaan( ze was net flink ziek geweest, en manlief werd daarna flink ziek en ik wou niet dat zei Weer ziek van hem zou worden), anders had ze ws nog wel langer bij ons gelegen (ze paste ook nog steeds in de wieg haha, ze is nogal klein)
Wij wisten ook niet wat te doen (gaf flesvoeding). We hadden een wiegje en hebben dit in eerste instantie naast ons bed gezet. Dit bleek de eerste nachten wel heel fijn, want onze zoon sliep best onrustig maar werd rustig van mijn hand op zijn hoofdje en zo kon ik zelf ook in bed blijven liggen. Na twee weken, toen onze zoon netjes om de drie uur wakker werd voor zijn voeding, hebben we het wiegje op zijn eigen kamertje gezet. Wij waren hier best nuchter in: geen gedoe, gewoon lekker je eigen kamertje en dat ging prima. Je moet doen waar jij je goed bij voelt. Als jij het prettig vind om je kindje vanaf nacht 1 op zijn eigen kamertje te leggen, dan moet je dat lekker doen. Blijkt het niet te werken omdat je halve nachten naast het bedje zit te troosten, kun je altijd nog snel ergens een wiegje vandaan toveren en dit tijdelijk naast je bed zetten. Ik ken veel mensen die nooit aan rooming-in hebben gedaan en dit is altijd prima gegaan.
Mijn mening is dat je van te voren nooit kunt zeggen hoe lang je zoiets gaat doen.... het ligt aan hoe het kindje is en hoe alles verloopt.... Maar dat je het gaat proberen is uiteraard alleen maar helemaal prima!
Onze zoon heeft de eerste 3 nachten op onze kamer gelegen in de wagenbak. Resultaat: mama sliep 3 nachten niet. Toen was voor ons de keus snel gemaakt om de kleine man naar zijn eigen kamertje te bonjouren en dit ging gelukkig heel erg goed. Mama kon dus ook weer lekker slapen, dat had ik ook echt hard nodig. Onze man heeft overigens 7,5 mnd bv gehad. In eerste instantie sliepen we met alle deuren open, maar na verloop van tijd gingen ook de deuren dicht. We hebben zelfs geen babyfoon, slecht he Bij onze tweede spruit gaan we straks ook proberen de eerste paar nachten op onze kamer te laten slapen en dan al relatief snel de overstap te maken naar het eigen kamertje. Maar goed, het blijft altijd afwachten!
Ik denk dat we de kleine eerst in de kinderwagenbak leggen 's nachts, maar wil haar uiteindelijk vrij snel naar haar eigen kamertje laten gaan. Al met al vind ik het nu makkelijk om te zeggen, maar ik heb natuurlijk nog geen idee hoe ik er over denk als ze er daadwerkelijk is.
Bij de eerste ca 3 maanden bij ons. Nummer 2 8 weken. Met name om de kleine (en de rest van het huis) niet te wakker te laten worden bij honger, dus op kleine signaaltjes reageren. Nummer 2 ging wel eerder naar zijn eigen kamer, enerzijds omdat je sneller signalen snapt bij een 2de, maar ook omdat onze oudste toen net was overleden en wij echt even rust nodig hadden en niet van elk smakje of kreuntje wakker wilde worden. Nummer 3 start ook weer bij ons op de kamer, weet nog niet voor hoe lang, dat is toch bij ieder kind anders: wat goed voelt!
bij de eerse netjes aan het advies gehouden, gaf bv, maar als snel zoiets; als een kindje slaapt maakt het toch niet uit waar hij/zij ligt... Na een week naar het eigen kamertje, zelf veel meer rust door gekregen. 2e, vanaf dag 1 naar eigen kamertje, nooit geen problemen gegeven. Je moet er toch uit, of je dan 4 stappen neemt of 14 maak mij weinig uit.
de 3e zou ik gelijk weer op eigen kamertje leggen (ben niet eens zwanger ) maar wat didi77 zegt; wat goed voelt.