Hey dames, Met een beetje vertraging gaat komende maand de mirena er dan toch uit. Bij mijn laatste controle bij de gyn (uitstrijkje) zag hij de draadjes niet meer. Iemand ervaring? kan de gyn dit alsnog zo verwijderen?
Ik heb het bij de huisarts (met veel gynacologische ervaring) laten doen. Ook korte draadjes maar wel zichtbaar. Even zuchten en hij was er geheel pijnloos uit. Succes!
Ik heb laatst mijn Mirena laten vervangen bij de huisarts. Bij mij waren de draadjes ook niet zichtbaar, maar mijn huisarts heeft het toch geprobeerd. Gelukkig is het haar gelukt, anders had het volgens haar op de OK moeten gebeuren.
Bij mij waren ze toen ook niet zichtbaar. Ik ben toen doorverwezen naar de gyn en die kon de spiraal er nog wel uitkrijgen. Idd een volgende stap zou een operatie zijn. Hoop dat het meevalt voor je!
Mijn 1e spiraal konden ze niet meer terug vinden (zat er 5 jaar in) Moest toen een afspraak maken voor de OK omdat de gyn het ook niet voor elkaar kreeg. Wat er gebeurd in het kort: Het opstarten gebeurd iig hetzelfde als bij een HA Dan word er een slangetje ingebracht die water in je baarmoeder spuit zodat deze iets uitzet (is makkelijker voor de gyn). Vervolgens gaan ze met een camera'tje op zoek naar de spiraal. Als ze hem dan gevonden hebben pakken ze een pincet-achtig ding om hem er vervolgens uit te halen. Bij mij werd alles goed uitgelegd tijdens de 'ingreep' en het was niet veel vervelender dan het gewoon verwijderen.. je hebt alleen het gevoel dat je de hele tijd 'in je broek' plast
Hoi pompeloesje, hier het zelfde. Ik ging 17 september naar de ha om mirena te laten verwijderen maar deze zag de draadjes niet, werd doorgestuurd naar het ziekenhuis maar ook dat veel moeite om hem te vinden. Echo gemaakt en hij zat er echt. Toen met veel moeite hebben ze hem eruit gekregen maar ik had er weinig last van! Als dit niet lukte moest het verwijderd worden met camera etc. Ik was zo blij dat het toch lukte.
Hier precies hetzelfde, draadjes kwijt en toen op de OK laten verwijderen! Kleine ingreep en vond het zelf niet pijnlijk, zoals hierboven al beschreven word water naar binnen gespoten wat wat koud voelt en alsof je moet plassen, maar was binnen een paar minuutjes gepiept Succes in ieder geval
wel vergeten vragen, ik start wel terug met de pil maar moet je wachten tot je opnieuw ongesteld wordt?