Ik kan een kraampakket van de verzekering krijgen, maar heb ik die wel nodig als ik nu al weet dat ik in het ziekenhuis ga bevallen? Groetjes!
ik had hem wel aan gevraagt. er zit namelijk ook kraam veband in en alchol enz enz spullen die de kraam zorg en jij zelf thuis gebruiken bij de zorg voor je kleine en de zorg voor je zelf. en de rest wat je dan niet gebruikt kan je weg gooien en of weg geven aan iemand die geen kraampaket krijgt bij voorbeeld. ook zit er vaak een leuk knuffie in voor de kleine en een boekje met tips enzo.
O ja, vooral dat laatste ga ik voor natuurlijk! Ik dacht dat een kraampakket echt puur alleen voor de bevalling zelf was, maar blijkbaar toch ook nog wel voor de tijd er na?
nou zeker voor de tijd daarna en wat je kan krijgen altijd aan nemen en daarna eens kijken wat je er mee doet.
Je hebt het basiskraampakket nodig (met alcohol, kraamverband, celstofmatjes enzo) ook al beval je in het ziekenhui. Tenminste ik moet een basis kraampakket in huis hebben van de kraamzorg. Als ik in het ziekenhuis zou bevallen moet ik nog allerlei extra dingen in huis hebben.
Het kraampakket gebruik je inderdaad wel na je bevalling. Hierin zit handzeep, alchol. Een matje waar je dan nog een keer bloot op kunt liggen zodat het even kan luchten (goed voor de hechtingen ed. kraamverband zit er ook in. en uiteraard het zijltje voor op je bed. Ik heb er heel veel uit gebruikt dus en ben polikliisch bevallen.
er zit een handig zeiltje in wat je al de weken voor de bevalling aan gebruikt om je matras te beschermen voor evt. gebroken vliezen. daarnaast kun je wel de intentie hebben om in het ziekenhuis te bevallen, maar indien je plotseling toch thuis zou bevallen omdat het opeens heel snel gaat oid, ist best handig om toch een kraampakket te hebben met bijv. een navelstrengklemmetje
als je zonder medische indicatie in het ziekenhuis bevalt is mij vertelt door de kraamvrouw ja! moet je hebben want kost het ziekenhuis ook geld,en daarvoor krijg je dus een kraampakket.kan zijn dat het alleen hier in enschede is maar dat zal wel niet.waar het dus op neerkwam is dat ik het kraampakket mee moet nemen naar het ziekenhuis.
Hier geen kraampakket mee naar het ziekenhuis hoor. In het ziekenhuis hebben ze alles, betaal je ook genoeg voor...
Bedankt voor jullie antwoorden! Ik heb trouwens wel een medische indicatie. En dat kraampakket.... ik krijg em toch 'gratis' van de zorgverzekering dus....
altijd aanvragen want je zal de eerste niet zijn die het ziekenhuis niet haalt. Verder zitten er ook dingen in die je daarna thuis nodig hebt voor navelverzorging van je baby, kraamverband voor jezelf enzo.
Je "kraamt" zo'n 4 a 6 weken Mijn verzekering vertelde het wel mooi..."Kraampakket is voor allen gemakken en ongemakken tijdens en na de bevalling"
Wat een asociale toestand is dat dan, in dat ziekenhuis in Enschede? Juist als je zonder medische indicatie in het ziekenhuis bevalt dan betaal je in de allemeeste gevallen een eigen bijdrage. Bij mijn zorgverzekeraar heb ik voor een poliklinische bevalling (zonder indicatie) een bijdrage te betalen van 115 euro. Geen schijn van kans dus dat ik ook nog eens mijn kraampakket meeneem en dan voor de kraamtijd de helft opnieuw kan kopen! Ik betaal niet voor niets elke maand een klein vermogen aan bijdragen voor het ziekenfonds!
ik snap er zelf ook niks meer van had vanmiddag een vrouwtje bij mij zitten die dus het zelfde reageerde als jullie,waarom zegt die kraamvrouw het dan tegen me of heb ik gewoon de minst ervaren kraamvrouw gehad die er bestaat.ik ga jullie nu ook steeds meer geloven.
Hallo wij komen ook uit Enschede en wij hoefte niks mee tenemen naar het ziekenhuis je betaalt er teslotte wel voor om in het ziekenhuis tebevallen nu heb ik een medische reden dus nu is het anders voor mij maar ook zonder medische reden hoef jij je kraampakket niet mee tenemen ze hebben er alles Groetjes Maria
ik woon ook in enschede. het was eerst de bedoeling dat ik in het kraam ziekenhuis ging bevallen daar moest ik me pakket zelf meenemen. maar het is in het ziekenhuis geboren omdat ik 42 weken was en daar hoefde ik het niet mee tenemen. groetjes
heb hem ook gewoon aan gevraagd via menzis , een gratis kraampakket de luxe.. best leuke en handige dingen in , bedzeiltje , kraamverband enzo , ga zelf ook in het ziekenhuis bevallen maar je weet het maar nooit he ? je kan als nog thuis bevallen.. en zo'n pakket kan je altijd wel gebruiken..