Dochter moet volgende week weer. Met 8 maand bij de kinderarts was ze 75 cm en 9,4kg. We vermoeden dat ze nu rond de 80 cm zit. Ze is ook geboren met 37,4 en was toen al 54 cm en 4,2 kg. Groot dus, en dat blijft ze, lengte zit al hele tijd boven de +2 en gewicht net eronder. Tja het ene kind is nu eenmaal groot andere klein, en wat je zelf schrijft, ze is aan het klungelen geweest qua gezondheid dat beïnvloed de groei natuurlijk ook, en idd lekker van je kleintje genieten.....
Mijn dochter was heel lang te licht en te klein (beide -1) toen maakte ze een groeispurt door en ging met beide naar de nullijn. dit was rond de 8e maand. Rond 11 maanden zat ze op 76 cm en nu op 84. gewicht is 10, nog iets kilo. Je kindje kan zo ineens groeien! Als ie verder goed ontwikkelt zal k me niet teveel zorgen overmaken
Als ze gewoon mooi haar eigen lijntje volgt, zou ik me geen zorgen maken. Je zegt zelf al, jullie zijn allemaal niet zo groot. Het cb gaat uit van een gemiddeld kind, jullie kind is gewoon net wat kleiner. Prima toch Ik heb grote jongens, dus je kunt het eigenlijk niet vergelijken, maar mijn oudste was 81 cm en 10,980 gram. Dus best groot. Mijn jongste was 76 cm en 11.150 gram.
Mijn dochter was met 11 maanden 79 cm en 8,3 kgs. Lang en smal dus. Moet binnenkort ook weer even terugkomen om te kijken of ze wel voldoende is bijgekomen. (was 2x ziek in korte tijd en wat afgevallen)