Mijn dochtertje heeft sinds 2 weken een pavlik in verband met heupdysplasie en luxatie en op zich gaat het goed, de dokter zag gisteren al wat verbetering. Mijn dochter spuugt veel en heeft ook de nodige luierlekkage, de bandage is dus vies en zeker het bovenstuk begint te stinken door al het spugen. Wat kan ik hier tegen doen, ik heb geen droger, dus snel wassen lukt niet. Iemand tips?
Mijn dochter heeft ook een pavlik bandage gehad. Veel spugen en zo nu en dan luier lekkages is voor mij een bekend probleem. Hier lukte het ook niet om de bandage schoon te houden. De ergste vlekken maakte ik zelf schoon met een beetje water en zeep. Als het echt te erg is, zou ik hem toch in de wasmachine doen. Vervolgens op de verwarming of in de zon laten drogen. Dan heeft ze hem wel te lang af maar voor een keertje is dat wel te overzien. Soms moet je wat.
Ik heb er geen ervaring mee, maar mag hij wil in de droger? Dan kun je dat misschien doen als je bij iemand bent die er wel een heeft...
Geen ervaring met een pavlikbandage wel met een campspreider maar die was makkelijker schoon te houden. Is een reserveexemplaar niet bespreekbaar. Of krijg je er echt geen twee.
Er wordt maar 1 bandage vergoed... Diegene die dat bedacht heeft heeft duidelijk geen spugende en poepende baby... Ik neem de bandjes af met een vochtig doekje en als het dan echt niet meer kan ga ik wel wassen, maar het mag eigenlijk niet zolang af.
Ik waste hem in een teiltje met heet water en droogde hem vaak met een föhn eerst goed uitknijpen in een handdoek en dan de föhn er op!
Zijn die dingen op maat? Anders proberen er 1 te krijgen van mensen die hem niet meer nodig hebben? Via forum fb etc?