Lengte verschil in beentjes..ervaringen?!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Jenerah, Jul 1, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jenerah

Jenerah Lid

May 18, 2016
    85
    10
    8
    Ben een thuis mama..werken komt wel weer! Ben al d
    Rotterdam
    Hoi meiden,

Een tijdje geleden begon mijn dochtertje met aan de tafel staan..nou viel mij meteen op dat ze op 1 voetje alleen op haar teentjes stond. Ik ben naar het csb geweest maar daar zeiden ze dat ze moest wennen aan het staan op beiden voetjes. Als ze 14 maanden is (in augustus) imoet ik weer naar het cbs voor gewone controle en zouden ze kijken hoe het dan gaat.

Maar nu is ze 12 maanden geweest en ik zit er toch wel mee dat ze op dat voetje niet wil of kan staan. Ze staat echt op haar teentjes..en haar beentje lijkt net krom door dat ze het naar buiten draait..ik heb met haar luier verschonen vandaag even gekeken als ze recht ligt met beiden voetjes naast elkaar, en ik heb het idee dat haar ene beentje korter is dan de ander. Ik maak me nu best wel druk over hoe haar verdere loop ontwikkeling zal gaan en fietsen zwemmen etc. Zijn er andere moeders die het zelfde hebben met hun kindje?

Huisarts ben ik ook geweest een tijdje geleden en die zei afwachten wat het cbs zegt in augustus. Ik word er nu wel moe van om het vooruit te schuiven. Hoop gewoon dat het niks ergs is.

Ik hoor graag jullie ervaringen of tips.

Groetjes Jennifer

17-6-15 Ferah geboren!
    28-12-16 uitgerekende datum van baby Nr 2

2. V2015

V2015 Actief lid

Mar 19, 2016
    278
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als jij twijfelt maak je een extra afspraak bij het cb.
    Doen ze echt niet moeilijk over hoor.
    Lijkt mij niet iets waar je zo lang mee wilt wachten.

Gewoon bellen hoor!

Hopelijk is het niks

3. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ik zou zsm haar heupjes laten nakijken.

4. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

Aug 20, 2013
    1,364
    31
    48
    Maak een afspraak bij een chiropraktor!!

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,188
    16,522
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wat een raar advies.
    Wat moet een chiropractor hiermee?
    Kraken en recht trekken?

6. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Breken en lijmen toch? ;)

Nee gekheid.. idd CB eerder bellen. Hebben ze bij jullie ook een inloopspreekuur? Dan kun je daar altijd nog heen. Hier is het CB voor he.. dus maak er gebruik van.

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,188
    16,522
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou een afspraak maken bij je huisarts.
    Hij/zij kan je een verwijz geven voor het maken van een foto en dan kan er worden bekeken of alles eruit ziet zoals het eruit hoort te zien.

Ik verwacht niet direct iets afwijkends omdat ze op het cb altijd heel goed kijken naar de heupjes en of de beentjes gelijk zijn maar ik zou het wel laten uitsluiten.
    Hier liep dochter ook heel lang met één voetje naar buiten gedraaid maar is ook weer over gegaan.
    Kan best zijn dat je kindje zo gaat staan om in balans te blijven.

8. Jenerah

Jenerah Lid

May 18, 2016
    85
    10
    8
    Rotterdam
    Ik ga idd even bellen naar me huisarts maandag..en een doorverwijzing vragen voor een orthopeed. Liever voor niks dan dat ik achteraf eerder had moeten gaan.

Een chiropraktor is toch een kraker? Kan dat ook bij kleintjes van een jaar al?

Bedankt voor de reacties! Ik hoop echt dat het allemaal meevalt!

17-6-15 Ferah geboren!
    28-12-16 uitgerekende datum van baby Nr 2!

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,188
    16,522
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Je hoeft niet naar een orthopeed.
    Eerst een foto laten maken en als daar een afwijking uit komt dan wordt je doorverwezen naar de orthopeed.
    Foto hoef je ook geen afspraak te maken en vaak kunnen ze direct al zeggen of er iets afwijkends wordt gezien en anders is de uitslag binnen 2 dagen bij de huisarts bekend.

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,188
    16,522
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Een chiropractor is idd een kraker maar met deze klacht moet je daar echt niet naartoe.

11. Jenerah

Jenerah Lid

May 18, 2016
    85
    10
    8
    Rotterdam
    Ik ben toen ook nog naar inloopspreekuur gegen..stond binnen 5 min buiten want mevrouw vond dat ze nog te jong was om daar nu al over te oordelen. Op zo'n moment dacht ik ok gelukkig! Maar eenmaal thuis zat het me niet lekker..vind ze op het cb maar makkelijk..maar o wee als je flesvoeding wil geven aan je baby.

Xxxx

17-6-15 Ferah geboren!
    28-12-16 uitgerekende datum baby Nr 2!

12. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    Ik heb beenlengte verschil.
    Als kind heb ik er nooit last mee gehad.
    Dat kwam pas toen ik 18 was.
    Bij onderzoek van de huisarts bleek mijn ene ben net iets korter.
    Toen snapte ik waarom ik bij de schoolarts altijd met 1 been op een plankje moest staan.
    Ik heb daardoor bekkenscheefstand wat klachten geeft.
    Verschillende zooltjes gehad en verschillende therapieën gedaan, het hielp allemaal maar voor eventjes.
    En bij mij gaat het maar om 1 cm waar ik regelmatig al heel veel last van heb.
    Ik vind het dus zeker iets om in de gaten te blijven houden

13. Joycelyn

Joycelyn Bekend lid

Feb 27, 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou via de huisarts een verwijzing vragen voor een foto. (Die je in de meeste ziekenhuizen kunt laten maken zonder afspraak.) De foto wordt beoordeeld en afhankelijk van wat er op te zien is zal een afspraak volgen met een orthopeed. (Als er niets afwijkends gevonden wordt, dan hoor je dat gewoon van de huisarts die de uitslag krijgt.)
    Een osteopaat kan voelen of er iets mis is met de heupen. Op jonge leeftijd doen de meeste osteopaten hier geen uitspraken over, omdat het vaststellen van een afwijking aan de heupen niet hun expertisegebied is en de heup dan nog in ontwikkeling is/kan zijn. Op latere leeftijd (dus bij jouw kindje) is de ontwikkeling van het heupgebied al 'volledig', en kan een osteopaat daar wel iets meer over zeggen.
    Het hoeft niets ergs te zijn; kan ook zo zijn dat deze houding op dit moment voor jouw kindje prettig is en maar een fase. Succes!

14. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

Aug 20, 2013
    1,364
    31
    48
    Sorry maar dan heb je het mis hoor die gaat bij een baby echt niet kraken en recht trekken zoals jij het noemt!! Maar goed doe ermee wat je wilt, er komen goede ervaringen uit voort;)

15. Jenerah

Jenerah Lid

May 18, 2016
    85
    10
    8
    Rotterdam
    Bedankt voor jullie reacties! Ik ga er zeker achter aan. Wie weet is het idd dat ze lekker staat op die manier maar met lopen (als ik haar handjes vast heb)buigt haar beentje met een rare boog opzij. Ik heb liever dat er niks is dan dat ze er later problemen mee krijgt.

17-6-15 Ferah geboren!
    28-12-16 uitgerekende datum baby Nr 2

Share This Page