ik vraag me af of je af mag vallen tijdens de zwangerschap, zelf ben ik veel te zwaar en zou graag wat kwijt willen, maar is dat wel ok voor de baby? liefs
je mag niet lijnen, maar je kunt wel goed en gezond eten, en de extra'tjes laten staan (zoals de chips/snoep/koek/chocolade). En zwaar afvallen schijnt niet goed te zijn ivm de gifstoffen/afvalstoffen die bij de baby zouden kunnen komen.
Ahum! Ik wil je niet ontmoedigen hoor maar dat is niet altijd zo! Al mijn zwangerschapskilo's zitten er nog aan. Maar het is inderdaad wel vaker het geval dat als je borstvoeding geeft. Je daar van af kunt vallen. Succes ermee!
dat wist ik echt niet dat je tijdens de borstvoeding niet mag lijnen het is maar goed dat ik dat nu weet dan! de gezondheid van mijn kindje gaat in dit geval dan voor mijn eigen gezondheid dat is nou eenmaal zo. maar wat ik me nou wel afvraag die afvalstoffen, die komen vrij dus als je afvalt? maar is dat niet hetzelfde dan als lijnen? liefs jolanda
Hoi Jolanda, Afvalstoffen zijn eigenlijk stoffen die giftig zijn voor je lichaam. Je krijgt afvalstoffen binnen via je voeding (bv. zink uit vis) maar je lichaam maakt ze ook als het stofjes afbreekt (bv. medicijnen enzo). Je lichaam slaat de afvalstoffen voornamelijk op in vet (waar het geen kwaad kan). Maar als je gaat lijnen (=afvallen) dan wordt dat vet afgebroken en komen die vieze stoffen in je bloed. En daar kan het wel kwaad. Afvalstoffen hebben op zich niks te maken met afvallen (woord lijkt toevallig op elkaar). Ik zou gewoon kijken hoe het gaat met borstvoeding geven en gezond eten (eventueel met hulp van een dietiste via de huisarts als je zelf niet goed weet wat wel en niet gezond is en hoeveel van alles goed is). Ik denk dat de kilo's er best snel vanaf zullen gaan en de laatste paar kun je eraf sporten als je geen borstvoeding meer geeft. Heel veel succes en geniet van de laatste loodjes!
mij is gezegd dat het wel mag als je niet meer dan 500gr en 1kg afvalt per week. toen ik bv gaf heb ik bij de dieetiste gelopen en die zei dat het ok was als je maar geen crash dieet doet.
Ja maar dit aat ook niet altijd op, het hangt ook beetje van je lichaam en stofwisseling af na de bevalling. Ik was gedurende mijn zwangerschap van Maricha 7,5 kg aan gekomen en na me bevalling (ook BV gegeven) 18,5 kg afgevallen! En geloof me ik at als een bouwvakker!