afvallen tijdens de zwangerschap?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Jolanda1984, Feb 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jolanda1984

Jolanda1984 Actief lid

Dec 15, 2007
    116
    0
    0
    Amersfoort
    ik vraag me af of je af mag vallen tijdens de zwangerschap, zelf ben ik veel te zwaar en zou graag wat kwijt willen, maar is dat wel ok voor de baby? liefs

2. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    je mag niet lijnen, maar je kunt wel goed en gezond eten, en de extra'tjes laten staan (zoals de chips/snoep/koek/chocolade). En zwaar afvallen schijnt niet goed te zijn ivm de gifstoffen/afvalstoffen die bij de baby zouden kunnen komen.

3. moon85

moon85 VIP lid

Jul 5, 2006
    6,811
    0
    0
    Lijnen tijdens de zwangerschap is niet erg slim.
    Je kan wel opletten op wat je eet.

4. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    10 weekjes geduld hebben.. dan kun je weer afvallen.

5. Jolanda1984

Jolanda1984 Actief lid

Dec 15, 2007
    116
    0
    0
    Amersfoort
    ja dat dacht ik al idd nog even geduld hebben dan maar :(

6. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

May 14, 2007
    762
    0
    0
    Helaas lijnen mag niet,.. Maar daarna kan je weer je gang gaan als je geen BV geeft....

7. Jolanda1984

Jolanda1984 Actief lid

Dec 15, 2007
    116
    0
    0
    Amersfoort
    o, mag het ook niet tijdens de borstvoeding?

8. moon85

moon85 VIP lid

Jul 5, 2006
    6,811
    0
    0
    Jep

9. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    idd, er komen afvalstoffen vrij als je afvalt.. die komen ook in de borstvoeding.

10. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

May 22, 2007
    2,688
    4
    38
    Female
    maar door borstvoeding raak je ook al gewicht kwijt hoor en het kan ook snel gaan.

11. nanny

nanny Fanatiek lid

Jul 24, 2006
    1,392
    0
    0
    Ahum! Ik wil je niet ontmoedigen hoor maar dat is niet altijd zo! Al mijn zwangerschapskilo's zitten er nog aan. Maar het is inderdaad wel vaker het geval dat als je borstvoeding geeft. Je daar van af kunt vallen.

Succes ermee!

12. Jolanda1984

Jolanda1984 Actief lid

Dec 15, 2007
    116
    0
    0
    Amersfoort
    dat wist ik echt niet dat je tijdens de borstvoeding niet mag lijnen het is maar goed dat ik dat nu weet dan! de gezondheid van mijn kindje gaat in dit geval dan voor mijn eigen gezondheid dat is nou eenmaal zo. maar wat ik me nou wel afvraag die afvalstoffen, die komen vrij dus als je afvalt? maar is dat niet hetzelfde dan als lijnen? liefs jolanda

13. Yule

Yule VIP lid

Dec 6, 2007
    8,059
    1
    36
    Hoi Jolanda,

Afvalstoffen zijn eigenlijk stoffen die giftig zijn voor je lichaam. Je krijgt afvalstoffen binnen via je voeding (bv. zink uit vis) maar je lichaam maakt ze ook als het stofjes afbreekt (bv. medicijnen enzo).
    Je lichaam slaat de afvalstoffen voornamelijk op in vet (waar het geen kwaad kan). Maar als je gaat lijnen (=afvallen) dan wordt dat vet afgebroken en komen die vieze stoffen in je bloed. En daar kan het wel kwaad.

Afvalstoffen hebben op zich niks te maken met afvallen (woord lijkt toevallig op elkaar).

Ik zou gewoon kijken hoe het gaat met borstvoeding geven en gezond eten (eventueel met hulp van een dietiste via de huisarts als je zelf niet goed weet wat wel en niet gezond is en hoeveel van alles goed is). Ik denk dat de kilo's er best snel vanaf zullen gaan en de laatste paar kun je eraf sporten als je geen borstvoeding meer geeft.

Heel veel succes en geniet van de laatste loodjes!

14. talia

talia Fanatiek lid

Nov 27, 2005
    2,561
    0
    0
    kapster
    belgie
    mij is gezegd dat het wel mag als je niet meer dan 500gr en 1kg afvalt per week.
    toen ik bv gaf heb ik bij de dieetiste gelopen en die zei dat het ok was als je maar geen crash dieet doet.

15. kvptje

kvptje Fanatiek lid

Dec 31, 2006
    1,156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Ja maar dit aat ook niet altijd op, het hangt ook beetje van je lichaam en stofwisseling af na de bevalling. Ik was gedurende mijn zwangerschap van Maricha 7,5 kg aan gekomen en na me bevalling (ook BV gegeven) 18,5 kg afgevallen! En geloof me ik at als een bouwvakker!

Share This Page