lengte vruchtje en zwangerschapsduur

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Germpie85, 13 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi,

6w5d -> 07,33 cm
    8w5d -> 2,11 cm

Grt Vanilia

2. Bibi23

Bibi23 Actief lid

4 jan 2008
    403
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    9 weken+4 dagen 2,7cm

3. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Vandaag weer geweest voor een echo. Het hartje klopte nog steeds prachtig. We zagen al ledemaatjes die best ver ontwikkeld waren en we konden het kindje al een beetje zien bewegen!!! WAUW!!! Daarnaast ook een hele opluchting dat we weer helemaal op schema liggen (tov de vorige echo waarbij we met 2,3 mm meer dan een week achter liepen!?!? waarschijnlijk toch een fout van de echoscopiste zeiden ze vandaag)

Vandaag was het kindje 12,6 mm (wat gelijk staat aan ongeveer 7wk en 5 dg)

4. Wat een goed nieuws, super zeg.

5. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Ja he, het is echt zo'n opluchting...
    Dit kindje blijft bij ons ik voel het!

6. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Gefeliciteerd met die super goede nieuws!

Lijkt mij idd ook dat ze de vorige keer niet goed hebben gemeten. Heb je even behoorlijk in de zzenuwen gezeten, maar nu wel extra fijn nieuws!!!

Geniet ervan!

7. Annej

Annej Lid

27 jul 2009
    53
    0
    0
    Harderwijk
    bij mij was het 7w5d 1.7 cm

8. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Oh bedankt. heel fijn inderdaad

9. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    hey meiden wat ik nou niet snap, nu staan er 2met 7w5d en de ene is 1,2cm en de ander 1,7cm dat scheeld een halve cm....ze nemen toch overl de zelfde berekening of niet??ik had gister een echo en de beeb was 1,5cm en daar hoorde bij 7w6d.
    annej was jij niet verder bij die 1,7cm??

xxx

10. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    1.7 heb ik hier idd 1 keer gehoord bij 7w5d, maar verder niet. Mijn ukje was 1.16 bij 7w4d. Lijkt me meer dat 1.2 klopt

11. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Bij ons zei de echoscopiste, van de tweede echo, dat je eigenlijk zo vroeg niet moet meten. Ze heeft het dan ook maar een keertje even snel gedaan. Ze zei dat het zo vaak mis wordt gemeten... dat je veel meer kan zien aan het kindje zelf over hoe ver het is. Bij ons waren al beginnende ledemaatjes, een mini ruggegraatje en een deel van de schedel te zien (dit alles naast natuurlijk een mooi kloppend hartje :) ) Deze 'staat van groei' zeg maar hoorde bij een kindje van omgeveer 8 weken. Ik vond het eigenlijk ook wel een logisch verhaal, zeker als ik aan onze eerste echo denk. Daarbij werd het kindje krap 5 weken gemeten maar had het dus wel al een enorm sterke en duidelijke hartslag... zo'n duidelijke hartslag hoort meer in de zesde week thuis, wat ik ook was.
    De eerste echoscopiste was nog jong en ging meer op de apperatuur enz af. De tweede was een dame op leeftijd - zat al 40 jar in het vak zei ze - zij ging meer af op wat ze zag en wat haar ervaring haar daarover had geleerd. Ik ben het eigenlijk wel gewoon met haar eens....

Maar het fijnste is natuurlijk gewoon dat er een kindje in onze buiken groeit :)

Groetjes

12. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik heb nu 2 echo's gehad eerste was volgens meting zo rond de 6 weken en 2 dagen: 5,1 mm
    2de was vandaag waar ik volgens meting zo'n 7 weken en 5 dagen zou zijn en was 14,4 mm....
    maar volgens haar komt het echt heel nauw en is het nu gewoon bijna niet goed te meten... Dinsdag moet ik via het echobureau het nog even op laten meten en dan over 2 weken weer bij de gynaceoloog, en dan bij de 12 weken als het goed is weer wel leuk zoveel echo's :)

13. Annej

Annej Lid

27 jul 2009
    53
    0
    0
    Harderwijk
    hey hey.

ik heb echt geen idee. ik zit op dit moment in zwitersland. misschien kijken of meten ze hier anders??!?!?!?!

14. Annej

Annej Lid

27 jul 2009
    53
    0
    0
    Harderwijk
    #34 Annej, 1 aug 2009
    Laatst bewerkt: 1 aug 2009
    bdw toen wij naar de gyn waren voor die echo dachten wij dat ik al 8 weken was hij had me terug gezet. snapte het zelf ook niet misschien doet die dat uit voorzorg ofzo en krijg ik misschien zometeen bij de 12 weken echo te horen dat ik weer een week vooruit mag

edit.. ik zie nu dat ik 13 juli ben geweest en als ik terug reken kom ik dan op 7 weken en 4 dagen :S snap er nu niks meer van hoor

Deel Deze Pagina