Alternatief voor boterham 's ochtends?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Meril, Aug 14, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Meril

Meril Bekend lid

May 3, 2008
    671
    0
    0
    Hi,
    mijn meisje is 27 maanden en de laatste maanden zijn de boterham 's ochtends echt een drama...
    Als ik thuis ben (nu nog verlof) staan we pas later op en eten zo rond 9 uur, dan krijg ik er meestal wel bijna een hele boterham in, al moet ik hem wel geven want zelf eten vertikt ze...

Op kdv dagen gaan we voor half acht weg dus dan eet ze al rond 7 uur en dat vind ze dus niks! I don't blame her, want ik krijg er zelf ook rond die tijd echt niets in dus echt raar is het niet maar het wordt zo'n strijd nu en dat is niet leuk...Na 2 hapjes wil ze al 'visie kijken' en meestal voor de tv eet ze dan wel verder maar dat is iets wat we liever niet willen aangezien het nu al een gewoonte lijkt te worden. Zelf eten is dan helemaal een probleem...

Wat eten jullie peuters 's ochtends en is er iets wat ik als alternatief kan geven? Heb pap al geprobeerd maar is ook niet zo'n groot succes...

2. Maia

Maia Niet meer actief

van dat fruitontbijt? gewoon drinken uit een beker?

3. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,173
    35,838
    113
    Mijn dochtertje eet vaak een banaan als ontbijt, dat gaat er wel in, brood zelden.

4. Ikke20

Ikke20 Actief lid

Oct 13, 2008
    379
    1
    0
    Hier krijgt ons zoontje als ontbijt pap. Wij ontbijten namelijk ook met pap (brinta). Voor ons alledrie werkt dat prima. Misschien voor jouw dochter ook een idee?

Groetjes Mariska

5. bloem79

bloem79 Actief lid

Oct 16, 2006
    406
    0
    16
    Mijn zoon kreeg ook brinta, maar dan in een beker. Op deze manier kon hij het zelf opdrinken. (dus niet te dik)

6. mamavanjill

mamavanjill Bekend lid

Oct 8, 2009
    641
    0
    0
    Hier is muesli met yoghurt een succes of cornflakes met melk.

7. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    af en toe ontbijtkoek
    met grote uitzondering mag ze een rijstewafel als ontbijt
    af en toe brinta
    af en toe een eierkoek

Drink ontbijt is ook wel een goede om te onthouden! Onze dame heeft regelmatig ook wat moeite met de stoelgang en daar zitteno ook érg veel vezels in. Toch maar eens in huis halen.

En tja, hoewel ik eigenlijk geen voorstander van ben: Ze ontbijt iedere ochtend voor de tv. Met als stok achter de deur dat de tv uitgaat als ze niet van haar boterham hapt- eet ze zo haar boterhammetje in 3 kwartier tot een uur op (en dan nog moet ik regelmatig zeggen: Happen!)

8. Sunnyangel

Sunnyangel Actief lid

Nov 24, 2007
    104
    0
    0
    Hier het zelfde probleem!
    De ene keer gaat het goed en dan weer niet.
    Meestal vraag ik wat ze wil!
    Momenteel is het beschuit met hagelslag of een cracker.
    Ik maak er allang geen punt meer van dat ze voor de tv eet, anders krijg ik er helemaal niks in! de andere maaltijden eet ze wel gewoon aan tafel en ze mag bij ons alleen maar tv kijken s'morgens en vlak voor ze naar bed gaat ( proberen we ons aan te houden haha )

Komt goed hoor! eerst maakte ik me er heel erg druk over vooral als ze naar de psz moet soms komt ze daaraan zonder te eten, gelukkig eten ze met z'n allen fruit en een bisquitje.

Ze gaan vanzelf eten als ze honger hebben.
    En bij mij is het standaard "niet eten, geen koekje of snoep"

9. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    HIer ook van alles in huis, want meneertje eet geen dag het zelfde, aan de ene kant goed maar aan de andere kant soms vervelend.

We hebben
    Conrnflakes
    creme creackers
    cracote
    ontbijtkoek
    beschuit
    fruit
    mini bruine bolletjes (vriezer)
    bruinbrood (vriezer)
    rijstenwafel, en dit word dan besmeerd met smeerkaas/worst
    eierkoek
    Brinta drinkontbijt
    fruitshake maken met de blender

Dit is zo beetje wat ik hem kan bieden, en geen dag is het zelfde en dan nog soms eet hij niks dit meld ik dan wel even op het kdv

10. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hier is het ontbijt ook een ramp voorheen papfles, ideaalkreeg ze wat binnen, maar dat wil ze niet meer (wel alleen melk in de fles) brood wil ze ook niet, en pap ook niet...........
    voor de tv geprobeerd, ook gewoon aan tafel. yoghurt met musli nog niet geprobeerd, cornflakes is ook een idee

11. happynienja

happynienja Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,178
    0
    0
    Julianadorp
    Hier een mannetje die gek is op beschuit, dus meestal eet hij s ochtends beschuit.
    En meneer wil tegenwoordig zelf smeren en snijden( ja zelfs beschuit moet in kleine stukjes).
    We zitten vaak wel langer aan tafel dan eerst maar hij eet wel.
    En ik wissel af met volkoren en naturel beschuit want alleen volkoren is hij na een tijdje zat.

12. Mamasab

Mamasab Actief lid

Jul 17, 2009
    183
    0
    16
    TBM en Postbode
    Utrecht
    Mijn zoon ook niet zo'n grote eter eet s'morgens een banaan en drinkt chocomelk en dan smiddags eet ie brood. Soms eet ie een bakje bananen kwark ipv banaan.

Mijn zoon is 2,5jr.

13. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    hier precies hetzelfde
    Na de papfles over op brood lukte niet (smiddags eet ze prima brood)
    Ikzelf eet al jaren alleen fruit als ontbijt dus heb dat mijn dochter ook gegeven
    Een lange tijd at ze een heel bordje fruit in de ochtend maar nu alleen banaan de rest laat ze staan...en nog een grote fles melk erachteraan

14. Arja

Arja Bekend lid

Nov 2, 2008
    951
    0
    0
    Hier nog steeds een papfles. Is binnen 3 seconden leeg :D

Share This Page