Hallo, eigenlijk weet ik het antwoord wel maar toch ergens een beetje ongerust... Al zeker 1,5 week voel ik mij niet zo goed, vooral erg misselijk vanaf de ochtend, zakt wel weg later maar komt ook weer terug verspreid over de dag. Ook duizelig en af en toe tintelingen in mn vinger en af en toe wat gevoeliger borsten. Hierdoor vorige week woensdag of donderdag een test gedaan (een onbekend merk van Duitse drogist) en hierop was een heel licht tweede streepje te zien. Dit maakte me dus heel ongerust en vrijdag een kruidvat test gedaan (2 voor 5 euro). Deze was positief, echt een roze tweede streep. Normaal zou ik zeggen zwanger. Zondag nog een gedaan en was heel vaag iets te zien, maar niet heel noemenswaardig. Het is al even geleden dat we seks hebben gehad (met condoom) en ook ongesteld geweest 2 keer. Maar door de positieve test had ik wel zoiets van HUH? Heeft de test dan sterk gereageerd op mijn eisprong? Zou over iets minder dan 2 weken ongesteld moeten worden. Is het handig om even de VK of gyn te bellen? Of kan ik, zoals ik zelf denk, eigenlijk gewoon niet zwanger zijn? Onze dochter is 6 maanden en zijn dus ook niet bezig voor een tweede. Groetjes
Goedenavond, Wat vreemd dat je een positieve test hebt, terwijl je eigenlijk niet zwanger kan zijn. Heb je de urine in een schoon bakje opgevangen? Soms kan een test anders reageren door schoonmaakmiddelen (wel onwaarschijnlijk). In principe verwacht je niet dat een zwangerschapstest reageert op het LH, wat een rol speelt bij de eisprong. Ik zou je adviseren nog heel even af te wachten of je over circa 2 weken weer ongesteld wordt. Indien dit niet het geval is en de test is weer positief, dan zou ik je aanraden de verloskundige of gynaecoloog te bellen. Ik hoop dat je hier iets mee kan en anders hoor ik het graag. Succes! Groetjes Monique
Hoi Monique, dankje wel voor je reactie. Heb bakje wat heb gebruikt (bij alle 3) was schoon. Ik lees wel meer dat een test ook op een eisprong reageert maar de test was wel erg roze. Ik zal de volgende menstruatie even afwachten. Bedankt voor je antwoord. Groetjes Ingrid
Andersom kan namelijk wel. Een ovulatietest kan wel positief reageren het zwangerschapshormoon. Het blijft een raar dat je een positieve test had en in combinatie met de klachten (die verwacht je weer niet echt rond de eisprong).Ik ben erg benieuwd of je over 2 weken weer ongesteld wordt. Groetjes Monique
Ben inmiddels nog niet ongesteld, verwacht het binnen nu en 3 dagen maar heb nu, als ik licht knijp in mn tepels dat er een melkachtige substantie uitkomt. Net zelfs best veel. Heb geen BV gegeven, alleen de eerste week om te proberen maar dat ging niet. Is dit normaal na 6 maanden nog?
Goedenavond, ik kan me voorstellen dat je hier even van schrikt. Het kan zijn dat je wat melkachtige afscheiding verliest, omdat je zwanger bent. Maar het kan ook te maken hebben met wisselingen in de hormoonhuishouding. Blijkbaar is jouw hormoonhuishouding toch een beetje van slag, concludeer ik n.a.v de bovenstaande berichtjes. Vaak is het iets onschuldigs. Ik raad je aan op google het woord tepeluitvloed in te typen. Bij de resultaten staan een aantal goede sites van o.a. het AMC, waar goed wordt uitgelegd wat tepeluitvloed is en wat de oorzaken kunnen zijn. Ik hoop dat je hier iets mee kan. Succes! Groetjes Monique