Lengtemeting baby na stuitligging

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Rizzoli, 15 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Weet iemand wanneer een baby opgemeten kan en mag worden na een stuitligging?

Onze dame ligt al 18 weken in een stuit en zal over 1,5 week middels een keizersnede gehaald worden.
    Op het geboortekaartje hebben wij ook een meetlatje. Zelf dacht ik dat ze na een dag of 3 globaal gemeten kan/mag worden. Komt niet op een centimeter natuurlijk.
    Worden de kaartjes maar een paar daagjes later verstuurd.

Weet iemand dit?

2. Joycelyn

Joycelyn Bekend lid

27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd dat je bijna je kindje in je armen mag sluiten! Bij onze dochter hebben we pas (om andere redenen) na 3 weken ongeveer de kaartjes verstuurd. Toen hebben we heel voorzichtig haar beentjes naar beneden 'geduwd'. Op het kaartje ook +/- bij de lengte gezet. Het is niet echt belangrijk, dus in het ziekenhuis wilden ze absoluut niet haar beentjes strekken (niets forceren).

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier hebben ze sowieso nooit gestrekt gemeten, gewoon van hoofd tot billen en dan naar knie en hak. Dan heb je een prima schatting.

4. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.780
    7.367
    113
    Volgens mij meten ze liever niet meer bij baby's, ongeacht of ze nu in stuit of niet geboren worden.
    Toevallig lag de derde zo keurig recht na zijn geboorte, hebben ze snel een meetlint er langs gehouden, maar bij de anderen wisten we het niet. Pas bij het eerste CB bezoek wisten we hoe lang ze waren op dat moment.

5. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Zo lijkt me een goed idee ja. Heb je toch een schatting, zonder de baby te bezeren.

6. Hier ook een schatting.

7. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.769
    2.185
    113
    Mijn dochter is in stuit geboren. Na de bevalling meten ze sowieso volgens mij niet meer. Maar mijn kleine meid konden ze met 2 maanden nog niet meten bij het CB. Die was nog niet van plan de beentjes te strekken.
    Nu met 6 maanden ligt ze nog steeds het liefst met haar beentjes wat omhoog. Maar ze kan ze nu wel gewoon strekken.

Deel Deze Pagina