Onze zoon (9 jaar) heeft helaas dit weekend zijn pols gebroken. We gaan volgende week kamperen en ik ben nu aan het bedenken wat ik voor hem mee moet nemen. Hij begint bijvoorbeeld te klagen over jeuk. Ik lees dat een föhn kan helpen maar ook dat er anti-jeukspray is. Heeft iemand ervaring met of een van beiden echt helpt? En ervaring met van die zwemhoezen? Nog andere gips-tips voor ons?
Wat vervelend! Mijn laatste gips was toen ik kleuter was dus daar weet ik weinig meer van. Tape meerdere malen gehad aan mijn voet. De breinaald was mijn beste vriend. Ik wist niet eens dat er anti jeukspray er voor bestond. Gelukkig inmiddels al jaren geen tape meer gehad maar anders zou ik die testen. Misschien een klein kussentje voor meer rust als hij leest/ligt etc.
Mijn zoon heeft een keer zijn arm gebroken in de zomervakantie. Hij heeft gelukkig helemaal geen last van jeuk gehad. We hadden een douchezak met tape om mee te douchen, die hadden we van de kruidvat . Maar zwemmen hebben we toen maar niet gedaan. We zijn begonnen met vissen toen en we hadden een klein badje in de tuin.
Hoes voor in het water. Kijken of zwemgips mogelijk is en dan zeker zorgen dar je goed kan drogen onder de gips. Verband om over de gips te doen, tijdens het spelen( zo word de gips niet zo vuil). Spray tegen jeuk en geur. https://www.farmaline.be/nl/hygiëne/BE01101955/confort-aid-spray.htm
Is al bekend hoe lang hij in het gips moet? Dat viel bij mijn zoontje enorm mee namelijk (was wel been/ enkel)
De arts op de spoedeisende hulp zei dat ze 3-4 weken verwachtte. We gaan alleen dus bijna op vakantie en ik weet niet of dat effect gaat hebben op de duur. Maandag hebben we een afspraak voor de gipswissel en horen we denk ik meer over het beleid.
De eerste keer dat mijn zoon zijn pols brak, was het 3 weken gips. Daar kon hij niet mee zwemmen, maar het was ook geen vakantietijd dus we hebben niet om zwemgips gevraagd. De tweede keer brak hij dezelfde pols (op vakantie), maar was het slechts 1 bot. Toen kreeg hij een brace en daar kon hij wel mee zwemmen. Na 2,5 week hing hij alweer in een klimrek, met die brace om. Zo’n zak om het gips werkt niet genoeg om het droog te houden tijdens het zwemmen. Er komt altijd water in, helaas.
Ah dat hadden wij ook net voor vakantie, met loopgips werd hij wel al veel mobieler. Ik zou even goed vragen wat zij adviseren met zwemmen enz. Jeuk was hier geen sprake van, het was vooral allemaal heel onhandig, maar mijn zoontje heeft geen een keer geklaagd. (Overigens durfden wij het zwemmen niet aan, maar hij heeft ook nog geen zwemdiploma, dus leek ons sowieso geen goed idee in zijn situatie)
Oeh, een brace zou wel een hele fijne optie zijn, dan kunnen we het ook zelf af doen waarschijnlijk. Op zich hoeft hij niet dagelijks te zwemmen ofzo en is zeker de helft van de vakantie niet zwemmen geen probleem. Maar als het wel de hele vakantie blijft zitten, zou wel lekker zijn als het tegen water kan en hij mee bij de meertjes kan spelen bijvoorbeeld. In ieder geval fijn om zo wat ervaringen te lezen! Dankjulliewel!
In dat geval zou ik vragen of het nu met een brace af kan. Hier laatst een gebroken pols en werkelijk alle kids liepen de deur uit met een brace. Euhm ja was opvallend genoeg een hele rij met jongetjes…. Neem aan dat het geen complexe breuk is aangezien ze slechts over 3-4 weken spreken dus een brace is wellicht mogelijk dan. Zou er een tweede bij kopen. 1 om mee te zwemmen en een droge voor daarna. Zoon had overigens in beide botten in de pols een (uiteraard niet complexe) breuk en daar was de brace prima geschikt voor. Hier ging hij s avonds een uurtje tv kijken, dan deden we de brace af en arm op een kussen. Zo kon het even lekker luchten, het was in de warme weken van een paar weken geleden.
Haha, snap ik. Ik bedoelde afdoen als de tijd erop zit. Als hij totaal 3 weken gips moet, dan is hij na de helft van onze vakantie al klaar en mag het af. Als het echt gips is, kunnen we het er dan niet af halen maar de brace wel.
We zijn vandaag geweest. Het bot staat mooi recht. Maar hij krijgt geen lichter kunststof-gips en het kan ook niet tijdens de vakantie verwijderd worden of vervangen door een brace oid. De dag na onze vakantie verwijderen kan ook niet want dan is er de hele dag geen spreekuur, op beide locaties niet. Kortom, we zijn er nog 4 weken zoet mee. Zucht....
Klopt! We hebben ook een zwemhoes aangeschaft (wel van een ander merk) en het werkt fantastisch! Hij heeft heerlijk kunnen zwemmen alsof er niks aan de hand is. We zijn inmiddels 5 dagen aan het kamperen en het gaat gelukkig hartstikke goed. Een paar kleine aanpassingen maar het meeste kan hij gewoon doen!