Lengteverschil vriend en ik, welke ergonomische draagzak

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Deedee91, 2 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.670
    5.709
    113
    Ik ben aan het rondkijken voor een draagzak die natuurlijk ergonomisch is. Alleen mijn vriend en ik verschillen best qua lente, hij 1.96 ik 165. Daarom ben ik op zoek naar een makkelijk verstelbare draagzak en ook een die voor brede mensen gebruikt kan worden met een heupgordel. Ik kom zelf op de ergo baby uit, is dit wat?

Tips zeer welkom, ook waar ik ze zou kunnen passen. Prijs maakt niet zo veel uit, zat zelf rond de 150 te denken.

2. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Is een draagdoek geen optie? Die hoef je niet steeds te verstellen, maar knoop je om je lichaam, en past dus bij iedere lengte..
    Ik heb een draagdoek van babylonia gekocht.

3. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Ik heb een Ergobaby en een draagdoek, beiden bevallen mij erg goed.
    De Ergobaby kun je als beginner makkelijk om doen en is makkelijk aan te passen.
    De knopen voor een draagdoek moet je leren maar is imo makkelijk te leren.

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.670
    5.709
    113
    Nee een draagdoek gaat het niet worden ben ik bang. Dit wil mijn vriend echt niet, veel te bang dat de knopen niet goed gaan ( zal vast wel maar hij wil dat echt niet). Plus ik moet voor mijn rug en schouder echt een goede draagzak hebben die mij ook goed ondersteund. Vandaar ook de heupgordel. En stel dat het mij niet lukt door toch klachten dan kan mijn vriend dragen in een zak die hij graag wil.

@ miracle, welke heb jij van ergo baby? ik zit te kijken naar de 4 posities, dat lijkt mij ideaal. Of kunnen de andere van ergo baby dit ook? Naar voren dragen enz.

5. nijna

nijna Fanatiek lid

25 nov 2015
    1.365
    85
    48
    Ik heb een Tula. Ben er erg blij mee. De heupbank klik je met een gesp vast. De banden gaan over je schouders en maak je met een gespje aan de achterkand vast. Wij gebruiken hem allebei omdat het makkelijk verstelbaar is. Ook je hem om hebt kan je het makkelijk strakker of ruimer zetten.

De ergobaby heb ik bij iemand gepast. Is ook mooi, maar vind ik minder fijn zitten. Ligt ook aan je postuur. Ik ben smal en kreeg de ergo net niet klein genoeg. De Tula kan voor een smal en breed postuur.

De eerste maanden had ik trouwens een. Geweven doek. Vondt ik toen fijner. Nu gebruik ik de Tula altijd. Daar is wel een baby insert van maar daar heb ik geen ervaring mee.

Ik heb een keer een draagconsulent gesproken die veel draagzakken en doeken had. Die kon je daar ook passen. Misschien googelen op draagconsulent en bellen om te vragen of het daar ook kan.

Succes met uitzoeken en geniet van het dragen als je kleintje er is.

6. krullebol81

krullebol81 Actief lid

9 jul 2014
    393
    23
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wij hebben de ergobaby met insert. Ik vind het heerlijk dragen, ook nu dochter 9 kilo is.
    Vriend en ik schelen niet zo heel veel qua lengte. De banden van de ergobaby zijn makkelijk te verstellen zodat we beide lekker kunnen dragen.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hebben een ergo baby performance maar met een bondolino kan dit ook. En met een tula eigenlijk ook. De ergo vinden wij wel echt heel fijn, mn man is er echt erg positief over. Maar naar voren dragen is nooit ergonomisch dus dat is af te raden. Daarbij krijgt je kindje veel prikkels binnen als je het front face draagt en kan het zich niet afzonderen. Als je je kindje op je buik of op je rug draagt kan het rond kijken en als het druk is kan je kindje zich met het gezichtje naar je toe afzonderen, dat is belangrijk voor de prikkel reductie.

8. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Tula! Mijn man en ik verschillen ook wel wat en een Tula is heel makkelijk af te stellen. Aan 3 riemen trekken en dat was het.

De eerste maanden heb ik ook een geweven draagdoek gebruikt. Voor die kleintjes past dat allemaal toch wat beter dan een draagzak (met insert).

Ik zou je een draagconsult aanraden om zo verschillende draagzakken te passen. Dan weet je wat bij jullie het beste past. Bij mij vielen er al enkele draakzakken af omdat ik vrij smal ben. De schouderbanden stonden dan te ver uit elkaar voor mij waardoor het niet goed zat.

9. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Mijn man is 2 meter, ik ben 1.68 en bij ons werkte de Bondolino echt super.

10. Zoesje

Zoesje Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.241
    25
    38
    Vrouw
    Hier voor a.s. baby een Emeibaby
    Bij zl een tula vanaf een maand of 4 gebruikt (bij newborn niet fijn met de baby inzet, heb ik ook meer gehoord!)
    Ergobaby schijnt idd goed en fijn te zijn!
    Evenals Kokadi Flip! Fijne drager van doekenstof!

Eventueel een drager voor je man en doek voor jezelf?
    (Ken je de Facebook pagina's over dragen?)

11. moekkie

moekkie Actief lid

21 nov 2015
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat mijn voorganger zegt.
    De kokadi flip en emeibaby zijn hele fijne dragers vanaf de geboorte. Kokadi iets minder lang door te gebruiken.
    Maar je moet ze wel stellen. Als je niet iedere keer wil stellen (als jij en je partner wisselen) is een bondolino ideaal. De heupband is met klittenband dicht te doen en de schouderbanden knoop je. Wel zijn de schouderbanden vrij breed en log. Tula is ook een fijne en makkelijke drager. Maar Let wel op dat ze vanaf een maand of 4 pas te gebruiken zijn. De meeste dragers. Daarvoor kan het met een babyinsert. Maar daar ben ik geen fan van. Het is een warm en dik kussen wat je in de drager gebruikt. Ik vind de ondersteuning ook niet optimaal.
    Bij de aanschaf zou ik iig letten op: komt de stof van knie tot knieholte (en niet verder, dan is hij te groot!)
    Verder is een consult heel fijn om verschillende dragers te proberen, maar niet iedere consulent heeft alle dragers uiteraard.

12. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.670
    5.709
    113
    Bedankt voor jullie reacties! jeetje het is toch wel lastig. Waar hebben jullie de zakken gekocht? via internet of kan ik ze ook ergens in de winkel passen.

13. moekkie

moekkie Actief lid

21 nov 2015
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee helaas alleen via internet, of de ouders natuurlijk beurs maar die is pas in juni.
    Veel consulenten en webshops hebben inloopochtenden en dan kan je gratis passen. Wil je een op een, en op een datum dat jou ook uitkomt, kun je een pasconsult boeken.
    Succes! Het is zeker lastig!

14. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.670
    5.709
    113
    Ik heb gekeken voor een consulente maar die vragen veel geld. Zou mooi zijn als er inloopochtenden zijn waar je gratis mag passen. Ik zag dat de babydump bijv de ergo verkoopt maar die is dus niet in de winkel te bezichtigen?

15. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    1 tip van de kinderfysiotherapeut, draag je kindje nooit naar voren. Dit is voor het lichaampje niet goed omdat het niet goed gesteund wordt.

Ik heb een Ergobaby slim fit omdat ik 1.65m ben en slank gebouwd. Mijn vriend is ook niet lang en slank gebouwd. Deze heeft een smallere heupband en smallere schouderbanden voor kleine/slanke personen.
    Als je het goed afstelt zit de Ergobaby erg goed.

16. moekkie

moekkie Actief lid

21 nov 2015
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wist niet dat babydump de ergobaby verkoopt maar in dat geval lijkt me dat die dan ook in de winkel te passen is.
    Idd nooit met gezicht naar voren dragen.
    Ergobaby is niet zonder insert vanaf de geboorte te gebruiken.

17. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Wij hebben de ergobaby original en de beco soleil. De beco vind ik fijner.
    Omdat het rugpand van de ergobaby te laag wordt, gaan we die vervangen. Mijn vriend heeft zijn oog op een Wompat laten vallen. Hij vindt het mutsje eraan zo leuk :D

18. Gember

Gember Niet meer actief

Waar woon je precies? In Amsterdam kun je bij borstvoedingswinkel De Boezemvriend verschillende doeken en zakken uitproberen op donderdagochtenden van 10-12 uur. Helemaal gratis. :D

19. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik kan je de kodaki Flip aanbevelen ! Enorm makkelijk te verstellen ik heb hem met letterlijk 20 seconden helemaal goed zitten.

Kost 150 euro en is verstelbaar en dus zonder insert. Mijn man kan hem ook om doen in een paar seconden zo makkelijk is hij te verstellen

20. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0

Bij ons ongeveer hetzelfde. Ben echt gek op m'n Bondolino.

Deel Deze Pagina