Kun je de was buiten laten drogen met dit weer? En in winter? Schaam me rot maar we gaan verhuizen naar een huis met een slaapkamer minder ( vroeger had ik dus altijd een kamer extra waar ik de wasrekken had staan en kon de was zonder dat het in de weg stond daar lekker blijven) Nu hebben we nog wel een kamer over waar ik het neer kan zetten maar mijn man wil op die kamer ook zijn hobby uitoefenen (gitaar,computer enz..) dus is mijn plan om maar eens wat was buiten te hangen. Maar wil dat wel als de temperaturen zo laag zijn?
Ik geef je weinig kans helaas. Mijn was hangt op zolder waar het aanzienlijk warmer is dan buiten en is ook niet binnen 1 dag droog. Het hangt natuurlijk ook van de stof af, het ene droogt veel sneller dan het andere materiaal. Misschien dat de windrichting ook nog iets uitmaakt? En of de zon schijnt natuurlijk.
Oké, dat vermoeden had ik al. In de winter op de slaapkamer duurt het ook wel langer inderdaad. Dan moet ik dus gewoon efficiënter wassen,kan soms dagenlang niet hoeven te wassen ( daarna puilt de wasmand uit en ga ik een dag als een gek te keer) en heeft m'n man dus pech Heb wel een droger maar dat is een oudje en doe alleen werkkleding en handdoeken soms erin als ik echt geen plek meer heb.
Nu met dit weer hang ik het alleen op het rekje. S ochtends zo snel mogelijk de was erin zodat het zo vroeg mogelijk hangt. Dan verplaats ik het regelmatig zodat het zo lang mogelijk in de zon staat. En als het dan nog niet droog is zet ik het na het eten in de keuken en de volgende ochtend weer naar buiten. Ik heb gelukkig ook een zolder waar ik het kan hangen, maar omdat m'n wasmachine in de schuur staat, hang ik het het liefste buiten.
Denk ook dat je met vorst op moet passen, dan heb je ineens bevroren kleding. Heeft me moeder een keer gedaan😂 kleding nat gemaakt en naar buiten gegooir. Was ietswat vorst en me kleding was helemaal hard niets meer van over haha
Zolang het niet vriest en droog is, kan de was prima buiten! Droogt minder snel dan als het warm is, maar heb nu gewoon 's middags m'n was droog als ik hem 's morgens ophang.
ik heb de was deze week ook nog 2 buiten gehad. was best snel droog. Heb wel een droogmolen en had er veel wind in, dan gaat het best wel snel nog.
Ik heb ook een droogmolen. In de winter verschoon ik de bedden op een dag dat het droog is en het een beetje waait en meestal heb ik de boel dan lekker droog. Zo niet, hang ik de dekbedovertrekken nog even over de deur in de bijkeuken. Dikkere dingen hang ik op een rekje op zolder. In deze tijd van het jaar droog ik eigenlijk alles nog buiten.
Dit klopt! En je zult zien dat je je was eigenlijk heel vaak buiten kuntdrogen, zelfs in de winter. Als je tegels drogen, droogt je was ook. Ik heb een droogmolen op het plattedak staan waar de was altijd vlot droog is. Ik heb ook een droger, maar gebruik hem nauwelijks, vind het heerlijk als het naar de frisse buitenlucht ruikt Ook heb ik een waskamer, waar de wasmachine staat. Hier komt de aan en afvoer vd vloerverwarming binnen. Een erg warme ruimte altijd. Als ik daar de was neerhang met het raam open dan is zo droog. Kleding doe ik sowieso nooit in de droger, vind ik zonde.
Bedankt! Ja,mijn man heeft pech ben ik bang. Maar heb ook nog een carport die aan 3 kanten dicht is dus daar kan ik vast ook wat kwijt. Zet het niet in andere ruimtes neer want wil m'n was uit zicht hebben. Wat een stom luxeprobleem hè?
Wij hangen de was in de winter over de verwarming heen, is het ook zo droog. Het rek zetten we ervoor. Is alleen wat lastig als je vloerverwarming hebt😊. Het beddengoed hangen we aan een rek in het trapgat. Mijn was is ligt in de winter sneller in de kast omdat ik er niet tegenaan wil kijken, terwijl het op zolder nog wel eens een aantal dagen blijft staan/hangen.
Hier de hele week nog de was buiten te drogen gehad en kan t in de avond toch droog opgevouwen en fris in de kast leggen Indd heb ik de gezegde , als de tegels drogen droogt de was , ook van thuis mee gekregen en als ik zeker weet dat t niet gaat regenen gaat de was gewoon de tuin in Mocht bijvoorbeeld spijkerbroeken niet helemaal droog zijn hang ik t in t trapgat. Hebben daar ook een wasrek gemaakt en binnen een dag is de was droog. Ook in de winter
Hier hangen de shirts en leggings nog gewoon buiten aan de waslijn. Spijkerbroeken hangen wel binnen, anders duurt het te lang. Maar heb weinig wind achter het huis waar de waslijn hangt. Het duurt wel wat langer dan met mooi weer. Maar zolang het droog is buiten gaat het nog prima.
Wij hebben door ruimte gebrek de was bij ons op de kamer, raam op een kier en het is binnen een dag droog. Ik heb grote dingen in de trapgat hangen, dat is nog sneller droog omdat de warm lucht naar boven trekt. Als je de was wel op de hobby kamer zet vergeet dat niet om de eerste paar uur een raam open te zetten anders kan het vocht nergens heen en dat lijkt mij niet fijn voor de computer