Hoi dames, Ik heb eerder een topic geopend over dat mijn vriend een lening heeft met 12,4% rente. Hij heeft gebeld na het bedrijf waar hij zit. En kon zakken na 4,7% maar moet dan 400,00 oversluitkosten betalen. Ook moest hij mijn gegevens hebben. We vroegen ons al af waarom???. Hij heeft aangegeven dat hij t op zijn eigen naam wilde en niet dat ik erbij kom. Want het is niet mijn lening. Die man zei dat het niks betekende. Nu lezen wij op de papieren dat ik moet tekenen. Maar ook mocht mijn vriend niet betalen of wat dan ook dat ze dan bij mij komen. Die man is niet helemaal eerlijk geweest. Maar is dat zo???. Mijn vriend wil dat niet. Wat logisch is. En ik ook niet. Willen nu verder kijken maar is dat overal zo?. En die oversluit kosten? Als wij op internet kijken zien wij voorbij komen bij andere maatschappijen dat er geen oversluitkosten zijn. Vraag mij dit toch af waarom ze mijn gegevens moeten hebben?. Liefs Sascha
Gewoon nergens voor tekenen. Als je tekent, ga jij een overeenkomst aan. Dat wil je niet, begrijp ik, dus niet tekenen.
Mijn vriend heeft net de papieren in de cliko gegooid😜 Ik teken sowieso niet. Dat is niet wat wij willen. Hij wil zijn lening op eigen naam houden alleen wel minder rente zodat hij er sneller vanaf is.
Kan je vriend een lening met lagere rente ergens anders aangaan en hiervan de lening betalen met de hoge rente?
Als je de lening in 1 x betaald moet je een bedrag van geloof 3700,00 betalen. Wij wilden dus of bij hun minder rente of een ander maatschappij. Die de lening dan overneemt. En dat zou opzich wel moeten kunnen. Alleen vinden het raar dat bij deze ze mijn gegevens willen hebben???
Is dat het boetebedrag of het nog openstaande bedrag? Ik zou ook proberen om ergens anders tegen een lagere rente een lening af te sluiten en de huidige lening in 1 keee af te lossen.
in je vorige topic had je het over opnemen in jullie hypotheek maar nu wil je dat niet meer gezamenlijk maken? Als hij ineens 8% minder gaat betalen zou ik ervoor tekenen, als jullie altijd bij elkaar willen blijven bedoel ik. Hij is geen scharrel meer van je, jullie willen samen een kindje.. Ik las dat je hem bij Defam hebt, https://www.defam.nl/producten/rentetarieven-doorlopend-krediet-flexzeker de rente staat inderdaad nu veel lager. Misschien willen ze checken of jij een lening ergens anders hebt om het risico te berekenen?
Klopt, Hij wilde kijken of hij het mee kon nemen in de hypotheek. Het is niet mijn hypotheek, Hij wil zijn lening gescheiden houden. En wil dat nu in een paar jaar af betalen. Ook omdat wij over een paar jaar samen een huis willen kopen. Dat willen wij zeker 😉 Maar je kunt niet in de toekomst kijken. Wil oud met hem worden maar je moet realistisch blijven wat dat betreft. En ik wil dan niet met een lening zitten wat niet van mij is. Stel wij hadden samen die lening genomen dan is het een ander verhaal. Nu staat er wat dat betreft niks vast. Volg je het nog haha😉 Zal even bij die link kijken. Hij heeft al contact gehad met defam die belt na half 8 terug. En net nog bij een ander bedrijf die het nu na banken stuurt daar krijgt hij nog bericht van. En hij hoefde niet mijn gegevens te hebben trouwens. Wat defam wel wilde en niet eerlijk was daarover.
Dat ze jouw gegevens willen als je samenwoont is heel normaal. Voor hetzelfde geld heb jij ook een dikke schuld en kan je partner deze schuld dan niet meer dragen. Het is apart op jullie naam maar je voert wel samen een huishouden. Zulke risico's willen ze uitsluiten. Ik heb verder geen ervaringen met leningen bij andere partijen dan een bank/hypotheekverstrekker, maar daar is dat wel zo dat je die gegevens in moet leveren