Hoi Allemaal, We verwachten in oktober ons eerste kindje (zoon) en we twijfelen nog een beetje over de naam! Wat vinden jullie de leukste naam van bovenstaande namen? Laut zo eventueel ook toegevoegd kunnen worden.. Mochten jullie nog leuke stoere korte Nederlandse namen weten dan zijn suggesties ook welkom!
Van deze namen vind ik alleen Loek leuk. Van Loet, Lux en Loex heb ik nog nooit gehoord. Heb je ze zelf verzonnen of ergens vandaan? Ben toch wel nieuwsgierig.
Ik vind ze geen van alle echt leuk, maar om je toch wat te helpen heb ik op Loek gestemd. Die vind ik het leukste
Eigenlijk geen van allen.... Loek heb ik wel eens gehoord, maar niet mijn ding. Luc vind ik dan wel weer leuk!
Loet is een oud Hollandse naam en Lux is een naam die vaker voorkomt en voor zowel een meisje als jongen gebruikt wordt. Het zoontje van Jim Bakkum heet ook Lux, daar hebben wij het eigenlijk van gezien en het sprak ons meteen aan.
Ik vind ze allemaal niet leuk maar als ik moet kiezen ga ik voor Loek. Ik kreeg wel een jeugdherinnering door de naam Loex. Zo heette de superlieve en wollige hond van mijn overbuurvrouw toen ik nog heel jong was. Lux is afwasmiddel. Laut vind ik ook niet mooi maar wel kunnen.
Loet! Loek wat te vrouwelijk of zo, Lux wat te apart (en gaan mensen verkeerd uitspreken vrees ik, het is luks niet luuks of loeks) en Loex vind ik niet echt een naam en niet mooi klinken. Loet vrolijk, lief, bijzonder. Andere ideetjes: Broes Broen Roek, Roef Roemer Loef Lutz Luyt / Luit Laut, Lau Lude, Lute, Luwe Bode Teus Just Rune Ture, Tuur Juul Joes, Joen, Joep Koen Teun Noud Wout Jurre Hugo Sjoerd Guus Huub Luuk Roel
de enige naam die ik ook maar een béétje oké vind van dat rijtje is Loek... maar eigenlijk ook niet echt