Niet kunnen wennen!!

Discussie in 'Babynamen' gestart door Loes23, 31 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loes23

Loes23 Actief lid

23 jul 2013
    415
    382
    63
    De titel zegt het al.. Ik kan maar niet wennen aan de naam van onze zoon. Hij heet Noah en is nu al ruim 1 jaar. Bij de naam van onze oudste heb ik dit nooit gehad.

Ik moet wel zeggen dat deze naam echt een compromis was, want ik en mijn man kwamen er echt niet uit. Onze smaken lagen mijlenver uit elkaar.

In de naam Noah konden we ons beide wel vinden. Voor een meisje vond ik namelijk Nora(h), Noa en Nova erg mooi. Dit leek erop!

Normaal hou ik van stoere jongensnamen, dit is een unisex naam.. Het vervelende is dat ik de naam nog steeds gevoelsmatig associeer met een meisje. Terwijl we echt een knul hebben!!

Wijzigen van zijn voornaam willen we niet. We hebben ook geen alternatief. Wat ik wel graag zou willen is dat het gewoon goed voelt.

Iemand die dit herkent of tips heeft?

2. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.015
    3.670
    113
    Wat vind je man van de naam?

Heb er geen ervaring mee, hoop voor je dat het gaat wennen.

Loes23 vindt dit leuk.
  3. Loes23

Loes23 Actief lid

23 jul 2013
    415
    382
    63
    Mijn man moest in het begin ook wel wennen. Nu hoor ik hem er niet meer over. En ik wil ook niet de hele tijd dit onderwerp aansnijden, omdat er dan misschien zo'n nadruk op komt te liggen. Daarnaast ben ik bang dat hij dan ook zegt dat hij er ook nog steeds niet aan gewend is....

4. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Lastig, maar zou het loslaten want nu nog van naam wisselen lijkt me nog ingewikkelder. Heb je geen bijnaam/koosnaam voor hem wat fijner klinkt voor je gevoel?

Loes23 vindt dit leuk.
  5. Mayanna

Mayanna Lid

5 mrt 2019
    50
    32
    18
    Vrouw
    Moeilijk, Loes. Ik heb niet echt tips, maar als je probleem voornamelijk is dat je een meisje bij die naam verwacht, helpt het misschien boeken / films te kijken met mannelijke Noahs? Bijvoorbeeld The Notebook (Het Dagboek in het Nederlands) is een heel beroemde romantische film, gebaseerd op een boek, waarbij de mannelijke hoofdpersoon Noah heet. Hij is ook juist wel een stoere knul. Ik Geef Je De Zon van Jandy Nelson heeft ook een jongen, Noah, in de hoofdrol. Wel allebei vrij zielige verhalen. The Kissing Booth, echt een vrij slechte film, heeft ook een Noah in een hoofdrol.

Geen idee of je er iets mee kunt, maar misschien helpt het om geconfronteerd te worden met deze andere Noahs om het in ieder geval als jongensnaam te zien. Want dat is het ook echt.

Magnolia29, Kikkertjekwak, Moto en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.515
    13.803
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hier echt jaaaren aan de naam van oudste moeten wennen.
    Maar echt nooit bedacht om een andere naam te geven.
    Het enige wat ik kan zeggen is dat het dus erin slijt met de tijd...

roever en Loes23 vinden dit leuk.
  7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.256
    6.154
    113
    Ik heb het wel een beetje met de jongste gehad. Maar dat kwam ook omdat we eerst voor de 2e en 3e een jongensnaam hadden die we uiteraard niet konden gebruiken, maar ik dus wel al jaaaren mee rondliep.
    Toen zag mijn man die toch ineens niet zo zitten (hormonen :roflmao:) en heeft ie de naam van onze jongste ‘bedacht’. Vond en vind het nog steeds een hartstikke leuke naam, maar ik moest echt schakelen dat ie dus niet ‘S’ zou gaan heten (en dat die naam dus ook nooit meer gebruikt zou gaan worden).
    Dat heeft ook zeker wel 1,5 jaar geduurd tot hij zijn karakter een beetje ging tonen en nu is het een echte ‘L’. :D

Loes23 vindt dit leuk.
  8. Loes23

Loes23 Actief lid

23 jul 2013
    415
    382
    63
    Be
    Bedankt voor de tip. Hier heb ik wel wat aan. Dit ga ik zeker doen

9. Kolibrie2

Kolibrie2 Fanatiek lid

9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    In "The affair" op Netflix zit ook een mannelijke Noah.

Loes23 en Lies1611 vinden dit leuk.
  10. Flexi

Flexi Actief lid

12 apr 2016
    302
    294
    63
    Vrouw
    Wat dacht je van de film 'Noah'? Dat is wel degelijk een stoere kerel. Ook vast leuk voor je zoontje om een keer te zien.

Oh en in Stranger Things wordt één van de hoofdpersonen (Will) gespeeld door Noah Schnapp, bij kinderen momenteel een hele populaire acteur.

Ik vind het in ieder geval een hele leuke jongensnaam.

Loes23 vindt dit leuk.
  11. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.256
    6.154
    113
    Ik vind trouwens Noah dus ook echt een mannelijke naam. Hij is afgeleid van Noach en daar associeer ik hem ook mee.

Loes23 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina