Hallo dames, Ik ben veel te vroeg dat weet ik zelf ook wel anders krijg ik mss al reacties dak er veel te vroeg mee bezig ben! Wij gaan dus eerst nog beginnen met bouwen en hopen in 2014 te verhuizen en dan ook aan een 2e kindje te beginnen. Maar toch droom ik al stilaan in men hoofd van namen voor ons BRUSJE! Ons Prinsje heeft de naam DAAN. Heb al een paar namen in gedachte,willen jullie je mening zeggen aub. Meisje: *NOOR *ELLA *LILY *MARGOT *MEREL Jongen: *STAN *VICTOR *JUUL *MATHIS *XANDER/SANDER
Ach je kunt nooit te vroeg met namen bezig zijn, lijkt mij Ik en mijn vriend willen ook ooit kinderen, maar wanneer: geen idee. Sowieso nog een paar jaar wachten! En toch denken we over namen na. Vooral ik dan, ik vind het veel te leuk Maar goed, m'n mening over je namen. Meisje 1. MEREL - Super leuke naam, Daan & Merel klinkt ook lief samen! 2. NOOR - Daan en Noor staat heel mooi en klinkt goed! Verder moet ik altijd aan 'noren' denken (schaatsen) en een 'Noor' is ook een inwoner van Noorwegen en dat vind ik toch altijd een beetje gek, haha. Maar ook weer niet onoverkomelijk. 3. ELLA - Leuke naam, klinkt ook wel ok bij Daan. Maar vind Merel en Noor leuker 4. LILY - Vind ik schattig, maar twijfel over de uitspraak. Is het 'lie-lie' of 'lih-lie' / 'lil-lie'? In het eerste geval zou ik Lili of Lily schrijven, anders Lilly of Lilli. Vind 'm iets te kinderachtig/soft/klein bij stoere Daan. 5. MARGOT - Vind ik helemaal geen mooie naam, sorry. Past naar mijn idee ook niet bij Daan. Jongen 1. XANDER/SANDER - Fijne naam en Daan & Sander / Daan & Xander klinkt mooi. Zou dan wel kiezen voor Sander, vind ik persoonlijk mooier. 2. VICTOR - Vind ik een heel leuke naam, Daan & Victor klinkt ook wel ok 3. MATHIS - Leuk Weer eens wat anders dan Mathijs of Ties. Het woord 'matties' (vrienden) is alleen een tijdje vrij populair geweest, dus daar doet het me een beetje aan denken Mathiz vind ik mooier staan. 4. STAN - Staat qua hoeveelheid letters mooi bij Daan, maar vind het verder toch niet mooi samen klinken. Vind Stan ook geen leuke naam, doet me ergens een beetje aan 'stank' denken (sorry), en vind de klank gewoon niet zo heel fijn. 5. JUUL - Staat qua hoeveelheid letters ook mooi bij Daan, maar vind Juul veel te meisjesachtig voor een jongen. Hopelijk heb je hier wat aan Zoek je eigenlijk ook nog suggesties voor namen?
Nee hoor niet te vroeg! Zelfde verhaal hier, maar mijn grote hobby is namen verzamelen/ naambetekenissen enzo , dus ja ik denk ook al over mijn eigen toekomstige kroost na natuurlijk!
Meisje: *NOOR : Leuk ! *ELLA : Niet zo leuk, wat ouderwets *LILY : Erg leuk !! Doet me trouwens er aan denken, heette de kleinkinderen van David de Kabouter geen Lily en Daan? Ik vind het in elk geval een érg leuke combi! *MARGOT: Mwah. *MEREL: Leuk - maar Noor en Lily zijn leuker Jongen: *STAN: Mwah, bij Daan niet zo.. *VICTOR: Niet leuk en ook niet bij Daan, te netjes ofzo. *JUUL: Oke - maar ik hoor hem wel steeds meer als meisjes naam (of jules --> en unisex vind ik niet zo geweldig) *MATHIS: Matthijs vind ik leuker en passender - dit is net wat te 'buitenlands' bij Daan. *XANDER/SANDER : Sander vind ik wel oke Ik vind zelf Thijs of Lars mooi bij Daan
*NOOR: Leuk! klinkt ook mooi bij Daan! *ELLA: Erg leuk! 1e keus *LILY: vind ik wat minder, iets te lieflijk naast Daan *MARGOT: niet mooi, veel te ouderwets *MEREL: Ook leuk! dus: 1. Ella 2. Noor 3. Merel 4. Lily 5 Margot suggesties: Lisa, Emma, Roos, Jasmijn, Lotte, Lieke Jongen: *STAN: wel aardig, maar ben niet superenthousiast naast Daan *VICTOR: nee, vind ik niet zo mooi, zie een beetje een suffige jongen voor me *JUUL: Ik ken dit alleen als meisjesnaam *MATHIS: Ja leuk!!! *XANDER/SANDER: Ja, ook leuk!! dus: 1: Sander 2. Mathis 3. Stan 4. Victor 5. Juul suggesties: Wessel, Joris, Jorn, Bram, Ruben, Thomas, Tijs
Dank u dames voor de leuke en eerlijke reacties! Suggesties zijn natuurlijk ook altijd welkom! Tis nog lang eer het effectief zo ver zal zijn maja da is het leven en dan moet je soms dingen een beetje laten wachten,een eigen huis gaat nu éénmaal voor alles. Onze zoon heeft zo zijn favo naam: Hij wilt een zusje met de naam: *Noor of Lily(lielie uitgesproken) Toen we zwanger waren hadden we ook nog Emma en Pauline in gedachte voor een meisje,maar hier komt Emma veel te vaak voor dus dat staat niet meer op ons lijstje. Voor een jongen hadden we ook nog Wout,meningen welkom! Heb ooit een meisje gekend met de naam DELIA en vond en vind da nog steeds een mooie naam maar mijn ventje niet. Olivia hoor ik ook nog graag ook al is da wat klassieker. samengevat in men achterhoofd: *Pauline *Delia *Olivia *Céline *Julie *Sofie *Lena *Wout *Jonas *Lucas *Senne *Tibo *Noah Laat de reacties en suggesties maar komen
pauline vind ik erg leuk, Julie ook. Maar mijn dochter heet Ella, dus voor mij is dat 1e keus uit alle namen die je al hebt genoemd
Kom maar op met al jullie ideetjes en suggesties kan nooit geen kwaad! Ik noteer alles in een "geheim namenboekje"! 02/02 is onze kapoen alweer 3 jaar geweest pfff wat gaathet snel zeg! Thx
Ik vind Lily mooi tussen de namen die je hebt opgegeven. Die staat ook nog steeds op ons lijstje.. Je zegt dat je Olivia mooi vindt maar je man niet? Wellicht zou hij Livia wel mooi vinden? Welke je ook nog af kan korten naar "Liv". Ik ken een kindje wat zo heet en vind het echt een leuke naam!
Hallo Kit, Livia/Liv vind ikzelf ook wel een leuke naam die bij Daan past volgens mij,kzal het eens aan mijn wederhelft voorleggen als het binnen paar jaar zover is,ik heb het genoteerd in men "boekje"! Alvast bedankt en laat de reacties maar volop komen! Grtjs