Zijn 3 voornamen teveel?

Discussion in 'Babynamen' started by Tralala89, Jun 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

Sep 18, 2013
    750
    1
    0
    Hoi allemaal,

We weten al vanaf 16 weken wat het wordt: een meisje! En we weten al jaren hoe we ons meisje willen noemen. :D Vriendlief wilde graag een 2e naam, en daar waren we ook al snel over uit.
    Echter bevat naam 1 een leesteken, naam 2 ook en de achternaam van mijn vriend ook. Dat vonden we een beetje teveel van het goede. Vandaar dat we weer op zoek zijn gegaan naar andere 2e namen. Uiteindelijk hebben we een mooie combinatie gevonden van maar liefst 3 namen!

Wat vinden jullie, zijn 3 namen teveel? Lijkt het dan bijvoorbeeld alsof we geen keuze kunnen maken? Of vinden jullie 3 namen wel kunnen? Graag jullie ongezouten mening! ;)

2. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

May 22, 2007
    2,688
    4
    38
    Female
    Mijn kids hebben het wel, al gebruik je de andere namen niet vaak.
    Voor al als ik boos ben en hen naam volluit noem weten ze dat ze te ver gegaan zijn :)
    darryl Lee jake en we gebruiken darryl*
    Dylano = Dylano lorenzo Leroy
    Dylarius = Dylarius jonas Levi

Dus wat mij betreft kan het wel:D:D

3. Mouster

Mouster Lid

May 10, 2013
    74
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik houd daar wel van, drie namen. Ik heb er zelf maar 1 en heb het altijd jammer gevonden om niet meerdere voorletters te hebben, al van kleins af aan. Mijn ervaring was ook dat de paar klasgenootjes met drie namen daar echt beretrots op waren. Klinkt heel statig en belangrijk :D In mijn vriend zijn familie heeft iedereen zo'n beetje drie namen, ons kind krijgt er ook drie. Ik vind het schitterend!

4. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

Jan 15, 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee vind van niet, kijk als je nou vraagt of 6 voornamen teveel is.... Maar 3 is heel normaal in mijn ogen

5. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

Sep 18, 2013
    750
    1
    0
    Bedankt voor jullie reacties! :D

6. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    3,487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    onze dochter heeft ook 3 voornamen , we gebruiken er maar 1 maar ik vond het toch mooi staan , vind het geen probleem kan prima

7. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,480
    113
    Nee hoor komt hier regelmatig voor vooral als mensen hun kindje gaan vernoemen.

b.v Naam die ouders mooi vinden en wat de roepnaam wordt.
    naam vader van de vader
    naam vader van de moeder.
    (lekker ouderwets maar hier heel gebruikelijk).

Zelf heb ik 2 namen maar mijn 2de naam wordt bijna nooit gebruikt (alleen bij officiële gelegenheden)
    Mijn man heeft 1 naam.

Zelf hebben we gekozen voor 1 naam voor onze kinderen omdat we ook al een lange achternaam hebben.

8. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

Sep 18, 2013
    750
    1
    0
    Wij willen inderdaad ook 1 naam gaan gebruiken. En gaan niet vernoemen, vandaar dat we twijfelden of het wel zou kunnen. Heb zelf ook altijd 'maar' 1 naam gehad, maar had het toch mooier gevonden om minimaal 2 namen te hebben denk ik..

9. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Ik snap het nut niet van meerdere voornamen, tenzij je echt direct vernoemt. Maar gewoon om de mooi, lijkt het in mijn ogen inderdaad of je niet kunt kiezen.

10. TmrZra

TmrZra Niet meer actief

Nee hoor niets mis mee.. Ik heb er zelf 3, zusje 2 en broertje heeft er ook 3. Mijn dochter heeft 4 voornamen en aankomende baby krijgt er ook 4. Van deze namen is elke keer 1 een vernoeming.
    De andere namen vind ik gewoon mooi en heeft voor mij niets te maken met niet kunnen kiezen.

En wat maakt het uit als andere mensen het teveel vinden of denken dat je niet kunt kiezen? Als jullie het maar mooi vinden.

11. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

Sep 28, 2011
    1,490
    0
    0
    +1 ben het hier helemaal mee eens.

misschien krijg je in de toekomst nog wel meer kinderen en kun je de namen die je ook nog mooi vind gebruiken.
    en anders misschien vernoemen naar opa's of oma's. anders zou ik het niet doen

12. JMBM

JMBM Actief lid

Aug 8, 2012
    163
    0
    16
    3 namen kan prima, hebben wij ons eerste kind gegeven en de tweede krijgt die ook. Soms ook wel handig als je bijvoorbeeld binnen een gezin dezelfde voorletter hebt met de post ;)

13. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Ik heb ook maar 1 naam net als mijn vriend.
    Mijn zoon heeft er 2. Vind meerdere voorletters wat mooier staan. We twijfelden over 3 omdat we als het een meid werd ook 3 zouden worden. Maar 2 was met zijn naam mooier en voldoende vonden wij.
    3 namen om te vernoemen vind ik dan weer niks. Vooral als het van die verschrikkelijke ouderwetse namen zijn waar iemand zich later voor schaamt. Mijn ouders hebben dit bij de oudste 2 gedaan en bij mijn jongste broer en mij godzijdank niet!

14. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Mooi!
    Onze kinderen hebben allebei 3 namen (zijn deels vernoemd, maar mooie namen en/of mooie betekenis).
    Mijn man heeft er ook 3 (vernoemd) en ik 2. (Niet vernoemd)
    Onze overleden dochter heeft er 2 (niet vernoemd, maar mooie betekenis)

15. Ons 2e kindje krijgt ook 3 namen :)

16. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    Nee hoor mijn dochter heeft er ook 3. Ik ken meer mensen met 2/3 voornamen dan met 1.

17. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik vind 1 voornaam altijd een beetje kaal of saai...

18. mamabri

mamabri Niet meer actief

Mijn kinderen hebben ieder 2 namen, mijn man 3. Mijn ouders hebben alle kinderen maar 1 naam gegeven, omdat mijn moeder er 7 heeft en dit behoorlijk lastig is. Vandaar wij allemaal 1 en dat heb ik altijd wel jammer gevonden. Maar 3 is prima te doen.

19. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,298
    394
    83
    Ik vind het wel teveel .
    Ik snap het nut niet van meerdere namen tenzij het een vernoeming is.
    Maar als het namen zijn omdat je ze mooi vind, vind ik het echt alsof jullie niet kunnen kiezen.

Wij zijn zelf zowieso niet van meerdere namen ook niet voor vernoemen, maar als je gaat vernoemen dat snap ik nog een 2e of 3e naam. maar alleen omdat je ze mooi vind nee dan vind ik het lijken alsof je niet kan kiezen

20. Veer3

Veer3 Bekend lid

Dec 15, 2013
    805
    16
    18
    Mijn kinderen hebben er ook beiden 3. De oudste is vernoemd naar papa en opa's en de jongste naar oma's.
    De 3e krijgt er ook 3, wordt vernoemd naar ooms.

Gelukkig allemaal mooie namen! Haha!

Ik heb bij de oudste ook getwijfeld.. Waarom niet gewoon 1 naam?!
    Persoonlijk vond/vind ik dat toch wat kaal.

Share This Page