Alcoholvrij aperitief

Discussie in 'De lounge' gestart door Sifra, 11 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sifra

Sifra Niet meer actief

Iemand van jullie een recept voor een eenvoudig te maken, alcoholvrij aperitief? Mag evt. wel met een winterse touch.
    Internet staat er vol mee, maar geen idee wat lekker is.
    Hebben jullie een lekker recept?

2. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113

Bananen op de bbq of in de oven, in de schil tot deze zwart is. Insnijden over gehele lengte...poedersuiker erover en uitlepelen maar!
    Evt nog een lekker bolletje ijs erbij

3. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik denk dat het om een drankje gaat ;) :D

4. Sifra

Sifra Niet meer actief

Bedoel idd een drankje, maar wel bedankt voor het mee denken PenK :)

5. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Er zijn heel goede alcoholvrije bubbelwijnen te koop bij de goede slijter. Ook wel trouwchampagne genoemd omdat veel bruidsparen het gebruiken om mee te proosten en niet gelijk teut te raken. Blijft ook echt lang bubbelen in het glas en is op basis van druiven.

Nee, het haalt het uiteraard niet bij echte maar ach, die tijd komt ooit wel weer.

6. Luja

Luja Niet meer actief

Waar hou je van? Fris, zoet, zuur, zwaar?
    Ik ben als hobby cocktailmixer en heb wel allerlei receptjes als je zegt waar je van houdt. :)

7. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Ik volg even mee! :)

8. Sifra

Sifra Niet meer actief

Ik denk dat ik bij zulk soort drankjes wel neig naar zoet, niet te zwaar.
    Misschien met een beetje invloeden an het seizoen, zoals cranberry ( maar dat is misschien weer wat zurig ), kaneel etc. Of zeg ik nu iets heel geks? :)

9. Luja

Luja Niet meer actief

Ik ga wat dingen noemen die er én feestelijk uitzien én qua smaak in de buurt komen van de variant met alcohol erin.

Shirley Temple
    - gecrushed ijs
    - 90 ml citroensap
    - 25 ml grenadine
    - 25 ml suikersiroop
    - half blikje gember'bier'
    (- sinaasappelschijfje)
    Doe 4-6 gestampte ijsblokjes in de shaker, doe er het citroensap, grenadinesiroop en suikersiroop bij en schud tot de shaker berijpt is, vul een gekoeld longdrinkglas tot de helft met ijs, schenk de cocktail door de zeef in het glas, vul het glas tot bijna bovenaan met gemberbier en plaats bovenop een schijfje citroen.

Appeltaartcocktail
    - 4-6 gestampte ijsblokjes
    - 180 ml appelsap (of 180 perensap, dat vind ik persoonlijk een betere combi)
    - Bolletje vanille roomijs
    - Spuitwater
    - kaneelsuiker
    - (Schijfje appel/peer)
    Doe de ijsblokjes in de blender, voeg het appel(of peren)sap toe en het ijs. Pureer tot het schuimig is en schenk het in een gekoeld longdrinkglas, vul het aan met spuitwater en strooi er kaneelsuiker op.
    ( je kunt evt ook wat kaneelpoeder toevoegen bij het pureren). Garneer het glas met een schijfje appel of peer.

Zoiets? :p
    Heb er meer hoor!

10. Sifra

Sifra Niet meer actief

#10 Sifra, 11 nov 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 nov 2015
    Bedankt Luja!
    Die laatste, de appeltaartcocktail, voldoet denk ik wel aan waar ik naar op zoek ben!!
    De hoeveelheden zijn per persoon?

11. Jet83

Jet83 Bekend lid

15 aug 2012
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Geen recept maar wel een lekker drankje: crodino

12. Luja

Luja Niet meer actief

Jep is pp, maar je hebt wel een breed longdrinkglas nodig, anders past t niet ;) dan is t genoeg voor 2 gewone of smalle longdrinkglazen. Ik heb glazen van 300 ml dus dan lukt t makkelijk :D
    Hou je ook van pompoen en gember?

13. PlatvoetJ

PlatvoetJ Niet meer actief

Die ga ik is proberen!

14. Sifra

Sifra Niet meer actief

Pompoen wel, gember ben ik over het algemeen niet zo gek van, maar wellicht i.c.m. iets, misschien wel het proberen waard.

Deel Deze Pagina