Lensimplantaten

Discussie in 'De lounge' gestart door Cindy1977, 15 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Lens extractie wordt pas aangeraden vanaf 55, daar is ze nog erg ver vandaan er vanuit gaande dat ze uit 77 is....
     
  2. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ik ben idd PAS 42 XD Ik hoor wel wat ze zeggen, ik moet zeggen dat het al vrij prijzig is en zo’n extractie is vaak minimaal 1200 euro duurder. Nu bezuinig ik niet op mijn ogen, maar het moet ook wel een beetje betaalbaar blijven.
     
  3. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.174
    113
    Bij de kliniek waar ik kwam voor laseren gaven ze aan dat ze niet konden laseren vanwege te dun hoornvlies maar ook dat ik binnen afzienbare tijd een staaroperatie nodig zou hebben. Dat ik beter een paar jaar kon wachten en dan gelijk een cleatlensextractie kon katen doen. Ik was toen 36. Ik schrok me wezenloos.

    Bij de kliniek van de lensimplantatie zeiden ze idd dat ze clearlensextracties pas boven een bepaalde leeftijd doen en dat je dan bovendien niet meer kunt scherpstellen dus alsnog een leesbril nodig hebt.
     
  4. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Door dit topic ben ik er toch weer wat over na gaan denken, dus ik wil denk ik ook een intake ergens gaan doen. Ik moet ook een nieuwe bril en dan ben ik ook snel weer 700+ euro verder, dus kan ik beter nu voor de intake gaan misschien.
    Voor degenen die het al hebben laten doen/een intake hebben gedaan, hoe hebben jullie voor een kliniek gekozen? Kun je ergens een lijst vinden? Volgens mij maakt het qua prijzen elkaar niet veel, komt rond de 6000 euro uit voor beide ogen over het algemeen (ik heb ook een cilinder sinds mijn laatste zwangerschap, dat is duurder). Voor mij is het belangrijkst dat het een goede kliniek is en Rotterdam is wel erg ver eigenlijk (ik woon in Gelderland, Zuid-West Veluwe, dus qua gewone ziekenhuizen “dichtbij” Arnhem en Ede).
     

Deel Deze Pagina