hay dames Ik heb als het goed is 7 dagen geleden ongeveer mijn ovulatie gehad..en ben nu 2 dagen flink misselijk Kan het door zwangerschap komen? Want ik ben nooit 2 dagen misselijk maar ben nog niet eens overtijd
Ze zeggen dat de stijging van progesteron ook kwaaltjes kan geven. Maar die stijgt altijd in het tweede deel van je cyclus geloof ik. En is niet na 7 dagen al veel hoger als je wel zwanger bent dan wanneer je dat niet bent.... maar volgens mij zijn er wat beginnende zwangerschappen betreft ontzettend veel dingen die we nog niet weten... 1 groot hormonaal raadsel Super spannend! Dat wel.
5-7 dpo is de piek van je progesteron. Je kunt inderdaad daardoor allerlei ‘klachtjes’ krijgen waaronder misselijkheid. Dat je het nog niet eerder hebt gehad in een cyclus zegt helaas niks.
Het kán je progesteron zijn. Gezien ik niet in je lijf kan kijken, kan ik dat natuurlijk niet weten. Het lijkt me alleen wel vroeg dat dit echt door een zwangerschap komt. Weet wel dat elke cyclus weer anders kan zijn en daardoor word je vaak voor de gek gehouden. Maar ik zal voor je duimen!
Een gynacoloog waar ik een boek van las die zei: "als het te vroeg is om te testen, is het te vroeg om kwaaltjes te hebben. Als je koelkast stinkt, dan moet je hem waarschijnlijk eens schoonmaken." Maarja, ik kreeg op 12 DPO al kokhalsneigingen en zeurderige pijn dus... (al testte ik toen wel al positief) Spannend!!
Als een kwaal door een zwangerschap komt, zou je positief moeten testen. Anders is het gewoon progestoron...
Ik denk ook dat de 'echte' zwangerschapskwaaltjes pas later komen. Wil niet zeggen dat je niet zwanger bent natuurlijk