Een paar jaar geleden hebben wij ons droomhuis gekocht. Nu willen we een flink stuk aanbouwen en twijfelen we of we dat deel direct gaan onderkelderen. Dan zouden we er ineens een heleboel vierkante meters bij krijgen: 40 meter op de begane grond en 40 in de kelder. Waaraan zouden jullie die meters besteden?
Extra meters zouden hier in de kamer gaan. Die vind ik te klein, keuken is groter Maar voor mijn droomhuis zal er veel verbouwd moeten worden
Een speelruimte in de kelder. Zo kunnen ze in het najaar of de winter ook goed binnen spelen. Met ruimte voor een speeltoestel, glijbaan of trampoline. Of anders een sauna voor jezelf. Of opbergruimte. Ik zou niet weten wat je anders met een kelder moet... Il heb liever ruimte aan het huis zelf vast. Daar kan je veel meer mee.
Een kelder zou van mij niet hoeven maar als ik hem in zou moeten delen; voorraad zodat ik in de keuken/badkamer meer ruimte heb. Als het een grote kelder is zou ik er denk een loungebank neer zetten met een PlayStation en de Lego. Mijn ouders hadden een groot deel van hun huis onderkelderd en hier zat een wc, garage, mega speelruimte, gereedschapshok en een stukje wijnkelder in. Das ook wel een droom maar nooit haalbaar maar mocht je die ruimte hebben
Fitnessruimte in de kelder. Ruimere woonkamer en leefkeuken op de begane grond of een extra slaap/badkamer.
Oeh... een wijnkelder en sauna, die komen op mijn verlanglijstje! En een grote leefkeuken klinkt ook heerlijk. We hebben nu een vrij kleine keuken. Maar die zit er pas 5 jaar in, dus dat vind ik eigenlijk zonde om nu al te vervangen... Mancave heb ik al ingericht in de schuur, maar manlief zit er eigenlijk weinig. Wel ideale ruimte voor kinderfeestjes
Mijn droomhuis zou bestaan uit een woonkeuken & een ruime zitkamer. Kelder lijkt me handig voor opbergruimte en speelruimte.
Begane grond een grote woonkamer met keuken, zo groot mogelijk! En dan in de kelder een grote speelruimte, grote tv met relaxte stoelen, fitnessapparatuur (staat hier nu op zolder) en een stuk bergruimte!
Ik zou sowieso een speelkamer/snoezelkamer van de kelder maken. Schommel ophangen, speelhoekjes maken, ballenbak, THE WORKS. En van de andere 40m2 een muziekruimte en bibliotheek. Mijn man heeft nu geen ruimte voor een drumstel en ik sta viool te spelen in mijn stoffige atelier, dus een muziekkamer zou welkom zijn En al onze boeken staan nu verspreid door allerlei boekenkasten in verschillende kamers, dus als ik die op één wand kon zetten zou dat ook mooi zijn.
IK zou blij zijn met overzichtelijke en ruime voorraadkasten. Stukje wijnkelder zou ook mooi zijn. De kinderen waarschijnlijk met een eigen speelruimte/tv ruimte. En ik denk dat mijn man het wel grappig zou vinden om een voetbal tafel te hebben
De verbouwing van ‘onze dromen’ is momenteel aan de gang. Wij laten de gehele benedenverdieping opnieuw doen incl kleine uitbouw. Voornamelijk onze keuken wordt groter. Nooit nagedacht om de kelder ook groter te maken, super stom. We gaan het inrichten als speelkelder, maar t is wel redelijk klein, dus even afwachten of t aanslaat bij de kinderen.
Wij hebben de woonkamer onderkelderd. Het eerste stuk is de wasruimte. Achterste gedeelte is voornamelijk opslag van spullen / voorraad. Verder staat er een grote vriezer en een slaapbank voor eventuele logies. We hebben een vlizo zolder die ben superblij met mijn kelder
Ik zou hier een voortuintje aan laten leggen. In de hoeken in de keuken andere kasten laten plaatsen. Vloerverwarming ipv convectorput. Geen kelder maar souterrain met kleine bios (voor 2) wat grote speelitems en wat fitnessapparatuur. Op de eerste verdieping zou ik de boekenkast uitbreiden. Op zolder zou ik het washok iets kleiner maken en de andere kamer iets groter en twee dakkapellen erop. Dak isoleren en zonnepanelen en warmtepomp
Wij krijgen straks ook veel meer meters. Wij gaan dakkappelen op de zolder plaatsen en dan krijgen we boven op zolder 3 slaapkamers en een wasruimte/kantoor Dan komt er een gym, een grote slaapkamer met een natte cel, logeerkamer en een wasruimte met een plaats waar ik of mijn man kan werken. Als ik extra ruimte in de woonkamer en kelder zou krijgen zou ik de keuken groter maken met een kookeiland of een glazen aanbouw als een soort tuinkamer. Kelder vind ik altijd een beetje een vreemde ruimte. Geen ramen et cetera. Met een goede ventilatie zou ik daar speelruimte of een gym van maken.
Wij zijn momenteel ook bezig met een verbouwing, er komt onder andere 45 m2 aan speelkamer bij. Hier komt een tafeltennistafel, zo'n airhockey tafel, lounge gedeelte met psp en gewoon speelgoed. In onze nieuwe slaapkamer komt ook een douche en wasbak en een sauna. Ik kan niet wachten tot het opgeleverd zal worden.
Opslag, 'speelruimte', logeerkamer, zwembad (maar dat red je niet met 40m² dat zou wel echt mijn droom zijn haha). Wel iets om op te letten, de luchtvochtigheid in de kelder. Mijn schoonouders hadden hun volledige vorige huis ook een kelder eronder (moesten heipalen komen, dus financieel voordelig ten opzichte van de extra meters). Maar dat is altijd heel vochtig gebleven. Zo vochtig dat er schimmel ontstond in het beddengoed op de logeerkamer.. Leek mij een fout in de bouw maar volgens hen was dat niet zo.. Zij hadden: opslag, grote logeerkamer, kleine logeerkamer(oftwel ruimte die over was), en een grote speelruimte met biljarttafel, bank, tv, playstation etc.
Wij twijfelen ook over een kelder (dit zal dan zo een 60 m2 extra opleveren hoewel ik denk dat die er niet zal komen en dat het dromen blijft. Als hij wel gebouwd word dan word het een speelkamer / chill hok voor de kinderen en een mancave met bar voor man (met beamer waar dan voetbalwedstrijden gekeken kunnen worden)