Ontwikkelingshulp is al verlaagd. Is nl 0,7% van ons bbp. Hebben we internationaal al jaren geleden afgesproken. Nu ons land minder bbp heeft, is het dus minder geld geworden.
Nederland is nu in recessie, Duitsland over een klein jaartje. Als er minder opdrachten uit het buitenland komen etc. Bovendien, in Duitsland is het aantal mensen dat in relatieve armoede leeft groter dan in Nederland. Het feit dat Nederland in recessie is, is vooral omdat het een import/export land is. En daar komen de enorm hoge schulden via de huizenmarkt bij. Hier in Duitsland koop je pas een huis als je je het kunt veroorloven, dus als je een deel zelf kan betalen (in ons geval dus rond de 50.000 euro) maar zoiets als hypotheek aftrek kent men hier niet. Ik pleit trouwens voor het afschaffen van de JSF, spaart in 1x 8 miljard. Snap niet dat dit onzinnige plan wordt doorgezet. Tevens mogen de wachtgelden ook weg. Dat er niemand daar eens tegen in opstand komt.
Helemaal met je eens! Dit zijn twee mega kostenposten. Maar ja wachtgeld geldt voor ambtenaren, dus dat is hun eigen portemonnee.
hoe bedoel je dat?? tegen ons is van de week gezegd zowel door sparkasse als volksbank emmerich-rees dat als we een levens verzekering afsluiten bij het afsluiten van de hypotheek we geen eiegen geld in hoeven te brengen en de levens verzekering zou komen op 33 euro in de maand
Nou ja, denk dat je er veel te makkelijk over denkt. Ik denk dat veel mensen er te makkelijk over denken. Ons land gaat in principe niet achteruit. Dit is eigenlijk zo voorspelbaar als wat. Hoogconjunctuur, laagconjunctuur... en dat elke 4 jaar zo ongeveer Maar goed, dit keer speelt onze grote graaier ook mee en alle andere grote graaiers waardoor ook de wereldeconomie niet al te best is. Verder is het voor een overheid erg moeilijk om alles zo te regelen dat de bevolking er zo min mogelijk hinder door ondervindt. Maar dat is wel hun streven, Immers, een gezonde samenleving is het grootste goed. Gezond, gelukkig, et cetera... Ze zitten er dus echt niet om de samenleving kapot te maken. Trouwens als men goed kijkt naar alle eerder kabinetten heeft nog geen 1 het goed gedaan in de ogen van de mensen. Er is altijd wel wat.
@bosi dat laatste ben ik met je eens. Achteraf praten is altijd makkelijk, van toen hadden we het goed enz. Maar als je terug gaat naar dat 'toen' was er ook genoeg te klagen. Ik dacht dat het geld naar ontwikkelingslanden niet zomaar stop gezet kon worden. Zijn daar geen algemene afspraken over met andere landen? Ik dach dat dat de reden was, maar pin me er niet op vast
@Amfy, ja dat is typisch Sparkasse, om zoiets aan te bieden. In principe is zo'n hypotheek alleen gunstig dus voor mensen die tot 2004 een levensverzekering hebben afgesloten omdat er dan een bepaalde clausule in zit waardoor ze geld terugkrijgen. Dit geldt niet meer bij de verzekeringen die daarna zijn afgesloten. Je betaalt en je krijgt over het algemeen niks meer van je levensverzekering terug. Door het Duitse consumentenprogramma WIESO wordt een gemengde hypotheek afgeraden omdat je op een gegeven moment de bomen door het bos niet ziet en omdat je zo heel makkelijk in het woud van de 'Tilgung' het overzicht kwijt kunt raken. Dat gezegd hebbende, ik zou sowieso nooit met de Sparkasse in zee willen gaan... Een goede website over hypotheken, financiering etc in Duitsland is Baufinanzierung, Immobilienfinanzierung & Baugeld bei Interhyp. Sorry voor offtopic.
nou sparkasse doen we ook sowieso de hypotheek dan niet hoor dan gaan we naar de volksbank daar heb ik erg goede ervaringen mee. en die hebben dat dus ook gewoon inclusief nederlandse begeleiding ik kan trouwens niet wijs worden uit die site. ik weet al wel dat we op vriend zijn loon 279,000 kunnen lenen bij volksbank. zonder eigen inbreng.