Lentekriebels controverse

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door cowgirl80, 21 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.911
    3.329
    113
    En de vraag of ik een poesje had. Wist ik veel waar ze het over hadden :|
     
    Athina vindt dit leuk.
  2. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.139
    15.210
    113
    Ook zo 1 ja
     
  3. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.134
    4.345
    113
    Home
    hier ook
    en ik heb dit "hotte item" dus helemaal niet mee gekregen
    ineens een bericht op social schools:
    vanwege de vele vragen wij doen niet mee
    ik dacht echt huh wat heb ik gemist :oops:
     
    Havermout, Fristi2012 en tuc vinden dit leuk.
  4. Havermout

    Havermout Niet meer actief

    Ik vind dit dan wel weer meevallen bij een 11 jarige. Als het gesprek er verder goed over is, is het toch informerend en allemaal ook gewoon waar. Het is wel heel plastisch als geschreven tekst overigens maar ik neem aan dat ze er ook over in gesprek zijn geweest? Grappig dat het zo verschillend is. Ik merk dat aan mijn man die is best wel van “moet dat nou” “hoeven we het toch niet over te hebben” en die vind andere dingen dan ik al best lastig.

    Ik las hier vorige week “mijn eerste infoboek” voor aan mijn 5 en 8 jarige en daar stond ook in dat de piemel in de vagina gaat (en er zo een baby ontstaat) Mijn kleuter reageerde er allemaal heel goed op. Overigens vond hij dat wel blegh en ging hij dat echt nooit doen :roflmao:
     
  5. Havermout

    Havermout Niet meer actief

    Hier weten mijn zoons ook al precies wat menstruatie is. Omdat ze dit al van jongs af aan meekrijgen bij mij. Ik ben ook nog zwanger geweest van de derde toen de jongens al 7 en 4 waren dus op een manier passend bij hun leeftijd hebben we ze toen al helemaal meegenomen in een baby krijgen.
    De middelste zegt zelfs dingen als: mijn mama bloed elke maand om baby’s te krijgen daarom heeft ze deze nodig (was met een pakje tampons in mijn mandje bij de drogist een paar maanden terug. Vond de kassiere heel grappig)
     
    Athina en Vulpen vinden dit leuk.
  6. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.076
    3.517
    113
    Wat bedoel je met onschuldig? Waaraan ben je schuldig dan als je er meer van weet?
    Is het onschuldig of onwetend en naief? Ik zou niet willen dat mijn dochter (nu ook groep 7) onwetend de wereld in zou stappen straks. Het VO is dichter bij dan je denkt hoor en daar gaat meteen een heel groot deel van je invloed en "controle". Kunnen ze maar beter een beetje weten hoe het zit en welke gevaren er zijn.
    Alsof ze meteen stoppen met paarden tekenen als ze iets van voorlichting hebben gehad. En niet alleen de sexuele voorlichting, maar meer over persoonlijkheid en grenzen aangeven, minstens zo belangrijk en ook dat hoort bij de week van de lentekriebels.
     
    Havermout, cowgirl80 en Saartje33 vinden dit leuk.
  7. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.820
    6.987
    113
    Vrouw
    Hier ook gelukkig de methode ‘Wonderlijk gemaakt’, wat aansluit bij onze eigen opvoeding en die van de meeste die bij ons op school zitten. Vanaf groep 1 t/m 8 is deze methode uitgegeven. Mijn dochter heeft nu (groep 7) 2 lessen gehad. Eerste les ging over van jongen naar man met alles wat daarbij hoort en vandaag van meisje naar vrouw. Ze vertelde dat ze eigenlijk bijna alles al wel wist (ik heb al een boekje met haar erover gelezen). Ze had 1 ding nieuw geleerd zei ze; ‘resectie’ ofzo? :roflmao: Ik; oh erectie? Ja dat was t. Naja, ze weet nu iig ook wat dat is en wanneer ze die kunnen krijgen ;)
     
    Mammavantwee en Zxcvb vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina