Een Bod! op ons huis!

Discussion in 'De lounge' started by Huis van Puck, Feb 28, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

Jul 30, 2010
    1,415
    52
    48
    Ladies, onlangs al een topic geopend over een tweede bezichtiging waaruit nu een bod is gekomen wat 45.000€ onder de vraagprijs ligt.
    Onze prijs was 239 000, zijn binnen 3 maand gezakt naar 228 000.
    Zij bieden nu 185 000.
    Onze makelaar heeft het advies gegeven om een tegenbod te doen van 223.000, dus 5000€ er af puur om te laten zien dat we willen zakken maar dat we het niet weg gaan geven. Dit alles is vandaag gebeurd en nu is het wachten wat de tegenpartij doet. Wat denken jullie? Waar kom je ongeveer op uit?
    Ik word GEK van spanning. Wat gaat er nu gebeuren? Ik begrijp dat we nu in onderhandeling zijn maar oh oh....
    Ik ben als de dood dat de kopers afhaken terwijl wij echt wel willen zakken. Zijn we nu niet te weinig gezakt? En wanneer horen we nu iets?
    Neem aan dat hun het ook graag willen hebben?

2. Zus

Zus Fanatiek lid

Jun 25, 2008
    1,081
    0
    0
    Wij hebben dit ook gehad voor kerst. Al gedaald van 225.000 naar 199.000. We kregen een bod van 180.000. Tegenbod en gedaan van 195.000 onze echte bodemprijs. Maar hun konden niet meer als 190.000 bieden. Wij hebben het afgeslagen. Het is echt onze bodemprijs, we hoeven namelijk niet weg. We willen niet teveel verlies, want dat geld steken we liever in onze eventuele nieuwe woning.

Het vervelende is dat de woning niet duur is net als die van jullie. Maar je moet al een flink inkomen hebben om dit te kunnen lenen. Voor starters is het te duur en voor mensen die meer kunnen lenen, die kijken naar andere woningen.

Hoop van harte dat ze akkoord gaan, maar bereid je voor op een telleurstelling. Bedenk alvast wat je absolute bodemprijs is.

Jullie zijn niet te weinig gezakt hoor. De mensen proberen het gewoon. Voor hetzelfde kunnen ze het makkelijk lenen en is het gewoon een spelletje. Ze komen echt nog wel met een tegenbod. Onze makelaar is ook een gesprek aangegaan met de bieders om te kijken wat we konden doen, mijn man is daarbij geweest. Helaas was het voor ons niet mogelijk om tot elkaar te komen.

3. kvinna

kvinna Niet meer actief

Logischerwijs zou je denken dat de kopers rond de 207.000 willen uitkomen. Ik hoop voor je dat jullie dat oké vinden en dat het ook echt gaat gebeuren.

4. Babbs

Babbs Niet meer actief

Wij hadden een vraagprijs van 185.000, na eerst een tijd een vraagprijs van 199.000 gehad te hebben. Helaas is de huizenmarkt nu zo slecht dat je echt iets van de prijs af moet doen, wil je het verkopen. Uiteindelijk hebben we het voor 175.000 verkocht. We hebben dus een aardig verlies geleden, maar als je het in samenhang bekijkt met de lagere prijs die je betaalt voor een ander nieuw huis, valt het allemaal per saldo reuze mee. Als je een serieus geïnteresseerde hebt in deze tijd, zou ik het niet op een paar duizend euro laten afketsen. Superzonde, zeker met de huidige economische situatie en de vooruitzichten. Maar wel een goed advies van jullie makelaar om niet meteen teveel van de prijs af te doen, anders denken ze inderdaad dat je het weg wil geven, bij wijze van spreken. Superspannend, succes!

5. lin80

lin80 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,798
    1
    0
    Koper doen vaak een bod zodat je halverwege uitkomt. In dit geval zou dat dus rond de 207.000 zijn. Bedenk goed van tevoren tot hoever je maximaal kunt zakken. Houd er daarbij ook rekening mee wat het jullie nog kost om daar te blijven wonen en de mogelijkheid dat er voorlopig geen nieuwe kopers komen. Oftewel, hoe graag wil je je huis kwijt, wat wil je in de toekomst en hoe kom je er dan financieel voor te staan. Ik hoop dat jullie eruit komen en het huis verkopen.

6. TmvD

TmvD Bekend lid

Jan 10, 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Met het eerste bod word inderdaad vaak geprobeerd tot hoe ver ze kunnen gaan. Hebben wij ook gedaan en zullen meerderen doen.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ja inderdaad...ze willen hiermee rond de 207000 a 210000 gaan uitkomen.

Dat is wel een stuk minder...maar helaas in deze tijd wel vaker

8. Huis van Puck

Jul 30, 2010
    1,415
    52
    48
    207 000 zou ik gelukkig mee zijn. Wanneer zouden zij nu met een bod komen? Morgen? Na het weekend? Ze hebben niets gezegd over dat dit hun eindbod zou zijn. Kan ik blindelings uitgaan van een tegenbod van de koper? Ik wil het zo graag!!!!

9. Zus

Zus Fanatiek lid

Jun 25, 2008
    1,081
    0
    0
    Ja hoor, kan je wek vanuit gaan. Zeker nu, ze doen nu echt niet meteen hun uiterste bod. Spannend he, het laten wachten hoort een beetje bij het spelletje. Te snel reageren is ook niet goed, want dat geeft aan dat je echt wilt. Wij hebben tegenbod naar de bieders pas 2 dagen later gedaan. Geeft weer aan dat je niet echt hoeft...

10. kvinna

kvinna Niet meer actief

Je weet het nooit zeker, maar als er voor hen heel weinig rek in zou zitten, zouden ze dat hoogstwaarschijnlijk wel gezegd hebben. En het blijft een tactisch spelletje, dus ik zou maandag pas weer iets verwachten. Spannend!

11. lin80

lin80 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,798
    1
    0
    Je kunt er natuurlijk niet blindelings vanuit gaan, maar de kans is wel groot dat zij nu weer met een tegenbod gaan komen.
    Dat is namelijk vaak wel de insteek. Het eerste bod is een openingsbod en dan kijken ze waar jullie mee gaan komen. Daarna doen ze een bod terug wat hun weer redelijk lijkt, vaak heb je dan als verkopende partij al wel een idee of je eruit gaat komen of niet. De kans is groot dat ook dat bod nog te laag zal zijn en jullie zullen dan nogmaals een tegenbod doen. Mocht het vorige bod van hun bijna acceptabel zijn, dan is het vaak zo dat er telefonisch met de makelaar onderhandeld wordt tot een redelijke prijs (meestal het verschil tussenbeide delen) en dan is het aan jullie om dat te accepteren of niet. Dit is wat vaak gangbaar is, maar dit alles hangt natuurlijk wel af van de kopende partij en hoeveel geld zij kunnen lenen en wat ze willen gaan betalen voor jullie huis.
    Maar een openingsbod doe je vaak zo dat je er rekening mee houd dat je halverwege zult eindigen. Vandaar ook dat het er nu belachelijk laag uitziet, maar als jullie met 207.000 tevreden zullen zijn is de kans zeker aanwezig dat het wel gaat lukken.
    Maar je weet het nooit natuurlijk, het is een kopersmarkt en de kopers weten dit, dus het hangt van veel factoren af of het ook daadwerkelijk zo zal gaan lopen.

12. Huis van Puck

Jul 30, 2010
    1,415
    52
    48
    Niet normaal, zo spannend!! Makelaar zei dat de kopers wel weten dat wij weg willen (klein huis en kindje en in de toekomst mss nog een kindje?)
    Maar dat we ook niet moeten vergeten dat zij het graag willen hebben!! Wat kunnen we nu verwachten als tegenbod? Hun 5000€ omhoog? Dan gaat het nog wel 2 weken duren.

13. judithvdc

judithvdc Bekend lid

Dec 1, 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Ik hoop voor je dat jullie er uit komen met de geïnteresseerde. Ik hoop dat er voor ons huis ook eens kijkers komen en een bod krijgen. Scheelt zo veel zorgen als je huis verkocht is en jullie lekker naar een nieuw huisje kunnen!

14. koala28

koala28 Niet meer actief

Bij ons kwamen ze er pas 3 weken later mee (na aantal keer heen en weer bieden). Dachten dat ze het al afgeketst hadden.

15. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    3,396
    0
    0
    OV
    Als ze echt interesse hebben komt er morgen sowieso een tegen bod, wat ik verwacht dat rond de 190.000/192.000 is.

Spannend zeg! Laat je ff weten als je meer weet ?

16. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Mochten ze met een tegenbod komen (verwacht zelf na het weekend om de druk op te voeren) zou ik niet direct een tegenbod doen maar ze ff laten zweten. Laat ze maar denken dat jullie niet weg willen.

17. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,178
    10,720
    113
    Wij hebben ook net gekocht en onze strategie was: bedenken wat wij bereid zijn te betalen (ongeveer 20-25.000 onder de vraagprijs) en daar nog weer bijna zo'n stuk onder gaan zitten, en hebben een eerste bod gedaan van 37.500 onder de vraagprijs, en kwamen (na drie dagen heen en weer bieden!) uit op inderdaad 22.500 onder de vraagprijs.

18. angel229

angel229 Niet meer actief

Spannend!!!

19. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Er valt weinig te zegge n wanneer ze met een nieuw bod komen.
    Wij zijn toen ons huis te koopt stond in een middagje klaar met heen en weer bieden.
    Echter voor het huis wat we gekocht hebben zijn we 1,5 maand bezig geweest. Soms een week niks gehoord van de verkoper maar soms ook 1,5 week niks van ons laten horen.
    Maar dat was omdat wij precies wisten hoe de verkopende partij erbij zat, zonder dat hun wisten dat wij ze kenden en hun situatie wisten...
    Dus dat maakte ons sterker in het bied spelletje...

20. Huis van Puck

Jul 30, 2010
    1,415
    52
    48
    Nog altijd niets gehoord, makelaar denkt dat ze het over het weekend tillen, wat denken jullie? Maken we nog een kans? Mij duurt dit toch wel lang....

Share This Page