vaderschapsverlof

Discussie in 'De lounge' gestart door -, 21 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Als ik denk aan zwangerschapsverlof wordt ik soms een beetje boos. Ik vind het zo belachelijk dat mannen geen verlof krijgen na de bevalling. Ik vind dat mannen ook 2 weken ofzo moet krijgen om aan de situatie te wennen.

    Vrouwen hebben in NL 16 weken verlof en mannen maar 2 dagen echt belachelijk eigenlijk vind ik hoor
     
  2. Nance

    Nance Actief lid

    7 dec 2005
    157
    0
    0
    Ja,dat vind ik ook.
    Als mannen van hun kleintje willen gaan genieten moeten ze hun eigen vakantiedagen inleveren.Ik vind dat ook belachelijk.
     
  3. Niet meer actief

    Voor mannen is het ook een impact op hun leven en ik vind dat mannen daar ook even de tijd voor moeten krijgen zodat ze ook tijd kunnen doorbrengen met hun kindje. en ook lekker bij kunnen slapen als de nacht gebroken zijn
     
  4. Nance

    Nance Actief lid

    7 dec 2005
    157
    0
    0
    Ja precies.
    Voor mannen is het ook een hele grote verandering,in ene een kleintje waar je voor moet zorgen.
    Misschien dat dat ooit nog verandert voor mannen.Misschien naar,wat jij ook al zei,2 weken ofzo,dat is wel zo eerlijk vind ik.
     
  5. Niet meer actief

    ik dacht wel dat er al over gesproken wordt om het verlof uit te breiden van 2 naar 5 dagen dus dat is al iets. Nu kijken oif ze dat idd ooit een keer gaan doorvoeren
     
  6. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Hier in Denemarken krijgen de mannen nadat hun vrouw bevallen is 14 dagen verlof en het kost ze geen vakantie dagen.
    Ook kan ik na mijn 46 weken verlof na de bvalling ook nog een jaar ouderschapsverlof krijgen en dat samen met mijn hubbie delen. Dus wil hij 2 maanden dan gaan die van mijn jaar af ..
    Echt goed geregeld hier
     
  7. Niet meer actief

    zo echt wel zal bijna gaan verhuizen zeg
     
  8. PamEnMarcel

    PamEnMarcel Actief lid

    Helemaal mee eens.

    Marcel had gelukkig nog met z'n baas kunnen overleggen dat hij tot half augustus zijn eigen vakantiedagen in kon roosteren (ben uitgeteld op 20 juli). Maar hij krijgt officieel maar 2 dagen. Dat vinden we veel en veel te kort...
     
  9. Niet meer actief

    is ook veel te kort het is 1 dag voor de bevallign nou dan ben je ook niet vrij maar bezig en 1 dag om het kind aan te geven. Dus geen enkele dag om even te mogen genieten van je kindje
     
  10. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Echt goed geregeld daar in Denemarken...46 weken verlof!!!!!!???? :confused: Heerlijk, wordt wel een beetje boel jaloers.
    En hoeveel procent krijgen jullie tijdens je ouderschapsverlof?
     
  11. Hope

    Hope Fanatiek lid

    1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Nou, op naar Denemarken, zo te horen.
    Lijkt me echt te gek om zolang tijd te hebben na je bevalling.
    Groetjes Hope
     
  12. femmy

    femmy Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    ik vind het ook belachelijk maar 2 dagen vrij voor de man!!
     
  13. Niet meer actief

    kom we gaan in opstand met ze alle hihih
     
  14. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    ik sluit me bij je aan!!!
    ik vind het ook niet eerlijk voor de mannen!
    zij hebben net zoveel recht om te wennen aan de nieuwe situatie inderdaad en aan de baby.
    mn vriend vind het ook niet leuk dat hij maar 2 dagen vrij heeft na de bevalling.
    hij wil gewoon bij me zijn en bij de baby straks en helpen.

    haha we gaan gewoon een politieke partij oprichten met zn alle haha!
    wie weet wordt vadersschapsverlof dan wel net zoals bij ons vrouwen ;)

    nee flauw geintje....
    maar het mag wat mij betreft ook wel veranderen!!!
     
  15. Niet meer actief

    goed idee meid hihihi
     
  16. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
  17. Niet meer actief

    ja maar dan krijg je geen 100% doorbetaald toch?
     
  18. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Bij ouderschapsverlof lever je aardig wat salaris in, dus niet een optie voor iedereen.
     
  19. Niet meer actief

    nee daarom mijn man heeft idd via zijn werkgever ook die optie maar ja dan moet hij 30% inleveren per maand ja dat is voor ons echt niet haalbaar aangezien ik niet werk
     
  20. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Bij de volgende gaat mijn man het waarschijnlijk wel doen, 1 dag ouderschapsverlof opnemen per week. Hij werkt inmiddels ergens anders en daar krijgt hij die dag 75% ipv 30%.
     

Deel Deze Pagina