Lente's avontuur met diagnostische ivf

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door lente67, 16 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lente67

lente67 Niet meer actief

Yes, de eerste prik is gelukt. de kop is eraf en donderdag de uitgangsecho. Ben benieuwd wat deze maand brengen zal.

2. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Heel veel succes!

3. lente67

lente67 Niet meer actief

Het was even spannend met de uitgangsecho. Ze ging even overleggen met een andere gyn. maar gelukkig kunnen 2 vleesbomen geen kwaad, zitten aan de goede kant van de baarmoeder en mag dus door. Op 1 juni de tweede echo.
    Dus vanavond weer door met de twee spuiten.

4. lente67

lente67 Niet meer actief

Gisterenavond voor het eerst geen zin in die spuiten. Dus eerst maar de kleinste erin gezet en daarna de grotere. Voelde er bijna niets van alleen met die laatste kwam er wat bloed terug de spuit in maar dat was de wegwerpversie dus kan gaan kwaad.
    Daarna werd mijn buik toch wel gevoeliger. Wist niet hoe ik moest zitten en ben toen maar lekker op de bank gaan liggen. Werd uiteindelijk om 4 uur wakker gemaakt:$ Had ik ruim 2 uur geslapen. Ook daarna op bed was het nog flink gevoelig maar nu niet meer gelukkig. Maar goed dat de spuiten 's avonds gezet moeten worden.
    Doe dan eerst een lekker zittende broek aan en ga daarna wat lui naar achteren zitten. Dinsdag weer controle. Ben benieuwd wat er te zien is.

Wordt vervolgd...

5. lente67

lente67 Niet meer actief

Vandaag was er helaas maar één twijfelachtig blaasje te zien en moest dus meteen bloed prikken en morgen weer terugkomen. Is vaker bij dag 8 nog niets te zien maar vond het toch wel balen. Rond dag 11 moet er wel wat te zien zijn. Ze vond 1 blaasje die niet mooi rond van vorm is twijfelachtig en wil de kans zo groot mogelijk maken. Dus in ieder geval blijven spuiten. In ieder geval fijn dat ze me zo in de gaten houden en het optimale eruit willen halen.
    O ja, het bloed prikken was dit keer pijnlijk en ja hoor heel het verbandje onder het bloed. Gewoon niet lekker geprikt dus. Vanavond mag ik weer zelf prikken;) Blêh, wordt al aardig blauw op mijn buik en gisteren ging één naald er minder soepel in en voorlopig dus nog doorgaan. Tenminste ik hoop dat ze morgen zeggen dat het nut heeft. Vind het spannend nu. Tenslotte is dit om te kijken of ik er geschikt voor ben en dan moet er wel wat gebeuren.

Afwachten dus....

6. lente67

lente67 Niet meer actief

:)Hoera, dacht ik gisteren:" O jee als het maar goed gaat?" hoor ik vandaag dat mijn waarde goed is namelijk boven de 1000 en dat kan 1 of 2 eicellen betekenen en ze zagen 2 mogelijke eicellen waarvan eentje aan de kleine kant dus vrijdag de punctie:$

Gaat ineens snel...

7. lente67

lente67 Niet meer actief

:(Helaas, geen eitjes in de follikels
    De punctie verliep goed (helemaal geen pijn gehad) en daarna richting Rotterdam. Wat een :x ziekenhuis. Mijn vriend werd meteen naar een kamertje gestuurd terwijl er was afgesproken eerst te controleren of er eitjes waren. Je hebt daar totaal geen privacy en ook andere mensen (die niets met ivf o.i.d.) te maken hebben zitten precies voor die deur van het kamertje.
    Enfin ik werd geroepen toen mijn vriend zijn potje inleverde en kreeg gewoon aan de balie meegedeeld dat er niets zat:( En hup daar werden we weer op pad gestuurd. We hadden niet eens tijd om het te laten doordringen. Aangekomen in Breda moesten we alletwee hard huilen. Ze vingen ons super op en de arts was piswoest op Rotterdam en zou het in de vergadering zeker gaan bespreken.
    Ook stelde ze ons gerust dat we toch nog 2 pogingen krijgen ondanks dat dit diagnostisch ivf was, poeh wat een opluchting.
    14 juni een gesprek van hoe en wat verder.

Alle lof voor Breda:)

8. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    lieverd wat naar zeg!
    en wat zijn jullie klote behandeld zeg in Rotterdam!!!
    lieverd hele dikke knuffel!!

9. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Verdorie Lente! Een dikke knuffel!! Had zo gehoopt dat er nu eindelijk iets zou gebeuren.... Het zit jullie ook niet mee!

10. lente67

lente67 Niet meer actief

Babii en Snippie bedankt voor jullie woorden. en idd. klote behandeld in het ziekenhuis. Maar daar komen ze niet mee weg. Zowel het ziekenhuis in Breda en ik gaan hier een klacht over indienen. Potverdorie we komen niet voor een halve brood bij het ziekenhuis:$. Echt schandalig gewoon:x.

11. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    :'(

Weet niets meer uit te brengen...

12. lente67

lente67 Niet meer actief

Thanks Maartje, woorden zijn niet altijd nodig.

Hier gaat het eigenlijk best goed. Vanochtend lekker met mijn vriend gevreeën en vanmiddag een mailtje gestuurd naar mijn verzekering om te vragen of dit niet als een ivf poging telt. Zou eigenlijk ook pas in juni beginnen maar mocht eerder en nu in juni dus al voor de tweede poging. Als de gyn. dat niet zag zitten zou ze me niet nog een kans geven want het was tenslotte een diagnostische ivf. Ze zei nog heel lief het is voor mij een klein moeite dus we gaan het gewoon nog proberen als jullie het tenminste geestelijk aan kunnen. Ze zag 's ochtends al dat mijn vriend heel zenuwachtig was en je merkt dat ze het ons echt gunt. Dus over 2 weken start ik misschien wel weer of er is een wonder gebeurd met de achtergebleven ukki van een follikel want ze zagen duidelijk dat er qua waarden twee eitjes zouden moeten zitten. Maar die zijn zeker onderweg naar dat :x ziekenhuis op de vlucht geslagen:D

Hahaha mijn zwarte humor is weer terug en dat is een goed teken. Mijn schoonzus was nog jaloers op mijn kracht. Heeft zelf een heel lief zoontje waar ik peettante van ben en die mag ik altijd lenen;)

Wordt vervolgd....

13. lente67

lente67 Niet meer actief

Joepie vandaag een email van mijn zorgverzekeraar dat dit niet als poging gezien wordt. Dus gelukkig nog 3 te gaan. En over een week weten we meer over een nieuwe poging want dan is evaluatie ook weer geweest. Ben benieuwd.

14. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    Lente lieverd wat fijn!

15. lente67

lente67 Niet meer actief

hahaha precies als NL - Denemarken speelt zit ik in het ziekenhuis.
    Hopelijk zullen we ook gauw scoren:D, het liefst meteen 2 keer.
    Ben benieuwd of ik deze maand al een nieuwe poging mag doen.
    Spannend!

16. lente67

lente67 Niet meer actief

Vandaag dus het evaluatiegesprek en vanochtend ineens roze bij het afvegen. Zou ik dan ineens 5 dagen eerder ongi zijn? Hmmmm... had gehoopt weer te kunnen beginnen maar of dat vandaag nog kan met het evt. klaarmaken van medicijnen dat betwijfel ik. Of zou ik stiekum zwanger zijn van de follikel die ze niet goed konden traceren en die dus is blijven zitten:( Weet helemaal niet of het kan. Zal wel gewoon eerder mijn menstruatie hebben. Ben benieuwd vanmiddag.

17. lente67

lente67 Niet meer actief

Ben dus gewoon ongesteld. Nu afwachten wat ze straks gaan zeggen.

18. lente67

lente67 Niet meer actief

:)Hoera, mag vandaag al beginnen met een nieuwe poging.
    Begin weer heerlijk opnieuw en hopelijk nu wel een eicel als resultaat.Vanavond de eerste spuit erin:p

Spannend weer, en nu niet meer naar :x Rotterdam voor een eventuele tp maar naar Tilburg.

Wordt vervolgd....

19. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    yeeh lente succes meissie!!
    knuf

20. lente67

lente67 Niet meer actief

Zit vandaag op dag 7 met spuiten en heb aardig last van bijwerkingen. Wisselende stemmingen, futloos, duf, opgeblazen, weinig honger:(
    Vandaag ook waterige afscheiding wat bij mij meestal betekent dat ik over 2 a 3 dagen vruchtbaar ben. Morgen de 1e follikelmeting (dag 8) en ik ben benieuwd wat er te zien is en/of ik op dag 11, dus donderdag al de punctie krijg. Wil er niet mee bezig zijn maar ja dat is moeilijk met die spuiten, afscheiding, wisselende stemmingen:(
    Whaaa, soms zou ik willen dat ik zo'n glazen bol had waarin ik de komende 3 weken kon vooruitkijken:x Bâh, kl*t* onzekerheid en MMM
    . Maar ja, zonder die MMM kom ik er ook niet, dit bedoel ik dus met stemmingen getver de getver. Ga maar even de Linda als afleiding lezen.

Morgen weer nieuws...

Deel Deze Pagina