Het gaat nu een stuk beter dan de vorige poging. Nu maar liefst 7 follikels (4 grote) ipv 2 waarvan één twijfelachtig. Woensdag weer terugkomen en dan hopelijk vrijdag de punctie met dit keer wel eitjes. En... niet naar Rotterdam dit keer naar Tilburg
Dank je wel Snippie, jij deze week de 20 weken echo. Wat gaat de tijd snel zeg. Ik ben benieuwd. X Lente
Het gaat goed met sneeuwwitje en de 7 dwergen Inmiddels 5 grote follikels en 2 kleinere en nog drie dagen spuiten en dan op dag 15 de punctie. Joehoe, lekker eerst van het weekend genieten en dan maandag de punctie. De arts heeft al aangegeven langer de "zuiger"te gebruiken zodat alles goed meekomt. Hopelijk nu wel eitjes en daarna een tp. De bloedwaarden zagen er vandaag ook goed uit dus tot nu toe veel beter dan de vorige keer. wordt vervolgd...
Vanavond de laatste gonal en decap spuit! Gisteren voelde ik ze bijna niet en eergisteren des te meer. Heb ook al een paar dagen last van veel waterige afscheiding met een vreemd luchtje Zal er wel bij horen. Ben zo benieuwd wat deze poging brengt. Heb er een goed gevoel over. Mijn zus had een voorgevoel dat ik op haar 25-jarig huwelijksfeest zwanger ben (volgende week zondag) dus wie weet. Ze weet niet dat ik opnieuw ben gestart. We hadden zogezegd een zomerstop We willen eigenlijk onze vrienden en familie verrassen met "we zijn 3 maanden zwanger" maar met dat ivf -gebeuren is dat lastig dus nu een geheime missie. Nu maar hopen dat deze missie slaagt anders is het echt een zomerstop Dus duimen maar
Dank je wel Snippie Gisteren de allerlaatste spuit gezet en nu afwachten wat morgen brengt. Om kwart voor 9 er zijn en dan hopelijk nu wel eicellen en wachten of er embryo's ontwikkelen. Hopelijk lukt het nog net voor de zomerstop. X Lente
Hoera, de punctie is gelukt! Het gekke was dat toen ik op de stoel ging zitten moest huilen van blijdschap. Er zijn er 5 geoogst (v/d 7) waarvan één hele grote. In Tilburg eerst gekeken of er eitjes waren (er waren er al gauw twee gevonden) waarop mijn vriend zijn bijdrage kon leveren en daarna het goede bericht dat er ook 5 eitjes zijn en het sperma is ook goed. Nu donderdagmiddag de T.P., tenzij we woensdag een telefoontje krijgen dat er geen deling is. Heb er nog steeds een goed gevoel over
Yeh, vandaag gaat het gebeuren Om kwart voor 2 de tp. Ik hoop op twee embryo's en nog een paar voor op de reservebank. Zullen we vanmiddag wel te horen krijgen. Gisteren gelukkig niet gebeld tussen 10 en 12. Poeh, wat was dat spannend. Mijn vriend voor de zekerheid nog de telefoon gecheckt maar gelukkig hij deed het en niet gebeld. Om twee uur knipperde het antwoordapparaat wij meteen maar gelukkig was het de makelaar (geen kopers nog maar dat vind ik nu even minder belangrijk) maar. Ben zo benieuwd. En dan proberen mezelf al niet rijk te rekenen want tp betekent nog altijd geen zwangerschap. De embryo's moeten eerst nog verder delen en dan pas over twee weken het verlossende antwoord. Gelukkig heb ik het druk met de laatste weken school en mijn vriend met zijn zomer-ploegendiensten dus weinig tijd om te piekeren. wordt vervolgd...
Dank je Hypo, en missie geslaagd Ben in bezit van 2 emryo's en de andere 3 hebben zich ook goed ontwikkeld. Hoe gaat het met jou verder? X Lente
Zo en nu het uitgebreidde verslag. Gisteren dus ruim op tijd in het zkh en daar even wat gegeten. Toen naar boven. We waren niet de enige, circa 4 vrouwen waren al aan het wachten en er kwamen er nog drie bij. 4 gingen ons voor en inmiddels was het ruim een half uur na onze afspraak. Hmmmm... we hebben het toch wel goed begrepen en ze zouden ons toch niet vergeten zijn Dat wachten is killing. Gelukkig na 3 kwartier werden we toch geroepen. Ik aangegeven dat ik zenuwachtig was door mijn slechte ervaringen met het spiraaltje maar daar hoefde ik me niet druk over te maken. Dat was heel anders omdat ze daar andere instrumenten voor gebuiken. Ze liet het slangetje zien met twee luchtbelletjes met daar tussen in de embryo's die je dus niet kon zien. Door al die apparaten en de emoties hoorde ik amper wat ze zei dus ze ging gelukkig harder praten en toen het was gebeurd zei ze: "welkom thuis"'. Zo schattig En ik heb er niets van gevoeld. Wat een verademing. Per ongeluk had ze ook nog een echo afgedrukt met daarop zichtbaar de luchtbelletjes. Helemaal super. Gisteren een mini-feestje gevierd en nu afwachten. Doe het lekker rustig aan en dat gaat prima. En een tropenrooster op school helpt natuurlijk ook mee Nu lekker weeekend!
Ik ben bang dat het niet gelukt is. Ik zit nu op dag 27 en heb helaas sinds gisterenavond roze bij het afgeven en vanochtend ook nog. Ik hoop niet dat dit betekent dat ik mijn menstruatie vandaag krijg. In het boekje van het ziekenhuis staat wel dat je een bloedonderzoek moet doen ongeacht of je wat bloedverlies hebt gehad passend bij een menstruatie. Bâh, ik hoop zo dat het niet doorzet maar ben er wel bang voor. Eergisteren had ik al de symptonen ervan, licht druk in mijn onderrug, een zwaar hoofd en een rothumeur. Meestal een voorbode van...:x Mijn vriend gisteren nog op internet gekeken en het kan dus nog alle kanten op. Als het nu maar bij een beetje bloedverlies blijft dan heb ik nog een beetje hoop maar durf eigenlijk al niet meer te hopen wordt vervolgd...
Bloedverlies kan veroorzaakt worden omdat het bevruchte eitje zich in de baarmoederwand innestelt. Ook een blaasontsteking kan voor wat bloedverlies en een branderig gevoel bij het plassen zorgen. Een blaasontsteking verdwijnt overigens niet vanzelf. Daarvoor zal de huisarts je een antibioticum voorschrijven. Vertel wel dat je zwanger bent, zodat de arts een middel kan geven dat geen kwaad kan voor je baby. Ook meteen na het vrijen kun je wat bloed verliezen. De zwangerschapshormonen zorgen ervoor dat je baarmoeder en de baarmoedermond nu extra doorbloed zijn. De bloedvaatjes liggen aan de oppervlakte en kunnen tijdens het vrijen makkelijk openspringen. Het bloeden stopt vanzelf, ook al duurt het soms 24 tot 36 uur. Soms verlies je maanden achtereen wat bloed op momenten dat je eigenlijk een menstruatie zou moeten hebben. Deze menstruatie duurt een paar dagen en het bloedverlies is minder dan als je ongesteld bent. De oorzaak hiervan zijn de wisselende (zwangerschaps)hormonen. Het bloeden gaat vanzelf over. Ik hoop maar dat ik bij het laatste stukje tekst hoor en probeer er maar niet teveel aandacht aan te schenken. In hoeverre dat lukt. Het is (nog wel) minder dan normaal maar dit is dan pas de eerste dag. Woensdag zou ik mogen testen maar wacht eerst dit weekend af. En juist nu kan ik het ziekenhuis niet bellen op het spreekuur maar ja die zouden waarschijnlijk hetzelfde vertellen. en nu mezelf vermannen en wat eten.
Gelukkig zet het niet door en blijft het slechts bij een enkel druppeltje. Aan 1 inlegkruisje meer dan genoeg en bij een menstruatie is dit toch wel anders. Ook hadden we gisteren gevreeën dus ook dat kan de oorzaak zijn. Voel me toch enigszins opgelucht en zal blij zijn als het woensdag is en ik hopelijk een positieve test in handen heb. Brrrr.......... wat een heftige tijd is dit. Zo en nu neem ik voor dit weekend rust anders maak ik mezelf gek
De bloeding is gelukkig weer gestopt en stelde achteraf niks voor. Slechts een paar druppeltjes en na nog geen halve dag gestopt dus waarschijnlijk een innestelingsbloeding of van het vrijen. Oew, wat spannend weer. Vandaag heel rustig aan gedaan met de warmte.