Lenzen & bevallen ?

Discussie in 'De bevalling' gestart door mirjam2112, 4 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Hallo allemaal,

Ik heb wel eens gehoord dat je tijdens het bevallen beter geen lenzen kunt dragen.
    Ik heb zachte lenzen en kan echt niet zonder.. Draag ze ook onder de douche en val er ook wel eens mee in slaap.. Zou ik ze dan ook tijdens de bevalling in mogen / kunnen ?
    Heeft iemand hier ervaring mee ?
    Bedankt allemaal ! :D

2. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    hey,

Ik heb ook zachte lenzen en ik was vergeten ze uit te doen tijdens de bevalling maar alles is hier gewoon goed gegaan. Volgens mij gaat dat alleen op voor harde lenzen.

liefs,

3. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ik heb ze gewoon ingehouden tijdens de bevalling hoor!

4. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Ik heb ook (zachte) lenzen en die kun je volgens mij gewoon inhouden, maar harde lijkt me lastiger.
    Misschien doe ik ook wel mn bril op; ligt ook een beetje aan het tijdstip van bevallen. Als ik al de hele dag mn lenzen in heb, heb ik altijd zulke droge ogen. En de illusie dat je mooi moet zijn tijdens je bevalling heb ik toch niet... Dus dan maakt mn bril ook niet zoveel uit vind ik.

5. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    ik heb ze ingehouden, ging op zich prima, alleen kwam ik er na de bevalling achter dat ze droog waren geworden.
    hihi had de laatste anderhalf uur mijn ogen dicht gehouden.
    maar ach wat vloeistof erbij en dat is zo weer opgelost.
    ik zou wel voor de zekerheid een bril meenemen.

joyce

6. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    hoi

hier ook iemand met zachte lenzen ik had het gevraagd aan e gynaecoloog en mocht ze gewoon inhouden zei hij
    dit zou geen kwaad kunnen
    maar als ik jou was zou ik het voor de zekerheid gewoon ff navragen

groetjes nancy

7. maja123

maja123 Actief lid

28 jun 2007
    116
    0
    0
    inhouden! anders zie je je kindje straks niet goed :) maar serieus: ik heb ook zachte lenzen en heb er geen seconde over nagedacht eigenlijk. Heb wel door het bed gekrooopen tijdens de weeen en dat lijkt met niet handig met een bril, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
    Ik heb dag en nacht lenzen, misschien scheelt dat of is dat voor jou ook een optie?

groetjes!

8. loodje

loodje Actief lid

1 feb 2007
    241
    0
    0
    ik heb harde lenzen ( inverband met een oogziekte helpt een bril niet) en heb geen andere keuze dan ze in ta laten, als ikd e hele tijd zonder moet zitten, wordt ik dol.
    haha en ik wil ook graag mijn kindje zien als het er is

9. anke83

anke83 Lid

29 nov 2007
    28
    0
    0
    ik had ze uit tijdens de bevalling. Ik ben s nacht begonnen, dus er niet eens aan gedacht ze weer in te doen. Ik ben zonder bril of lenzen bevallen. de eerste dag erna kon ik mijn lenzen niet verdragen, door het persen had ik wat adertjes in mijn ogen kapot. En ik heb zo n enorme hekel aan mijn bril. Heb die dus ook heel eigenwijs steeds afgezet voor de foto.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Leuk om te lezen dit! Ik vroeg het me ook al een tijdje af, ik heb zo'n hekel aan mijn bril, zit gewoon niet echt lekker. Dus al begint de bevalling 's nachts, ga ik mooi mijn lenzen indoen! ;)

11. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Ik had ze gewoon in tijdens de bevalling.
    Mijn vliezen braken om 1 uur 's nachts en toen de vk kwam heb ik ze snel in gedaan :)
    Heb er geen last van gehad (of eigenlijk had ik het te druk met de bevalling dat ik het mss niet heb gemerky ;) )

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zie het al helemaal voor me :D, had het bij mezelf ook al zo gedacht, maar wist niet of dat nou belachelijk zou overkomen. Gelukkig ben ik dus niet de enige ;), kan ik het met een gerust hart doen.

Deel Deze Pagina