Lenzen en zwemmen

Discussie in 'De lounge' gestart door Misha85, 1 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0
    Ik heb ook al heel vroeg n bril gekregen zat in groep 4
    Heb toen tot groep 6 n bril gedragen wilde daarna niet meer
    Zag slechter met dan zonder.

Nu had ik voor 3 jaar terug rijles en vond het prettiger voor me zelf als ik de nr borden wel van de vereiste afstand kon lezen,
    Heb wel examen gedaan zonder en geslaagd.

Moet wel zegen dat ik echt n brillen koppie heb en met bril vind ik me zelf toch echt sexyer :):D

2. Imensa

Imensa Niet meer actief

Gewoon niet duiken met je ogen open. Zwem altijd met lenzen.

3. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Ik draag ook gewoon mijn lenzen tijdens het zwemmen duik er zelfs mee.

wat betreft harde lenzen en sterkte ik heb hele slechte ogen (-11 en -12) en draag sinds een jaar of 6 gewoon zachte lenzen. eerder werd me idd verteld dat dat niet kon met mijn sterkte en cylinderafwijking maar nu is dat geen enkel probleem meer.

4. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Ik lees hier steeds ik kan geen zachte lenzen ivm cylinder sterkte maar wat voor sterkte hebben jullie dan? ik heb een cylindersterkte van -2.75 en -3.25 en draag gewoon zachte lenzen en heb een heel goed zicht alleen zwarte punt is iets aangepast zit bij beide ogen iets meer naar mijn neus toe dan loodrecht naar beneden

5. sther3

sther3 Niet meer actief

Ik heb harde lenzen en zwem er gewoon mee, geen problemen mee. Ik heb onder water nog niet uitgeprobeerd, omdat ik uberhaupt niet van onder water gaan houd.. Maar als je je ogen dicht houdt onder water moet het geen problemen geven hoor!

6. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.021
    284
    83
    Vrouw
    Als ik jullie was zou ik eens bij de opticien informeren of hij zachte lenzen (voor erbij) kan krijgen in zijn sterkte, of er dicht bij. Vooral omdat het om sporadisch gebruik gaat kunnen zij vast wel kijken of er een goede 'zachte lens' optie is die hij dan kan gebruiken.

Zelf draag ik normaal een bril, maar voor zwemmen e.d. heb ik een maandpakket (30 setjes) zachte daglenzen liggen. Supermakkelijk in gebruik, en na het zwemmen gooi ik ze gewoon weg. Zo vaak zwem ik nou ook weer niet.

7. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    heeft je vriend nog nooit gezwommen sinds hij lenzen heeft??? ze waaien er echt niet spontaan uit hihi, ik heb zachte lenzen (kan dus niet voor harde lenzen spreken) maar zolang jij je ogen dicht houd onder water en je kids leert je geen dikke plensen in het gezicht te smijten ;) raak je ze echt niet zomaar kwijt!

8. Talvi

Talvi Niet meer actief

Ik heb al sinds mijn 15e harde lenzen en ik ga gewoon zwemmen hoor met lenzen in. Je moet dan niet je ogen open doen onder water maar dat lijkt me wel duidelijk :p Ik zie zonder ook geen steek en ik vertik het om een bril te dragen.

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik heb ook harde lenzen gehad, heb er wel mee gezwommen. Gewoon hoofd boven water, is geen probleem hoor. Anders zwom ik met mijn bril op.

10. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0

Nee hij heeft moeite met z'n gewicht:(
    Voor ik m leerde kennen was i wat steviger maar nog steeds niet dik
    Nu is i mooi slank met iets n buikje en heeft t daar nog moeilijk mee.
    Heb het idee dat zijn zelfbeeld nog niet klopt bij zijn "nieuwe" lijf.
    Maar ik vind m super sexy en niemand gaat naar zijn buikje kijken als ik d'r met m'n kegel naast loop hahahaha

11. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Ja hoor. Ik zie genoeg. Autorijden heeft de opticien wel afgeraden, maar het zou wel kunnen. Zonder bril zie ik echt niks. Ik kan dan de wekker naast bed niet lezen, maar ook niets aan de andere kant van de kamer ofzo. Verziend en bijziend dus. Volgens mij is dat het probleem ook. Sterkte is het ene en cilinder is het andere. Lenzen zijn qua opervlakte te klein om de correctie goed in te "slijpen" ofzo. Maar ik heb wel een echt brillenhoofd en vind het ook niet erg.

12. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Ik zwem altijd met mijn harde lenzen in, maar niet met mijn ogen open onder water natuurlijk.
    Ik doe sinds mijn 13e niet anders en ben nog nooit een lens tijdens het zwemmen kwijt geraakt.
    :)

13. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb sinds een jaar zachte lenzen en de opticien vertelde mij de bij het aanmeten, toen ik vertelde dat ik de indruk heb dat ook dichtbij slechter werd (ik moest steeds vaker mijn bril optillen om de kleine lettertjes te lezen) dat ze tegenwoordig ook bifocale lenzen hebben, die een leesgedeelte hebben, net als zo'n bril. Heb je daar al eens naar geinformeerd? Een collega van mij heeft ze en zij is erg tevreden. Ik heb alleen geen idee hoe slecht haar ogen zijn.

14. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    die heb je pas nodig als je met je gewone lenzen niet meer dichtbij kan kijken.
    Man van ts kan waarschijnlijk niet goed zien door de cilinders. Verder kan je niet ver- en bijziend tegelijk zijn in 1 oog, maar met plus (verziend) kan je zowel dichtbij als veraf wazig zien, bij min (bijziend; zie je tot een bepaalde afstand scherp afhankelijk van de sterkte. Bij hoge sterktes is dat maar tot een cm of 10-20.

Ik heb ook nooit m'n harde lenzen gezwommen. Ik zou voor daglenzen gaan, maar dan met een wat mindere correctie (cilinder tot 3 is mogelijk) en min tot veel lijkt me. Ik zwom vroeger ook altijd met -2 en dat ging prima. Voor die paar uurtjes is het echt niet erg als het wat minder is.

15. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik heb ook zachte lenzen om te zwemmen of als we naar pretpark gaan.
    Heb paar maand geleden een oogmeting bij de opticien laten doen en ik kon gratis daglonen proberen. Dat beviel me wel. Heb nu setjes maandlenzen via internet (veel goedkoper, verder geen verschil) besteld. Ik heb ook cilinder dus teveel lenzen dragen wil ik niet want dan krijg ik hoofdpijn.

16. Thyrza89

Thyrza89 Actief lid

1 jan 2010
    403
    9
    18
    Ik heb ook al vanaf m'n veertiende lenzen, en heb er zo vaak mee gezwommen. Nooit verloren! Zorg wel dat ik niet veel onder water kom..

xx

17. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Nou ben ik wel benieuwd naar de sterkte van je man? Ik zie hier al -11 en -12 voorbij komen met zachte lenzen. Heeft hij nog slechter?

18. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0
    8,15 en 8,45 en een dubbel gedraaide cilinder

19. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Zijn dit de k waarden of de sterkte?

20. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hier ook harde lenzen waarmee ik al 24 jaar mee zwem. Nee, je kunt er niet mee onder water, dan moet je echt een duikbril op (of je ogen dicht) maar verder kun je er prima mee zwemmen.

Deel Deze Pagina