Lenzen indoen tips

Discussie in 'De lounge' gestart door brownielover, 19 apr 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Hoihoi
    Ik wil proberen over te gaan op daglenzen op vakanties, met zwemmen etc.

Nu lukt het mij alleen niet om ze in te krijgen. Ik ben 45 en 20 min bezig geweest zonder resultaat.o_O ze blijven aan m'n vinger plakken en al zitten ze in mijn oog, dan gaat het dubbel.

Wie heeft de gouden tip?

2. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Zijn ze niet te droog als je ze in doet?
    Bij mij lukt het af en toe ook niet, dan maak ik ze gewoon weer opnieuw nat met lenzenvloeitstof en dan lukt het wel!

3. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.277
    1.440
    113
    Heb je normaal geen lenzen in? Ik deed er de eerste keer ook super lang over omdat ik het een beetje eng vond. Na een paar x had ik ze zo er in. Ik leg de lens op het uiteinde van mijn wijsvinger. Dan kijk ik in de spiegel en leg ik hem zo op mijn oog. Evt met wat vloeistof maar gaat eigenlijk altijd er zo in.

4. Tuttebelleke

Tuttebelleke Fanatiek lid

19 mei 2017
    3.603
    4.018
    113
    Vrouw
    Ik doe een beetje lenzenvloeistof in mijn oog voordat ik een lens indoe. Verder zorg ik ervoor dat de lens echt op het topje van mijn vinger ligt, zodat ik niet heel mijn vinger op mijn oog hoef te leggen. Ook trek ik de huid onder mijn oog een beetje naar beneden, met mijn oog wijd open is de lens dan zo in.

Heeft wel wat oefening gekost.

5. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.133
    3.212
    113
    Vrouw
    Ik heb het geleerd onder toeziend oog van mijn optometrist en opticien. Lens op mijn wijsvinger leggen, met wijsvinger trek ik mijn ooglid omlaag en leg hem zo in mijn oog. (Heb ook daglenzen).

6. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Nee ik draag normaal een bril maar ik vind het zomers zo irritant dat gewissel tussen bril en zonnebril, en zwemmen met een bril. Dus dit leek me handig haha. Ik doe precies wat jij zegt maar 't lukt niet.o_O

7. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Daar heb ik idd een afspraak voor gemaakt. Maar ik wil het graag nu al kunnen.:roflmao:

8. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Hm dat kan ik nog wel even proberen!

Mammavantwee vindt dit leuk.
  9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik heb de lens op mijn rechter wijsvinger ( topje) liggen. Trek dan met de middelvinger van die hand mijn ooglid naar beneden en met mijn linkerhand het bovenste ooglid wat omhoog. En dan heel zachtjes de lens erin.

10. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Lens op wijsvinger leggen (zorgen dat ie goed vochtig is), met andere hand zorgen dat je ooglid onder wat naar beneden doet, ooglid boven wat naar boven en op je oog leggen. Als ie niet goed ‘plakt’, kun je ook nog een kleine draaibeweging maken zodat de lens blijft zitten. Ik doe het dagelijks en kost me geen moeite meer, maar in het begin is het wel even oefenen.

11. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Goed vochtig maken indd met lenzenvloeistof

12. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.723
    113
    Goed vochtige lens op wijsvinger. Met middelvinger van dezelfde hand ooglid aan de onderkant wegtrekken. Met wijsvinger van de andere hand ooglid aan de vivenkant wegtrekken.

Verder misschien handig, aan tafel gaan zitten met zo’n vergrotende spiegel. Zo heeft mijn dochter het geleerd. Kostte echt wel wat tijd om de eerste lens erin te krijgen. En in het begin heeft ze die spiegel nog gebruikt. Inmiddels kan ze het zonder spiegel. Ik heb nog steeds een spiegel nodig :roflmao:

13. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.009
    4.986
    113
    Vrouw
    #13 zegenwens, 19 apr 2023
    Laatst bewerkt: 19 apr 2023
    Inderdaad vooral een goed vochtige lens. Evt extra druppel vloeistof erop. En op het puntje van je wijsvinger echt. Heel soms plakt hij bij mij niet meteen, maar als ik dan mijn vinger gewoon een tel langer op zijn plek houdt, zuigt de lens zich uiteindelijk wel vast.

Edit: o ja, en lenzen kunnen 'binnenste buiten' zitten. De vorm moet mooi rond zijn. Kan dus ook zijn dat ie binnenste buiten zat.

14. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.611
    113
    Vrouw
    Zo doe ik het ook :)
    Maar oefening baart kunst hoor, echt waar! Ik was in het begin ook steeds lang bezig met inzetten, het lukte niet, gingen idd dubbel of er prikte iets. Maar nu is het nog geen seconde werk. Het heeft echt even tijd nodig, en neem die tijd ook gewoon.

brownielover vindt dit leuk.
  15. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Ik doe altijd een druppel vloeistof op de lens voordat ik hem in doe. Dan zuigt hij zich beter vast ofzo, voelt prettiger in in ieder geval.
    Ik leg hem op m'n rechter wijsvinger. Met o.a. m'n rechter ringvinger op mn onderste ooglid en de wijsvinger van m'n linkerhand opmn bovenste ooglid hou ik m'n oog open. Dan zorg ik dat ik recht in de lens blijf kijken totdat hij erop zit, dan mik ik hem namelijk precies in het midden :).

16. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Bedankt dames, ik ga verder oefenen van het weekend met jullie tips.:)

Bloempjelief vindt dit leuk.
  17. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113

Wat ik in het begin deed, spiegel plat op de tafel.
    En boven de tafel de lens inzetten..

Maar het is lastiger om de lens uit je oog te krijgen, als je dat niet hebt geoefend.

18. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.240
    4.195
    113
    Vrouw
    Spiegel plat op tafel leggen! Dus gewoon aan de tafel zitten.

Soms lukt het mij niet om mijn lenzen uit te doen of zijn ze verschoven. Als ik ga zitten aan tafel met een spiegel lukt het me altijd om ze weer goed te doen of uit te halen.

en oefenen, oefenen, oefenen

Deel Deze Pagina