verplichte bezoekjes met feestdagen...(zucht)

Discussion in 'De lounge' started by winniethepoeh, Nov 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

Kom ik net thuis, open ik mijn mail en ja hoor: weer een uitnodiging voor een kerstdag, dit maal bij schoonouders

Gadver, we hebben dus weer geen kerstdag voor onszelf, eerste kerstdag schoonouders, 2e mijn ouders, 3e bij opa en oma en tussendoor ook nog naar de andere oma's...
    (hele dagprogramma's... met wandelen en spelletjes doen en ontbijten en lunch en warm eten en liefst ook blijven slapen)

Ik wil gewoon wel eens lekker thuis zijn met kerst, maar dan krijgen we scheve gezichten (lees: ruzie...:() Iedereen VERWACHT dat we daar heen gaan met kerst. Want we hebben nog broers en zussen en die komen ook en dat is dan zo gezellig.

Het zelfde gaat met sinterklaas. We moeten op pakjesavond naar schoonouders en altijd het weekend ervoor naar mijn ouders, want dat is traditie.... En als we eens zeggen dat we niet willen, dan gaat het van: ja jullie willen nooit eens moeite voor ons doen, en wij doen zoveel voor jullie en dan gaan we wel weer overstag uit schuldgevoel.

Het ergste vind ik ook eigenlijk dat manlief en ik niet op 1 lijn zitten, want hij vindt het wel allemaal leuk... Ik heb het megadruk, ben daarnaast aan het studeren dus heb behoefte aan vrije dagen. Hij is de hele kerstvakantie vrij dus is blij als hij dan niet alleen thuis is en moet koken.
    Dus wij gaan dit jaar net als andere jaren en waarschijnlijk alle jaren die nog gaan komen weer niet kerst thuis vieren.
    (Denk dat ik de moeite van een kerstboom ook maar laat dt jaar....)

nog meer mensen die opzien tegen de feestdagen???

2. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

je kan toch ook zeggen dat je kerstavond.. de 24e naar je ouders smorgen, en savonds naar je schoonouder,.. 1e kerstdag naar je oma's en opa's .. en dan heb je de 2e kerstdag, en de dag erna lekker voor jullie zelf?? dan heb je het ff 2 dagen heel druk.. maar dan ook weer 2 dagen heeeel rustig.. het hoeven toch geen hele dagen te zijn dat je met kerst daar bent, het gaat toch om de gezelligheid,. of je daar nou een paar uurtjes bent of een hele dag.. het kan net zo leuk en gezellig zijn...

en wat maakt het eigenlijk uit wat die mensen zeggen.. als jij je rust nodig heb met studeren, kinderen huishouden enzo.. en dan lekker rustig thuis wilt blijven, dat is dan jouw keus en die horen hun te respecteren... vind ik dan...

3. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Zow leuk dan he die feestdagen ...... NOT!!!
    Voor jou is het dus echt een verplichting. Ik zou er ook niet aan moeten denken.
    Gelukkig gaat het bij mij niet zo en is het zo nooit gegaan.
    Vreselijk voor je. Zou misschien toch eens om de tafel gaan zitten met je man.
    Dit kan toch nooit de bedoeling zijn dat je ruzie met de familie krijgt omdat je je eigen kerst invuld ipv dat anderen dat voor je doen :x en omdat je ruzie krijgt ga je je al die dagen aanpassen naar hun wensen ...... :$

Vrede op aarde .... ;) sommige mensen snappen het niet ..... sterkte!

4. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

Oct 7, 2006
    3,177
    0
    0
    Dit jaar gaan wij nergens heen en er komt ook niemand bij ons.
    Ik ben dan nl als het goed is begin dec beavllen dus wil het lekker voor ons zelf houden.
    En als deze wel blijft zitten tot 42 weken ben ik half dec bevallen en ga ik dus echt niet de 25e of 26e weg.

Maar ik ken je gevoel, dat verplicht gezellig bij elkaar zitten nee ook niets voor mij

5. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,423
    447
    83
    Limburg
    Hier was dat ook elk jaar maar dit jaar pakken wij het toch anders aan, en dat zonder iemand voor het hoofd te stoten zelfs.
    Eerst was altijd kerstavond ff naar schoonouders, 1e kerstdag mijn ouders en 2e kerstdag weer schoonouders maar dan met zus van manlief erbij.
    Nu komen mijn ouders kerstavond hier, zorgen wij voor een hapje en een drankje. Eerste kerstdag gaan we lekker met zijn 3tjes hierthuis vieren en 2e kerstdag dan wel gewoon normaal.
    Moet wel zeggen dat normaal 1e kerstdag met mijn ouders ook nog met andere familie erbij is en dat wij dat niet meer zagen zitten. Dus nu hebben wij het zo opgelost en daar is iedereen tevreden mee. Mijn ouders die wou ik er toch wel bij hebben met kerst en dat is nu opgelost door kerstavond te doen. Kunnen hun ook doen wat ze altijd al deden met 1e kerstdag alleen dan zonder ons. Dit is het eerst jaar dat wij een kerstdag voor onszelf hebben en dat vinden we denk ik heerlijk.

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

wij hadden het ook altijd megadruk, met nog een verjaardag van mijn neef én een verjaardag van mijn oma erbij! (dat was altijd de enige dag per jaar dat ik de fam.van vaders kant zag, dus daar wilde ik altijd heen)

nu is mijn oma overleden en krijgen we het rustiger, de familiedag is verplaatst en mijn ouders stellen zich heel relaxed op. we mogen komen wanneer we willen.
    alleen mijn schoonouders houden ons echt aan een bepaalde dag. die kan ik niet eens zelf kiezen want het moet de dag zijn dat mijn zwager kan (die in de horeca werkt en daardoor nogal moeilijk zit. nu ben ik er gister achter gekomen dat het kerstavond wordt en dan moet ik werken tot half zeven. helaas dus.

7. mutselfrutsel

mutselfrutsel Actief lid

Aug 22, 2009
    109
    0
    0
    hoi meiden,
    ik vind het altijd heerlijk weg te zijn met de kerst vooral omdat ik altijd zo druk ben met mijn werk voor die dagen dat ik gewoonweg geen tijd heb om boodschappen te doen maar dit jaar is wel erg druk omdat we 3 (kerst????) dagen hebben.
    kerstavond vieren we bij mijn vader
    1e kerstdag bij mijn zus en zwager
    2e kerstdag bij mijn schoonouders
    Zondag's gaan we naar opa's en oma's

en dan even lekker rust tot 31dec en dan is de hele familie weer bij elkaar!

8. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik persoonlijk vind de kerstdagen altijd heel gezellig en zie het niet als een verplichting om naar mijn ouders te gaan (mijn schoonouders zou ik net zo lief overslaan....ssssttttt, niet verder vertellen :)).Alhoewel ik wel moet zeggen dat wij ook altijd behoorlijk druk zijn. Mijn ouders zijn gescheiden, dus we doen altijd iets met mijn moeder, zijn een dag bij mijn vader en stiefmoeder en moeten dan ook nog naar mijn schoonouders. Twee jaar terug hebben we gewoon de hele bups, dus mijn ouders en mijn schoonouders en broertjes en zusjes, in 1x bij ons thuis uitgenodigd. Iedereen had wat klaar gemaakt en zo hadden we dus een soort van lopend buffet. Het was hartstikke gezellig en we hadden 2e kerstdag lekker "vrij".

Ik heb nog geen flauw idee hoe we het dit jaar doen. Ik ben de donderdag voor kerst ook vrij, dus dat is dan wel weer lekker.

Sinds dit jaar heeft mijn moeder ook een nieuwe vriend, dus ik heb ook geen idee of zij ook nog iets gaan doen.

9. mutselfrutsel

mutselfrutsel Actief lid

Aug 22, 2009
    109
    0
    0
    vind het geen verplichting hoor maar meer traditie.
    vind de kerstdagen altijd erg gezellig.

10. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

Feb 19, 2008
    3,365
    0
    36
    essen
    ik vind het altijd fijn om het bij iemand anders te vieren :d dan hoef ik zelf al geen boodschappen te doen, te koken, tafel netjes op en afruimen,....

nee nu komen we ergens binnen, helpen we ff met de tafel opdekken en gaan we aan tafel:)

kerstavond altijd bij mijn ouders, traditie
    kerstdag gaan we dit jaar iets eten met opa en oma
    2de kerstdag bij schoonouders :)

dus bij mij blijft de woonkamer, vet, rook en rommelvrij :D

11. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Ik vind het geen verplichting hoor.

Ik denk dat heel wat mensen een moord zouden doen voor nog 1 kerstdag met een overleden (schoon)vader of (schoon)moeder.

12. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Ik vind het wel een verplichting. Tuurlijk willen sommige met een overleden dierbare kerst vieren maar ook wel gewoon bij op de koffie. Dat staat los van kerst vind ik.

Hier ook 'traditie', 1e kerstdag mijn familie, 2e kerstdag schoonfamilie. En met mijn eigen familie vind ik het wel gezellig:)
    Maar die 2e dag.. zie daar altijd zooo tegenop! Die mensen zijn zo vreselijk druk en de kinderen dus ook. En we moeten dan ook nog eens een hele dag. Gaan we dit jaar dus niet weer doen. Ik stel een brunch voor zodat we eind v/d middag en 's avonds gewoon thuis zijn. Vind het anders voor onze dochter ook veel te veel gedoe die 2 dagen.

13. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik zie het niet als verplichting, vind het juist heerlijk.
    Wil het liefst zo veel mogelijk bij de familie zijn dus die dagen zijn super juist.
    Ik heb er zin innnnnnn :D

14. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Ik zie het wel als een verplichting als je niet durft te zeggen dat je er niet zo heel veel zin in hebt en een ruzie riskeert.

15. sjudith

sjudith VIP lid

Dec 19, 2007
    13,031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Ik haat Kerst! Door die verplichtingen! Gelukkig werk ik ;)

16. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,843
    3,361
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Sinds een paar jaar is het bij ons:
    Kerstavond mijn ouders
    1e kerstdag schoonfamilie

-Bij beiden zijn de oma's erbij, dus dat scheelt. En dan hebben we lekker 2e kerstdag voor onszelf. Ik vind het heerlijk dat we dat nu zo doen.

Hoewel we dit jaar iedereen bij ons uitnodigen voor 2e kerstdag: Om te klussen :D -half december krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis, dus 2e kerstdag gaan wij hard aan het werk!

17. danip

danip Niet meer actief

Ik snap je probleem helemaal. Het moeten vind ik het probleem. Stel nou dat wij eens samen wat willen doen dan kan dat gewoon niet. Zo zouden we een paar jaar geleden naar een kerstconcert maar dat leverde zo'n commentaar op, dat we toch maar niet zijn gegaan. Maar aan de andere kant vind ik het altijd wel heel gezellig en leuk. Vind het ook wel heel leuk om bij familie te zijn.

18. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

Jun 11, 2009
    3,158
    11
    38
    Verplichtigingen met kerst, begin ik niet aan. Het zijn maar 2 dagen en als je werkt, dan wil je ook weleens gewoon lekker zitten,zonder te hoeven draven. Gelukkig hadden mijn ouders daar begrip voor. Mijn schoonouders zitten met kerst veel in de kerk, die hebben dan toch geen tijd. Hier dus makkelijk opgelost.

19. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

Oct 1, 2008
    745
    0
    0
    Ik snap helemaal wat je bedoelt winniethepoeh, met de kerstdagen. Wij hebben ook altijd zo'n vast ritueel...

Kerstavond vieren we met mijn ouders en sinds vorig jaar ook met mijn oma. 1e kerstdag gaan we naar mijn oma en daar zijn mijn oom, tante en nichtje dan ook. Net als mijn ouders.
    Nu moet ik zeggen dat, dat altijd wel een leuk feestje is aangezien mijn oma dan kookt, op de duitse manier dus dan heb je me toch een partij (errug lekker) eten. Het begint 's ochtends, uur of tien, al met taart en om goed 1 uur zitten we te (vr)eten en om een uur of vier lig je dan voor pampus op de bank haha.
    Ohja en dan hebben we ook altijd nog cadeautjes erbij... ;)

Tweede kerstdag gaan we meestal naar mijn schoonouders en dan hebben we vaak een brunch, lunch whatever hoe ze het dan ook maar weer noemen.

Dus wij zitten ook altijd lekker volgepland.. Af en toe denk ik ook wel eens van dat hoeft voor mij niet zo nodig, maar ik heb Sinterklaas al vrij weten te krijgen anders hadden we dan ook weer bij mijn ouders gezeten.

20. mieppie1

mieppie1 Actief lid

Nov 9, 2009
    159
    0
    0
    roermond
    Wij hebben ook beide kerstdagen wel wat, ouders en schoonouders, maar ze leven nog dus dat hebben we er wel voor over.
    Mijn broertje daarentegen interesseert het geen hout en komt ook zo goedals nooit bij mijn moeder , maar wel een dag lang bij zijn schoonouders en opa, oma daar.Kun je nagaan wat dat met mijn moeder doet!! Ik hoop dat zijn kind(eren) later ook niet naar hun willen gaan met de kerst hoor.

Je kan toch ook wel een keer wat voor een ander doen zonder altijd aan jezelf te denken.

Maar goed, dat ismijn frustratie

Share This Page