lenzen

Discussie in 'De lounge' gestart door Panda1, 13 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    C.ity lens niet doen trouwens..daar heb ik geen fijne ervaring mee met die zaak.

2. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik heb trouwens altijd geleerd dat je sowieso altijd s avonds je bril op moet doen om je ogen rust te geven. Ik heb geen idee of dat ouderwets is hoor.
    Maar ik doe t wel, gewoon even zuurstof bij mn ogen.
    En als ik bijv s avonds een feest heb dan hou ik overdag mn bril op en doe mn lenzen pas in voor ik weg ga.
    Zo probeer ik het in balans te houden.

3. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Ik vind zonder lenzen altijd prettiger, toch minder droge ogen dan met lenzen.. Dus zodra ik thuis kom en niet meer weg hoef doe ik mijn lenzen uit.. Achter pc zie ik beter zonder lenzen, mijn bril ligt dus standaard boven op mijn nachtkastje voor als ik tv lig te kijken 's avonds :D

Hier trouwens geen verschil tussen brilsterkte en lenzensterkte..

4. babylove 85

babylove 85 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.632
    0
    36
    hoi hoi ,

ik draag ook al vele jaren lenzen heb vele jaren lenzen van de opticien gehad maar heel veel problemen mee gehad , zelfs ooit regenboogvliesontsteking enzo gehad dus dat was geen lachje.
    nu vertelde een klant mij ongeveer een jaar geleden dat de lenzen van kruidvat echt goed zijn zij droeg ze al jaren en nog nooit last mee gehad, ik ben ze dus ook gaan proberen en idd ze zijn super goed als je je sterkte weet kan je ze gerust een proberen !! echt een aanrader!!
    ik betaal nu ongeveer tussen de 15 en 20 euro per 3 maanden voor men lenzen, vroeger betaalde ik 150 euro per half jaar !!! dus is toch een vershil en zeker het proberen waard!!! succes alvast met de lenzen ;)

5. Bri

Bri Niet meer actief

Aan harde (zuurstofdoorlatende) lenzen heb ik wel een tijd moeten wennen. Dat moet je ook echt opbouwen, eerst een uurtje en dan steeds wat langer. Ik heb ze de deur uit gedaan omdat ik in hooikoortsperiodes echt gek werd van de pijn aan mijn ogen.

Maar met zachte lenzen is dat heel anders, die voel je nauwelijks, zelfs niet als je ze pas heel kort hebt. Wennen is daar een kwestie van een dag of twee, althans in mijn ervaring.

6. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    ..
    Ik vraag me dan wel af wie in de gaten houdt of je ogen achteruit of vooruit gaan en erger nog.. Wie kijkt of je ogen voldoende zuurstof krijgen en of de lenzen echt goed zitten?

7. babylove 85

babylove 85 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.632
    0
    36
    ik ga zowizo om de zoveel tijd nog naar de oogarts en als mijn sterktes dan veranderen dan neem ik er gewoon andere maar mijn ogen blijven nu al enkele jaren hetzelfde . en bij de oogarts hebben ze toch nog niets raars ontdekt van te weinig zuurstof ofzo , en die lenzen zitten super goed bij mij dus ik zie er geen kwaad in ;) zal ook niet voor iedereen zo zijn waarschijnlijk maar ik ben er goed mee . :)

8. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Hier nachtlenzen. Echt ideaal, s' nachts lenzen in overdag goed zien zonder lenzen/bril. Is best prijzig, 360 incl vloeistoffen e.d. per jaar

9. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    ik heb harde lenzen gehad en vond dit echt niks, kon er niet aan wennen, voelde ze continue zitten, erg irritant..
    nu heb ik al jaren zachte lenzen en dit gaat stukken beter, ik heb R-2,75 en L -4,75 ik betaal per half jaar 110 euro en dit is inclusief vloeistof.

10. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Ik draag al sinds mijn tiende afgewisseld bril, harde lenzen, zachte lenzen en ook nachtlenzen heb ik geprobeerd. Die nachtlenzen waren echt een ramp. Ik heb in het totaal 3x een nieuwe lens aangemeten gekregen. Uiteindelijk heb ik ze een half jaar geprobeerd en precies 1 (ja 1!) dag scherp kunnen zien. Wat een ramp. Nee dat werkte voor geen meter. Momenteel terug op de zachte lenzen overdag en 's avonds een bril dat werkt hier toch het beste.

11. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Overigens zeg ik daarmee niet dat nachtlenzen slecht zijn, maar ik heb -3,5 en -3,75 en ze laten ze maar aanmeten tot -4. Bij mij bleek het dus niet te werken, misschien als je minder sterkte nodig hebt dat het wel werkt. Overigens heeft de laatste lens mijn oog wel licht beschadigd. Dit is niet blijvend geweest en heb het zelf niet gemerkt, maar mijn opticien was zo eerlijk te adviseren er mee te stoppen. Heb alle kosten 100% vergoed gekregen. Online lees je vrijwel alleen positieve verhalen over de nachtlens, maar hou er rekening mee dat dit niet bij iedereen werkt helaas.

12. Aylen

Aylen Niet meer actief

Ik heb op mijn 10e voor het eerst harde lenzen gekregen omdat mijn moeder er op stond. Ze had zelf ook altijd lenzen en bleef me ervan verzekeren dat het fijner en mooier was dan een bril. Toen ik 18 was ben ik ze zogenaamd kwijtgeraakt en heb een bril gekocht. Sindsdien nooit meer lenzen! Ik kon er nooit aan wennen, had er altijd last van. Meerdere keren per dag die dingen eruit halen en even schoonmaken want ik had altijd wel een stofje in mijn oog of een klontje mascara ofzo.

Ik heb ook maar -1 en vind het ook niet nodig om de hele dag mijn bril op te hebben. Ik zet hem eigenijk alleen maar op bij film kijken of autorijden.

Deel Deze Pagina