Jeetje net een aanvaring gehad met een meneer. Zit er nog van te trillen. Ik kom van de parkeerplaats vd supermarkt. Loopt er een man midden op straat ( voetpad ligt ernaast). Hij stopt ik kon er omheen. Hoor ik ineens gebonk op m'n auto. Staat ie op m'n auto in te slaan. Ik vrasg dus gepikeerd of hij dit normaal vindt. Nou ik krijg me daar de wind van voren. Ik ben 80 jaar oud en de jeugd van tegenwoordig ( ben 30) respectloos, nare vrouw ( netjes vertaald) etc. Dus ik doe de deur open meneer de stoep is daar als u 80 bent weet u waar deze voor dient.. Weer ik ben 80 jaar. Meneer ik ben hoogzwanger.. U bent zelf respectloos. Kitst ie zo op m'n auto.. Ik zal jouw en je kutjong wel eens wat leren.. Waarop ik snel ben weggereden. Nu thuis bedenk ik me dat hij me gewoon bedreigd heeft en lopen de rillingen over m'n rug en de tranen over m'n wangen.. En dan moeten wij respect voor de ouderen hebben? Ouderen hebben nog steeds niet meer rechten dan anderen.. Heb m mrt geen vinger aangeraakt of uitgescholden oid. Pff had ik de politie maar gebeld... Maar das achteraf.
Dat heeft niks te maken met zijn leeftijd, die man is gewoon waus. Snap dat je geschrokken bent, ik kan ook totáál niet tegen zulke aanvaringen. Maar hij was natuurlijk fout, jij niet. Wat een agressieve mafketel. Even lekker jezelf verwennen vandaag! Filmpje, kop thee, chocola
Tja de ouderen denken dat ze echt alles kunnen maken, terwijl ze zelf fout zijn! Ik kan er ook zo niet tegen, vooral als oudere mensen roepen dat je respect voor ze moet hebben omdat ze ouder zijn.... Dat werkt 2 kanten op. Politie doet niets in deze, behalve als je auto schade heeft.
Ik snap hem niet helemaal. Was die man aan het oversteken of liep hij echt op de straat alsof het een voetpad is? Ik vind zeker dat je geen respect voor ouderen hebt met je opmerkingen richting deze man. Ook al reageert hij raar dan nog kun je zelf je fatsoen bewaren in plaats van deze opmerkingen naar zijn hoofd te slingeren.
Die man is waarschijnlijk niet goed joh. Probeer het je niet persoonlijk aan te trekken. Snap dat dat lastig is. Ik heb een keer een soortgelijk geval meegemaakt. Die vrouw bleek achteraf (hoorde ik van de winkeleigenaar) niet goed wijs. Ik heb toen de bejaardenzorg in de buurt gebelt (hadden er maar 1 in de buurt). Die gaven mij aan dat dit bekend was en zouden haar in de gaten houden. Ik heb haar nooit meer gezien.
Huh? Waar maak je dat uit op? Onder de omstandigheden vind ik dat TS nog behoorlijk beleefd is gebleven...
Die man liep midden op straat... En dan zomaar op ander mans spullen inslaan? Dat mag natuurlijk wel? Slecht ter been was ie niet hij was snel zat bij m'n auto.. Nee in zo'n geval laat ik idd niemand zo tegen me tekeer gaan, vernieling van andermans eigendom? Bedreigen? Spugen? En dan moet ik m'n mond houden? Sorry nee..
Ja belachelijk, ik zeg altijd maar 'respect moet je verdienen, u ook'. Verder gewoon het beste geen aandacht aan besteden want ouderen kunnen nogal eens ongelukkig reageren.
Zo dan. Die wilde vast de 81 niet halen... Moet hij niet wat meer om z'n hart denken op die leeftijd?
Volgens mij snap jij het niet helemaal of wel!! Deze man slaat op haar auto en bedreigd haar en haar zoon en dan vind je dat ts respectloos is. Ik vind dat ze erg netjes gebleven is. Ouderen van tegenwoordig denken ook alles maar te kunnen maken en dan maar roepen de jeugd van tegenwoordig.
Ik had van de week iets soortgelijks. Ik loop met mijn zoontje van 2,5 aan m'n hand op een kerstmarkt. Keurig aan de kant maar ja super druk en veel bejaarden met rollators en kinderwagens dus hard gingen we niet. Krijg ik ineens een duw in m'n rug en een vrouw van middelbare leeftijd die tegen haar dochter zegt GA alsjeblieft langs dat mens en dat kind!!! Op een agressieve toon en met lichamelijke contact dus. Waarop ik reageer (doe ik nooit maar kon me niet inhouden) met: Ja, stel je voor zeg! Gaat ze voor me stil staan en toch uit d'r plaat tegen me. Echt ronduit asociaal. Ik heb ook niet op haar gereageerd maar ben langs haar gelopen. Maat goed volgens mij was het meer het type dan de leeftijd haha. Toch jammer dat het gelijk zo agressief moet. Iets met korte lontjes...
Ik had dat laatst ook. Ik was in de stad en stoepje was smal en er is een druk fietspad er naast. Ik was wat in gedachten verzonken. Maar er stond een reclamebord op de stop. Dus ik stop automatisch. Kijk op en ik zie net een wat oudere dame op zij stappen zodat ik er door kan. Dus ik vervolg mij weg. Aangezien ik met mijn gedachten elders zat heb ik verder niks gezegd. Ik krijg ook een grote mond van kan je geen dankjewel etc etc zeggen. Ik was te verbaasd om wat te zeggen en ben doorgelopen. En wij waren zaterdag op de kerstmarkt in dusseldorf wat een ellende. De eetkraampjes zorgen voor opstoppingen, men loopt tegen de richting in. En een vriendin die mee was en op krukken loopt werd regelmatig op zij geduwd of de krukken weg geschopt. Pfff.
Zo is onze zoon ook wel eens bijna van zijn sokken gereden door een bejaarde die vond dat ze best met haar elektrische fiets over de stoep vlak voor de deur van de supermarkt langs kon rijden. Zoon van (toen) bijna 4 stapte naar buiten en zij zat er bijna bovenop. Er kon geen sorry vanaf. Nu zou ik dat net zo erg hebben gevonden als het een knul van 16 was geweest hoor, die dat deed. Maar op de één of andere manier verwacht ik toch beter van een dame die de 60 duidelijk al ver gepasseerd was. En toen schoot ook wel even door mijn hoofd: "Zou zij ook klagen over de jeugd van tegenwoordig?"
Niet leuk, ongeacht de leeftijd. Overigens stapte ik ooit hoogzwanger in een bomvolle bus van de zorgverzekeraar om mijn kraampakket op te halen. Allemaal mensen die prima ter been waren van verschillende leeftijden. De enige die opstond was een hoogbejaarde dame die mij wilde laten zitten omdat ik zwanger was. Ik weigerde, omdat ze bejaard was. De rest keek stoicijns de andere kant op en er was nog een horkerige boer van tegen de zestig die tegen de bejaarde vrouw zei over mij 'die? Die is zo sterk als een paard.':x Onder het mom: het was onzin om je plek aan die hoogzwangere vrouw af te staan. Het was bloedheet in die bus en ik ging bijna onderuit, maar ik dacht, ik laat me niet kennen. Was een nare ervaring. Alleen die oude vrouw heeft een boel goed gemaakt.
Oeps dat stukje verkeerd gelezen maar geef je groot gelijk. ik had me dat ook niet zomaar laten zeggen. Vind dat je echt netjes gebleven bent
Om het even te nuanceren... het kan best zijn dat die man niet helemaal in orde was. Door verschillende oorzaken kunnen ouderen (ook jongere mensen trouwens) een heel ander karakter krijgen. Vaak agressief ook. Denk aan dementie of dat hij een hersenbloeding heeft gehad. Ik wil zijn gedrag niet goedpraten, want het is inderdaad erg asociaal, maar het kan best zijn dat de man er niks aan kan doen. Dan heeft het niets te maken met 'gewoon' oude mensen, maar dat er iets gebeurd is, wat een soort van kortsluiting heeft veroorzaakt in zijn hoofd... TS heeft misschien nog geluk gehad, want in het geval wat ik schets, kan zo'n persoon ook nog fysiek agressief worden en je kunt ervan versteld staan hoeveel kracht ze nog kunnen hebben... Je hebt er goed aan gedaan om in te stappen en weg te rijden... Maar een telefoontje naar de politie was misschien geen slecht idee. Misschien is de man wel bekend (niet als crimineel of zo, maar als verwarde, agressieve man of als structurele wegloper uit een verzorgingstehuis en zijn voldoende meldingen reden om hem over te plaatsen naar een gesloten afdeling). Maar ja, dat is achteraf... Ik bedenk me ook altijd achteraf wat ik had moeten doen.