Even in het kort vorig jaar heb ik enorm last van extreme paniek en angstaanvallen gehad! Heb toen een tijdje medicatie gehad! Gelukkig helemaal mee gestopt, en nog een prachtig kindje gekregen! Maar nu komt het ik heb een borrelend gevoel links op mijn borst net bellen (hopelijk snappen jullie wat ik bedoel) verder geen pijn of steken! Vanmiddag ook best veel last van hyperventilaties gehad dus proberen door te ademen maar niet op het hoogte punt kunnen komen (lastig uit te leggen) Ik wil dus nu gelijk de HA bellen, maar ik wil niet weer elke dag aan de telefoon hangen terwijl er niks aan de hand is! En ik wil natuurlijk niet terug vallen heb net een baby van 3 maanden Wie o wie kan mij helpen
Toch even huisartsenpost gebelt maar volgens de assistent niks ergs om nu te komen! Het word gelukkig ook al minder volgens mij
Herkenbaar. Heb ik ook weleens. Vooral als ik gespannen ben ( bewust of onbewust) Stress is dat. Kleine spiertjes. Maak je echt niet druk. Ik ben ook bekend met angst en paniek. Ook hyperventilatie.
Bedankt!! Dit doet me enorm goed er valt gelijk weer wat spanning van me af! Zo vervelend die paniek en angst aanvallen.
Ben je ook verkouden? Ik herken het als iets dat ik voel wanneer ik veel slijm in mijn longen heb. Maar het kan natuurlijk ook goed te maken hebben met je voorgeschiedenis.
Heel herkenbaar, erg is dat he.... Ik heb er ook heel veel last van en is inderdaad stressgerelateerd. Als k bezig ben (bijvoorbeeld met werken) dan ben ik blijkbaar voldoende afgeleid en merk ik het nauwelijks. Als ik eenmaal ga zitten komen er gedachtes en bedenk ik wat ik allemaal moet doen en dat dingen niet lekker lopen ofzo en dan ontstaat het weer. Vervolgens ga je daar dan op letten en wordt het alleen maar erger en wordt je bang dat er iets mis is met je hart of iets. Probeer eens via/door je buik te ademhalen, soms wil dat helpen.
Borrelen komt vaak voor bij hyperventilatie. Tijdens hyperventileren hap je ook ongemerkt veel lucht naar binnen. Je kan dan last krijgen van borrelend gevoel in darmen en slokdarm en last van boeren. Denk dat het borrelende gevoel lucht in je slokdarm is.
Ja het is echt een vreselijk gevoel! Het is precies wat je omschrijft, hoe meer je er op let hoe meer je gaat voelen, en je word steeds angstiger! En daar door ga je nog meer voelen omdat je angstig word. Het gaat gelukkig al weer wat beter! Bedankt voor je berichtje