LEO behandeling of injecties bij PCOS?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door sGaaphOofd, 20 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sGaaphOofd

sGaaphOofd Actief lid

26 jun 2007
    144
    0
    0
    Hoi,

We zijn nu vanaf oktober 2013 bezig, zwanger te worden. In juni 2014 te horen gekregen dat ik PCOS heb en in augustus gestart met Clomid 50 mg. Nu de laatste 2 ronde, 1x 100 en 1x 150mg hebben beide niet gewerkt. Na de 50mg wel een miskraam gehad in september.

Nu moet ik een keuze gaan maken van de arts, want er zijn 3 opties;
    1. Afvallen en wachten op een spontane eisprong. Ik ben 100kg bij 1.82m dus er zal minimaal 10kg af moeten. Dus deze keuze valt al af, ik wil wel afvallen in combinatie met de andere 2 opties.
    2. Overgaan naar injecties.
    3. LEO behandeling

Graag hoor ik ervaringsverhalen, en wat zou jullie keuze zijn?

Daarnaast zoek ik naar de kans op zwangerschap bij LEO en in vergelijking met hormooninjecties.

Alvast bedankt!

Groetjes.

2. Barbara1

Barbara1 Fanatiek lid

1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Ongeveer tzelfde verhaal hier. Ook vanaf oktober 2013 bezig.
    In mei pcos geconstateerd. Clomid sloeg niet aan. Heb in nov leo behandeling gehad. De hele operatie is me 200% meegevallen. De Operatie kan ervoor zorgen dat je zelf weer een cyclus krijgt die stabiel is of wanneer dit niet gebeurd, dat de clomid dan wel aanslaat.

In mijn ziekenhuis zijn ze voorstander van leo omdat ze vrouwen zoveel mogelijk op natuurlijke manier zwanger willen laten worden. Zo min mogelijk hormonen in je lijf. Dit is ook omdat de kans op meerlingen daarbij natuurlijk groter is.

Oh ja ander voordeel van leo. Ze bekijken ook gelijk of je eileiders doorgankelijk zijn en of alles er verder goed uitziet.

Ik ben inmiddels ongesteld geworden en nu aan t afwachten hoe lang deze cyclus zal zijn.

Wat erg overigens van je miskraam. Sterkte met je keuze en t vervolgtraject.

Injecties dus (nog) geen ervaring mee. Ik wacht nu op maandelijkse eerlijke kansen van moeder natuur.

3. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Hier geen zwaar gewicht, maar wel pcos (51 kilo op 1m62)

Toen ik niet goed reageerde op Clomid, hebben ze mij op Gonal-f oftewel injecties gezet.
    mocht ik hierbij te vaak overstimulatie, onderstimulatie of cycstes krijgen, zou ik LEO krijgen. uiteindelijk de maand waar het om draaide een mooie solo-eigroei gehad.

De kansen zijn erg verschillend, de groep waarmee ik klets heeft soms net de ronde voor injecties of in de eerste 3 rondes met injecties al succes, ik zit helaas in de groep die niet snel succes heeft, en ben nu al een half jaar aan het injecteren :( (met de nodige pech tussendoor!)

ikzelf ga als ik in januari nog niet zwanger ben een HSG en daarna IUI krijgen in combinatie met injecties om de beste kansen te krijgen.

4. sGaaphOofd

sGaaphOofd Actief lid

26 jun 2007
    144
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties.

Ik vind het inderdaad lastig om de juiste keuze te maken, want LEO is vaak tijdelijk.. maar hoelang is tijdelijk? Misschien is het wel beter om eerst te injecteren en als dat dan uiteindelijk niet lukt toch nog LEO te doen.

Pff.. wat een keuzes he in dit traject?! Ik ben blij dat er lotgenoten zijn! :D

5. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Heey..

Je moet doen waar je je goed bij voelt.. Ik begon in januari dit jaar met clomid zonder resultaat geen eisprong.. 9 kg afgevallen ondertussen geen resultaat toen kreeg ik de keuze spuiten of leo..
    Aangezien ik psychisch het spuiten nog niet aankon voor de operatie gekozen.. Heel fijn en rot tegelijkertijd.. Het heeft geen eigen eisprong opgeleverd.. Maar wel even rust in de kop om dingen op een rijtje te zetten en het aan familie te vertellen.. Nu ondertussen 2de ronde gonal f ...ze zeggen dat de operatie zijn voordelen kan hebben zoals zelf eisprong en minder kans op complicatie bij spuiten dan spuiten zonder operatie te hebben gehad... Heb toen gekozen voor de operatie en geen spijt gehad ik denk wel eens wat als ik toen was begonnen met spuiten.. Maar dat is altijd achteraf...
    Dus doe wat jou op dit moment het beste lijkt!

Deel Deze Pagina