Vandaag nog een FM gehad. Een eitje van 20 mm. Zaterdagavond moet ik zelf de pregnyl zetten (1e keer dat ik het zelf doe) maar... we zitten op een verjaardag van goede vrienden. Nu weten zij wel van het ziekenhuistraject af... maar de rest niet. En ik weet niet zo goed wat ik nou moet zeggen. Ik moet dus met mn pregnyl en mn spuiten ff boven gaan zitten. En ik ga dus gegarandeerd vragen krijgen. Heeft iemand een goed idee wat ik ze kan vertellen?
Niks. Misschien kan je vriendin met je mee naar boven lopen, onder het mom van: ik moest je nog iets laten zien. Dan wacht zij op de gang of in een andere kamer tot jij klaar bent en gaan jullie samen weer naar beneden.
-Zeg dat je het kado ben vergeten en dat je die even gaat halen thuis. -Of je moet de hond van de buren nog even uit laten. -Of je voelt je ineens niet zo lekker! oei...die leugens verzinnen gaan mij net iets te makkelijk af. Succes!
sorry als ik het niet helemaal volg maar je kan hem toch voor de verjaardag zetten? Ik spuit puregon,dit doen we normaal rond 9 uur / half 10 maar nu krijgt mijn vriend een vriend op bezoek dus hebben we om kwart over 7 gespoten. xxx
Sluit me bij Kaatje aan. Op zich moet het niet veel uitmaken hoe laat je hem precies zet hoor! Dat komt echt niet zo nauw! (tenzij het een verschil is van ochtend-avond..) Succes!
En het lijkt me niet erg verstandig om Pregnyl mee te nemen naar een verjaardag omdat het in de koelkast bewaard moet worden. Tenzij je het in een koeltas meeneemt natuurlijk..
Mij werd wel verteld dat ik de avond de pregnyl tussen 18.00 uur en 19.00 uur moest zetten, want anderhalve dag later tussen 10.00 en 11.00 zou de inseminatie plaatsvinden. Met de Menopur probeerde ik ook wel meestal rond zelfde tijd te doen, maar soms zat daar ook wel eens wat meer tijd tussen. De pregnyl komt denk ik toch wat nauwkeuriger, als het goed is heb je wel tijdstip gekregen van de gyn tussen hoelaat en hoelaat je moet spuiten? Is het zo dat je niet wat later naar de verjaardag kan, zodat je het nog thuis kunt spuiten? Ik denk dat je het anders mee neemt en bij die vriendin in de koelkast kan bewaren (zij is toch op de hoogte van de situatie?). Zij kan je vast wel helpen met een smoesje om naar boven te lopen. De eerste keer dat ik de pregnyl moest spuiten had ik een etentje van mijn werk. Heb de spullen voor injectie in afsluitbare mepal beker gedaan...medicijnen zelfs in alu folie. En in restaurant gevraagd of ze deze voor mij in koelkast wilden bewaren (wel verteld dat dit medicijnen waren). Een half uurtje voor het spuiten heb ik ze weer teruggevraagd en even in mijn handtas gedaan. Daarna gezegd dat ik even naar het toilet moest en als een junkie de eerste spuit op de wc gezet.... Het komt vast wel goed hoor ....lekker gaan genieten van de verjaardag en je sneakt er gewoon even stiekem tussenuit..Succes met het spuiten.
Misschien dat het bij Pregnyl anders is dan bij puregon maar mij is verteld dat het niet zo heel veel uitmaakt als je een paar uur eerder of later prikt ( als het niet regelmatig gebeurd) maar dan je niet de ochtend en avond afwisseld omdat je dan zelf ook niet meer bij houd of je wel of niet geprikt heb. xxx
Sorry, ik heb niet goed gelezen. Als je het nodig hebt voor inseminatie komt het natuurlijk een stuk nauwkeuriger.
Hoi de pregnyl moet echt om 12 uur vanavond gezet worden omdat de inseminatie in de middag plaats gaat vinden. Iets eerder of later is niet zo erg. Maar niet zo heel veel tijd. Het idee van naar de wc is wel goed maar ook wel een beetje raar, dan moet ik met mn tas naar de wc en eerst nog ff langs de koelkast. Zeggen dat ik een kado ga halen kan niet want ik kom met lege handen dan weer beneden en ben maar een paar minuten weg. Met de auto is het zeker 10 min heen en 10 weer terug. Wat vinden jullie ervan als ik zeg ik ga ff mn spuit zetten? En als ze dan doorvragen zeggen ach de een neemt een pilletje ik zet een spuitje. Ofzoiets....
Ik zou naar huis gaan denk ik, 12 uur is toch een mooië tijd? Ik zou in ieder geval niet zeggen dat ik mijn spuit ga zetten. En je tas mee het toilet in is echt niet raar hoor! Dat doen bosjes vrouwen. poeh....ik zou het niet weten verder...succes!
Inderdaad...ik zou ook lekker op tijd naar huis gaan. Mocht het krap worden: Wij hadden ook eens een bbq en moest pregnyl spuiten. Koeltas met element in de auto en hoppa! Gaan met die banaan. Als we het niet zouden redden zou ik er gewoon even tussenuit knijpen en de pregnyl spuiten en als we op tijd weg waren kon ik hem onderweg nog zetten (moesten ruim een uur rijden). Uiteindelijk was ik op tijd thuis maar was op alles voorbereid! Hou je tijd echt precies aan meid! Bij IVF komt het echt heeeel nauw! Weet niet precies hoe dat bij julie zit maar denk dat nauwkeurigheid heel belangrijk is. Lekker naar de auto om 24.00 uur dus Succes meid...ik vind het een rotspuit! Doet zeer. Dikke kus, Elmo
Hoi Funny me, Die Pregnyl komt idd wel erg precies. Maar het is niet erg om hem al eerder uit de koelkast te halen. Dan doet ie ook minder pijn. Dit advies kreeg ik van mijn gyneacoloog. Veel plezier op het feestje.
Hij mag inderdaad eerder uit de koelkast maar mijn zh wil dat eigenlijk niet langer dan een half uurtje... Succes!