LEO Behandeling

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door cede, 12 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linajo

Linajo Lid

26 mei 2007
    36
    0
    0
    Opvoedster
    België
    Ik kan nog niet testen denk ik. Miss nog veel te vroeg.
    Maar de gynaecoloog zei dat de operatie geen kwaad kon als ik zwanger zou zijn. En ik mocht direct na de behandeling gewoon terug beginnen te klussen.

Maar dit zie ik vandaag toch nog helemaal niet zitten. ;)

2. cede

cede Actief lid

16 jul 2006
    320
    0
    0
    nee, dat kan ik mij voorstellen, het is bij mij nu een week geleden, maar sinds gister is alles weer een beetje normaal, als je begrijpt wat ik bedoel.;o)

3. sjaandiaan

sjaandiaan Actief lid

1 mrt 2007
    484
    0
    0
    jeetje , dat ze de leo behandeling doen terwijl je missch zwanger bent dat vind ik beetje raar. de behandeling is juist bedoeld voor mensen die toch niet zwanger kunnen worden? ik hoop natuurlijk heel erg van harte dat je zwanger bent! :)
    ik ga zeker de ochtend voor mijn operatie zelf nog een test doen, ook al weet ik dat het niet kan zijn, maar toch...
    ik hoop dat het niet schadelijk is voor t bevruchte eitje.

succes, en groetjes van sjaan

4. Linajo

Linajo Lid

26 mei 2007
    36
    0
    0
    Opvoedster
    België
    Ik kan of kon eigenlijk ook niet goed zwanger worden door de verschillende cyste die ik had. Wij zijn een jaar bezig en miss 2 maal een ei gehad, clomid sloeg niet aan.
    Ik had voor de operatie ook geen test gedaan, had zwanger worden eindelijk wat van me kunnen afzetten.
    2 juli moet ik terug en dan zullen we wel horen.
    Wij zijn ook nog niet zeker als het zo is hè.
    In testen heb ik eigenlijk geen zin, heb in dat jaar al zoveel testen gedaan. Bang dat het weer niks is, wacht gewoon af tot 2 juli.

Groetjes

5. cede

cede Actief lid

16 jul 2006
    320
    0
    0
    even een update van mij met daarbij een vraag:
    Ik had vorige week, vóór de operatie een bloeddruk van 93/38, dus heel laag, terwijl die normaal perfect is, was ie 3 weken terug ook gewoon. Dat merk ik ook, want ik ben nog steeds thuis. Futloos en steeds duidelig, met een middagdutje gaat het wel weer een beetje. Ben gister bij de dokter geweest, weer bloeddruk gemeten, hij was nu 85/55, nog laag dus. Ben doorgestuurd naar het ziekenhuis om ff m'n bloed te checken.
    Nu heb ik sinds 3 dagen echt flink pijn als ik wrijf over m'n buik, in de buurt van m'n linker eierstok( volgens de huisarts), die duidelijk bezig iets met iets, heeft iemand hier ervaring mee na de LEO behandeling? Wat kan er zijn? Eisprong of herstel na operatie van eierstok?
    Na 3 dagen wil ik ff wat weten...
    Bedankt alvast meiden!

6. cede

cede Actief lid

16 jul 2006
    320
    0
    0
    Ff uppen, want het is een vraag waar ik heel graag antwoord op zou willen krijgen, zie vorig bericht.
    Bedankt alvast!

7. Linajo

Linajo Lid

26 mei 2007
    36
    0
    0
    Opvoedster
    België
    ik zou het ook niet weten. Het zou miss wel een eisprong kunnen zijn. Best miss is aan je huisarts vragen?
    Eigenlijk zouden ze ons toch meer info moeten geven rond deze behandeling. Ik heb ook heel wat vragen na de behandeling.
    Sorry dat ik je geen gepast antwoord kan geven.

Groetjes

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    hoi hoi
    nou ben gister bij de gyn geweest en ik krijg ook een LEO.. moet 8 augustus naar de anesthesist en dan ook met de primulot beginnen. 3 september krijg ik de leo..spannend

liefs kaatje

9. cede

cede Actief lid

16 jul 2006
    320
    0
    0
    zeker spannend voor je!
    Hopen dat het goed resultaat biedt!
    Ik voel van ales gebeuren, dus iets gebeurt er zeker!
    Groetjes Debbie

10. gerlinde1

gerlinde1 Bekend lid

17 jun 2007
    603
    0
    0
    Hi Cede,

Ik lees niet zo heel erg veel meer de laatste tijd, het maakt me alleen maar onrustig!

Maar vervelend dat je je nog steeds niet lekker voelt! Wel goed van je HA dat hij je doorstuurd voor verder onderzoek. Vloei je misschien ook? Daar kan je je ook slap van gaan voelen.
    Verder wil ik je adviseren om zo min mogelijk te gaan liggen overdag, je lichaam gaat hier namelijk erg snel aan wennen.

Met grote verbazing lees ik dat sommige dames al na een aantal dagen gemeenschap hebben gehad (?), dat lijkt mij toch niet zo bevorderlijk voor je herstel! Ik moest er zelf ook echt niet aan denken en mijn man al helemaal niet! Kom op, we zijn onder algehele narcose geweest en ze hebben in je buik zitten rommelen en snijden!

Ik heb tot 2 weken na mijn OK af en toe last gehad van steken en een drukkend gevoel bij mijn baarmoeder bij het gaan zitten en fietsen. Maar dit is nu gelukkig over. Misschien voel jij dit ook?

Gisteren heb ik de laatste hechting uit mijn navel gehaald en ik gebruik Scarban voor een mooier herstel vd littekens.

Ik merk wel dat de huid in mijn gezicht er ineens een stuk rustiger uit ziet. Gisteren heb ik bloed laten prikken en ik hoop dat mijn hormoonspiegels zich weer een beetje hertseld hebben, waardoor ik ook minder pukkeltjes heb.

Sinds 1 week sport ik weer en dat gaat goed, al merk ik wel dat ik mij snel slap voel.

Volgende week heb ik een afspraak bij de gyn, ik hoop dan een hoop antwoorden te krijgen.

Beterschap!

Liefs Gerlinde

11. cede

cede Actief lid

16 jul 2006
    320
    0
    0
    Dank je Gerlinde voor je heldere verhaal. Hier heb ik veel aan. Ik heb idd veel van die steken. Had eerst linke onder m'n navel pijn als ik drukte, alsof er een blauwe plek zat, maar dat is nu wel. Wel heb ik al zeker een week een vieze geur als ik plas, alsof ik op een lang-niet schoongemaakt toilet zit, dus probeerde ik een ander toilet en zelfs het toilet van een vriendin, maar het stinkt gewoon.
    Ik begrijp je dat je soms onrustig wordt van die verhalen, dat herken ik wel, maar ik zit nu thuis vanwege mijn lage bloeddruk, dus ik doe het om bezig te blijven.
    Ik wens je succes en ben benieuwd hoe je hormoonspiegel eruit ziet en wat de Gyn je verteld!
    Groetjes en liefs,
    Debbie

12. sjaandiaan

sjaandiaan Actief lid

1 mrt 2007
    484
    0
    0
    hoi cede,
    ik hoop echt dat t snel weer goed komt met jou. ik kan je jammer genoeg niets zeggen erover. heb je nu nog pijn gehad? ik zou zeker even alles tegen de gyn gaan vertellen. missch dat t toch met de operatie te maken heeft?

verder las ik dat kaatje met primolut gaat beginnen voor de operatie. ik heb daar zelf niks van gehoord. hebben jullie ongesteld moeten worden voordat jullie geopereerd werden? laatste keer ben ik 2 weken geleden ongesteld geweest en dan de volgende keer zal pas na de operatie zijn.

groetejs van sjaan

13. cede

cede Actief lid

16 jul 2006
    320
    0
    0
    Ik heb geen cyclus (ondanks m'n spontane menstruatie), dus dan hoef je ook geen menstruatie te krijgen, maar als je een andere cyclus hebt, zal de Gyn willen uitsluiten dat je tijdens de operatie op een verkeerd stadium in je cyclus zit. Misschien ivm met zicht in de buik door bloed ofzo. Als jouw Gyn daar noks over gezegd heeft, is er dus niks aan de hand. En geloof me, bij elke Gyn is het weer anders, daar is geen peil op te trekken!
    Groetjes en succes!
    debbie

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    De LEO moet plaatsvinden in het eerste stadium van je cyclus. dus na de laatste dag van je ongi en je eisprong.. maar omdat ik helemaal geen cyclus heb moeten ze deze opwekken.

liefs kaatje

15. gerlinde1

gerlinde1 Bekend lid

17 jun 2007
    603
    0
    0
    Tja zo zie je maar, elk ziekenhuis doet het weer anders, bij mijn ziekenhuis maakte dat weer niets uit. Verwarrend he!

16. cede

cede Actief lid

16 jul 2006
    320
    0
    0
    Om duizelig van te worden!
    Mijn bloeddruk is weer uit de gevaren-zone, dus ik ga maandag weer een half daggie werken! Jippie!
    Gr Debbbie

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dat is goed nieuws ! hopen dat je snel helemaal opknapt en binnenkort een babytje in je hebt groeien.

Liefs kaatje

18. gerlinde1

gerlinde1 Bekend lid

17 jun 2007
    603
    0
    0
    Fijn Cede dat is goed nieuws, zet hem op!

19. cede

cede Actief lid

16 jul 2006
    320
    0
    0
    Dank jullie wel!
    Groetjes Debbie!

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.246
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    He meiden,

Ik ga voor jullie allemaal duimen dat de leo goed gaat aanslaan!

Gerlinde, over het herstel en gemeenschap, ik voelde me de dag na de operatie al aardig goed en was 2 dagen erna alweer druk in de weer, boodschappen (tillen deed vriend uiteraard), winkelen en visite. De 4e dag na de operatie was ik weer aan het werk. Het herstel kan per persoon erg verschillen, ik vond het dus erg meevallen. Ik sliep binnen een week geloof ik weer op mijn buik. Wij mochten weer vrijen als het bloedverlies weg was, dat was na 5 dagen. 10 dagen na de operatie had ik een eisprong en zie mijn banner voor het resultaat...

Cede, ik heb met clomid 2x een eisprong gehad en 1x uit mezelf, maar heb het nooit gevoeld. Na de leo had ik een keer 2 dagen vage buikpijn, zaterdag en zondag en zondag blijkt dus mijn eisprong te zijn geweest. Ik hoop dat dat het bij jou ook is! Ik temperatuurde er wel bij, mijn temp was een paar dagen ervoor al hoger, dus ik dacht dat de buikpijn van na de eisprong kwam, maar dat bleek dus de eisprong zelf te zijn.

Ik heb trouwens ook primolut moeten slikken, niet vanwege de leo maar omdat ik ook een hsg kreeg en die moet tussen je menstruatie en eisprong. En ik denk ook dat ze willen dat je baarmoeder na de leo zich meteen goed kan voorbereiden op een zwangerschap.

Liefs,
    Snoopy

Deel Deze Pagina