Leo behandeling

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door 123aap123, 14 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Op de hoeveelste cyclusdag zit jij maandag Nancy? ik zal voor je duimen!

Wat dat niks voelen betreft; dat is bij mij ook net zo hoor.
    En dat de ene cyclus de andere niet is heb ik ook duidelijk gemerkt.
    Vorige cyclus na 7 dagen 1 ampul spuiten nog niks te zien, pas na nog eens 5 dagen 1,5 pas een rijp follikel. Deze cyclus al 2 follikels na 7 dagen 1 ampul en in totaal maar 10 dagen moeten spuiten.
    Vraag me wel eens af hoe dat zou komen maar ik vermoed dat dat gewoon "de natuur" is :).

Maar ik snap je onzekerheid voor maandag wel hoor, heb dat net zo als ik een eerste keer op echo moet.
    Ik denk nu soms al ver vooruit omdat we tenslotte een LEO hebben gehad en je overal hoort dat het effect maar tijdelijk is :(....

Op naar maandag maar meid!!!

2. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

18 nov 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Maandag zit ik op dag 13. Vorige keer was er toen al duidelijk wat te zien.

Dat het effect maar tijdelijk is daar hou ik ook al rekening mee.. ga er ook echt niet vanuit dat ik met de clomid nog heel veel kansen ga krijgen. Er zijn daarna ook nog mogelijkheden! Gelukkig leven we nu en niet 30 jaar geleden! :)

3. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Heb mijn eisprong gehad denk ik. Zelfde gevoel als altijd. Alleen heb ik dit keer dat gevoel al sinds gisteren in de vroege avond en is het vandaag nog niet helemaal verdwenen. Ook anders dan anders is dat mijn borsten ietwat gevoelig zijn. Waarschijnlijk door de Pregnyl...

Anyway, wij hebben donderdagavond, gisterenavond en vanmorgen "het gezellig gemaakt" :), dus ik denk wel dat dat moet volstaan.

Heb vanmorgen mijn eerste glas granaatappelsap gedronken, de 100% vorm, wel even wennen aan de smaak ;), maar het is voor een goed doel hè!!! Nu maar wachten...

4. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

18 nov 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oehh spannend, nu twee weken afwachten! :) Gevoelige borsten had ik ook zo erg met Pregnyl, duurde behoorlijk lang. En aan de granaatappelsap, wat kan er nog misgaan?! ;) ik ga weer heel erg hard duimen!

Is jou weer aangeraden om zoveel te klussen?! Ik mag echt alleen maar om de dag...

Avda hoe is het met jou?! Nog steeds geen tekenen van een eisprong?!

5. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Ja mijn gynae zei echt donderdagavond en vrijdagavond. Vanmorgen hebben we dan voor de zekerheid er nog maar bij gedaan :).
    In juli werd mijn vriend zijn zaad getest en dat was meer dan goed over de hele lijm. Toen ik daarna bij de consulente kwam zei die van het vrijdag en zaterdag te doen, dus zo zie je maar hoe dat al 2 meningen zijn. Maar als je weet dat sperma zo'n 48u blijft leven moet er normaal toch nog iets aanwezig zijn als eitje springt. En ons aapje is toch ook zo zwanger geraakt :). Ach, volgende maand kan ik het wel eens proberen met om de andere dag...

Het is de eerste keer dat ik dat heb met Pregnyl, weet anders nergens van, mu gevoelige tepels maar ook niet extreem hoor.

Morgen ook weer terug ad Utrogestan en dan idd maar wachten en duimen!

Ja Avda, hoe gaat het met jou?

6. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

18 nov 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Indd Aapje is ook zo zwanger geraakt! Is alleen zo vervelend als je allemaal verschillende verhalen hoort, je gaat dan zo twijfelen :)
    Misschien gaan wij het de volgende keer ook maar gewoon elke dag doen ;) Mijn man zijn zaad was prima, gewoon gemiddeld. Maarja eerst maar een eitje zien te krijgen!

Net ook me eerste sap 100% granaatappelsap gedronken, dat is even wennen in vergelijking met die andere.. Zal niet mijn favoriete sapje worden getsie. Het is voor een goed doel :)

Ik heb drie keer pregnyl moeten spuiten en alle drie de keren had ik onwijs gevoelige borsten, hij hoefde er maar naar te wijzen haha. Het is dan ook puur zwangerschapshormoon, dus dat is niet zo raar.

7. 123aap123

123aap123 Actief lid

19 apr 2013
    254
    1
    18
    Dames
    even over het klussen.
    Wij hadden do. Vrij zo en maandag geklust. Ik heb de eisprong zo op maandag gehad
    denk ik. Dus bijna iedere dag geklust ronddom de eisprong. ;) granaatappelsap gedronken
    die 2 wachtweken. Toitoitoi
    Ik hoop snel dat jullie mij zullen achtervolgen met goed nieuws, Zodat we over
    het zelfde kunnen gaan schrijven.

8. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Hier beetje gelijkaardig dan als jij Aapje :). Dinsdag, donderdag, vrijdag en zaterdag geklust, en eisprong vrijdagavond laat normaal gehad (voelde het wel al vanaf 17u). Dus donderdag was het wel 2 daagjes geleden en dus normaal gezien "heel goede kwaliteit" zwemmertjes. Alhoewel ik me daar nu ook weer niet gek wil in maken want woensdag had mijn vriend een drink op zijn werk en daar heeft hij wel alcohol gedronken, dus dat is dan ook weer niet ideaal, maar wat kon hij anders doen tegenover zijn collega's??

Het is nu afwachten, rustig blijven en granaatappelsap drinken ;)...

Aapje, voelde jij iets "bijzonders" in de 2 wachtweken?
    En hoe gaat het nu met je?

9. 123aap123

123aap123 Actief lid

19 apr 2013
    254
    1
    18
    Spannend. Je hebt iig goed je best gedaan.
    En ja mij vriend heeft die zatrrdag ook bier gedronken want zijn moeder was jarig :). Dus idd een beetje gelijkwaardig...kom maar op met die volgende positieve test.

Ik had dan bloed 6 dagen naar de eisprong. En temp dip op dag 7. Verder moest ik de laatste 3 dagen voor nod om de 10 min voor me gevoel plassen. En huilde ik al bij dokter phill. En erg moe. Achteraf waren dat dus de kleine dingetjes die mij iets wilde laten voelen. Nu heb ik weinig kwaaltjes. Af en toe misselijk maar valt reuze mee tot nu toe maar ben ook pas 6 weken. En wel erg moe kan heel veel slaap gebruiken haha
    Succes met de wachtweken. Hopelijk volg je me op

10. Avda

Avda Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.028
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster op een kinderdagverblijf!
    Zuid Limburg
    Hee meiden,

Heb even een paar daagjes een dip gehad. Had ook even zin om lekker depri te doen..
    Afgelopen donderdag ben ik weer voor het eerst na de LEO gaan werken. Bleh viel tegen hoor. Moet wel zeggen dat erbij komt dat op mijn laatste werkdag voor de leo ik te horen heb gekrgeen dat ik wegens reorganisatie ben ontslagen!!
    Heb nog uitwerk tot 1 mei. En de banen hier in het zuiden zijn zeer dun gezaaid..
    Ik heb me eigenlijk gisteren zo'n beetje neergelegd bij het feit dat de leo mijn geen cyclus heeft opgeleverd en dat ik gewoon met hormonen verder moet. Op die ene dag na heb ik iedere ochtend 36,3 als tempratuur. Lijkt mij dus geen eisprong.
    Maar nu har ik vandaag al twee keer bij het afvegen een heeel klein beetje bloed. Nu maken mijn gedachte meteen overuren. Zou het een beginnende menstruatie zijn? Of is het een innestellingsbloeding...
    GEK wordt ik er van ;)
    Laat nu geduld hebben ook niet mijn sterkte kant zijn.

@123aap, fijn dar het zo goed met je gaat! Volgende week ook al eeste echo. Spannend!
    @nancy, lijkt me lekker dat je geen bijwerkingen hebt deze keer! Hopen dat dat ook zo blijft. En jij morgen eerste fm weer. Duimen dat er al iets te zien is..
    @ dolce, voor jou de wachtweken begonnen.. Hopen op een goede afloop. Hoop dat je komende 2 weken het even los kan laten.. Even richten op andere dingen maar wel veel granaatappelsap drinken ;)

11. 123aap123

123aap123 Actief lid

19 apr 2013
    254
    1
    18
    Avda heb je ergens een temp kaartje* ben wel nieuwsgierig nu haha.
    Op brabbels.com kam je hem gemakkelijk maken

12. Avda

Avda Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.028
    0
    36
    Zuid Limburg
    Dit is 'm dan...

Kom jij er wijs uit, 123aapje? ;)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      15,5 KB
      Weergaven:
      26
  13. Avda

Avda Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.028
    0
    36
    Zuid Limburg
    Krijg hem alleen heel wazig..

Hoe kan ik een link hierin zetten, zonder dat ik ingelogd blijf bij brabbels? :-o

14. 123aap123

123aap123 Actief lid

19 apr 2013
    254
    1
    18
    Welk nr heeft je kaartje kun je dat vinden dan zoek ik hem op

15. Avda

Avda Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.028
    0
    36
    Zuid Limburg
  16. 123aap123

123aap123 Actief lid

19 apr 2013
    254
    1
    18
    #216 123aap123, 16 feb 2014
    Laatst bewerkt: 16 feb 2014
    Mij kaartje heeft er heel lang zo uit gezien na de leo. En toen die omhoog schoot dacht ik ook een eisprong gehad te hebben. Maar dat was niet want de temp was na die ene fag wrer terug naar de basale.
    Maar hij blijft daarna altijd wat hoger dan de basale. Ik denk dat je eisprong nog moet komen. Niet opgeven hoor het heeft tijd nodig ik lees meer verhalen dat mensen na een leo een hele late eisprong hebben dan een vroege. Die van mij kwam naar 8.5 week. Ik hoop natuurlijk voor jou dat hij eerder komt maar er is echt nog hoop. En ik duim heel hard voor je mee.
    Dit was mij kaartje van dec
    Temperatuurkaart

En deze van deze maand
    Temperatuurkaart
    miss heb je er wat aan

er is bij jou misschien nog geen eisprong maar je hebt een heel mooi rustig constant kaartje. Dus als jou eisprong er aan komt ga je hem.zeker opmerken. meestal gaat hij edrst met een dipje maar beneden

Of.... wel een eisprong maar dat er weinig progesteron vrij kwam. Want het is wel 13 dagen naar de hoge meting... dus dat je wel ongesteld gaat worden

17. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Avda hoe is het nu? Is je menstruatie doorgebroken of is er geen bloed meer...

Nancy, hoe was je echo??

Ik werd vanmorgen met naar het werk te rijden ineens heel erg misselijk in de auto. Had niet veel gescheeld of ik was even aan de kant moeten gaan. Dan gaan mijn gedachten natuurlijk weer in overdrive en dat wil ik dus NIET :x. Ik weet natuurlijk best dat misselijkheid nu natuurlijk nog niets wil zeggen!! Ik weet nu al dat ik eind volgende week een serieuze opdoffer ga krijgen :(!

18. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

18 nov 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    #218 Nancy87, 17 feb 2014
    Laatst bewerkt: 17 feb 2014
    Hoi dames,

Vanochtend de echo gehad, was helaas nog niet zo heel veel te zien.. Aan beide kanten een follikel van 8mm, dat zegt nog erg weinig :( .. En dat op dag 13, viel me even vies tegen. Vrijdag moet ik weer heen, duimen dat ze doorzetten.

Wat vervelend Dolce dat je zo misselijk werd tijdens het autorijden.. Hopelijk is het een goed tekenen, positief proberen te blijven!

Avda heeft je bloedverlies nog doorgezet?!

19. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Oh meid, heb zo aan je gedacht vandaag! De moed nu niet laten zakken hè, het is toch niet dat er helemaal niets te zien was moet je maar denken. Ik duim dat beide (of toch minstens één) follikeltjes nog een groeispurt inzetten!!
    Ik snap je teleurstelling wel hoor en wil hier zeker niet gaan bagatelliseren (gebruiken jullie dat woord in Nederland? Ja toch?:)) maar je moet maar denken dat het wel nog mogelijk is! Dat is natuurlijk wel het vervelende aan Clomid, je kan in eenzelfde cyclus de dosis niet opdrijven :(...

Toi toi, probeer je over de grootste teleurstelling al even heen te zetten en kijk alvast vooruit, eerst naar vrijdag en anders weer verder!! Dikke knuffel :)

20. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

18 nov 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je lieve woorden Dolce, doet me goed :)
    Ik probeer het ook wel positief te zien, maar baal zo dat ik nu al trager reageer.. :x Had zo gehoopt dat er al een mooie follikel zou zitten. Maarja misschien vrijdag :)

Bagataliseren gebruiken wij trouwens ook in NL ;)

Deel Deze Pagina