Leo behandeling

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by 123aap123, Sep 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Avda

Avda Fanatiek lid

Jan 1, 2013
    1,028
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster op een kinderdagverblijf!
    Zuid Limburg
    @ nancy, balen zeg. Ik snap je helemaal. Maar Dolce heeft ook gelijk. Alles is nog mogelijk! Vervelende aan clomid is inderdaad dat je niet kan ophogen in de cyclus.
    Geef de moed niet op ;) op naar vrijdag!

@ dolce, balen van de misselijkheid. Maar laten we hopen dat iets positiefs betekend ;)

Hier gaat het wel goed. Voel me alleen heel gek. Menstruatie heeft zich niet doorgezet. Hele dag wel weer wat bloed bij het afvegen. Maar niet genoeg voor maandverband of tampon.. Nu sinds een uurtje wat misselijk en krampen in mijn rug. Snap er ook niet veel van.
    Vanmiddag heb ik me ovulatietesten gekocht, maar nu ben ik tocha an het twijfelen of ik morgenvroeg niet toch er eens een zwangerschapstest tegenaan moet gooien.....
    Moeilijk..moeilijk..moeilijk..
    Denk dat ik maar eens tot morgenvroeg wacht of misschien nietd e menstrutie is doorgekomen..

2. Avda

Avda Fanatiek lid

Jan 1, 2013
    1,028
    0
    36
    Zuid Limburg
    Nou meiden, menstruatie is vanmorgen dan echt doorgekomen.
    Holadiheeeei ;)
    Maar dat ik me dan blijf afvragen, is dit dane en cyclus geweest zo der eisprong? Of is die ene dag die tempratuursverhoging dan toch een eisprong geweest..? Maargoed.
    Heb net even geteld. Is vandaag 26 dagen na de LEO. Redelijk is de buurt van de 'normale' cyclus (28dagen) dus daar ben ik wel blij mee.
    Nu maar weer verder met tempen en over 10 dagen maar eens beginnen met de ovulatietesten.. We zullen zien..

Dolce, nog misselijk geweest?

3. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

Dec 19, 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Joepie Avda!! Hoe moet het nu voor jou verder? Ga jij nu ook onmiddellijk starten met stimuleren met hormonen of laten ze jou eerst nog zo proberen?

Vanmorgen weer misselijk geweest. Dat is dus echt zo'n vlaag die dan opkomt en dan ebt dat na een kwartiertje weer weg. Ik kan voor de rest normaal eten en alles dus het is geen virus ofzo.
    Maar ik kan me niet inbeelden dat ik nu, 3,5 dagen na de eisprong al misselijk kan zijn daardoor. Ik drink wel elke ochtend een glas granaatappelsap, zou het daardoor kunnen komen?

4. Avda

Avda Fanatiek lid

Jan 1, 2013
    1,028
    0
    36
    Zuid Limburg
    Het lijkt me ook sterk dat het nu al zo snel op komt zetten die misselijkheid. Maar goed, ik ben ook duidelijk geen ervaringsdeskundige ;)
    Laat het maar over je heen komen en misschien is het wel heel positief!

Ik mag nog niet beginnen met hormoonstimulering. Ik moet het eerst zelf proberen. Heb 8 april de afspraak bij de gynacoloog. Dus tot die tijd mag ik zelf aanrommelen ;)

5. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

Dec 19, 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Spannend meid!!!

Ga je verder met temperatuur bijhouden?
    Ik kan je als tip meegeven om ook goed naar je afscheiding te kijken, dat was voor mij ook wel een goede indicator voor het "tracken":) van mijn eisprong (die ene cyclus die ik zonder stimulatie had maar ook daarna). En dan ovulatietestjes doen.

6. 123aap123

123aap123 Actief lid

Apr 19, 2013
    254
    1
    18
    Lijkt me ook niet zo snel al na een eisprong, want een eitje gaat tussen de 5 en 10 dagen innestelen. Vaker nog na 6 -7 dagen dan vroeger. Maar wat het dan wel is geen idee, misschien heb je last van de reis die het zaadje maakt ;). Je weet het nooit he.. word lang afwachten voor je meid.

avda
    wat fijn dat je lichaam werkt! Het lijkt dat de leo toch zeker wel iets gedaan heeft, misschien was het eitje te vroeg gesprongen deze ronde omdat hij misschien van slag is. Zo noemde ze bij mij bij de cyclus ronde in december. Dan komt er te weinig progesteron vrij waardoor je temperatuur ook niet stijgt. En een eventueel zaadje niet kan bereiken wat hij moet bereiken. De volgende is hopelijk goed want je lichaam weet hoe het moet. ik duim voor jou en heb goede hoop dat deze nieuwe ronde een goede ronde word. Op naar een 2014 baby :)
    Nu idd weer vanaf het begin beginnen met temperaturen en ovulatietestjes vanaf dag 10, dat lijkt me een goede stap.. spannnnnennnd meid !! Als je cyclus dalijk weer 26 is kun je al een eisprong hebben over ong 13 dagen dan? dat klinkt ineens snel....

7. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

Dec 19, 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Ja je hebt gelijk Aapje, het is afwachten nu.
    Ik ga het proberen los te laten, volgende week vrijdag weet ik of het gelukt is of niet, punt :). Ik kan nu niet meer doen dan trouw mijn granaatappelsap drinken. Ik neem 's morgens en 's avonds een glas hoewel ik het niet echt lekker vind. Het proeft echt zo "gezond", zo'n brouwseltje dat er niet smakelijk uitziet maar waarvan je ergens wel weet dat het wel gezond is, ook los van het bewerkstelligen van een goede innesteling ;)...

8. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

Nov 18, 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Avda wat goed!! Super fijn!! :) Nou duimen dat je cyclussen voort zetten, spannend hoor!!

Dolce, het lijkt me ook heel erg sterk dat je misselijkheid iets met je hormonen te maken zou hebben.. Meestal wordt dat hormoon pas vanaf week 4 aangemaakt. Maar je weet het niet! Ik kan me alleen wel heel goed voorstellen dat het misschien met de granaatappelsap te maken heeft op je nuchtere maag..! Duimen meis, het wachten is zo frustrerend.. Duim, duim, duim!

Ik heb nergens last van.. Ben benieuwd naar vrijdag :)

9. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

Dec 19, 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Hey meiden,

Vanochtend dacht ik even dat de misselijkheid achterwege ging blijven, maar neen hoor, weer van dat. Heb nu zelfs ook moeten braken!
    Ik wéét dat het niet kan wijzen op een zwangerschap (of bevruchting) maar toch is het dik kl*te dat ik dit nu heb!!!

10. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

Nov 18, 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat is echt vervelend Dolce.. Ik zat de bijsluiter van de pregnyl te lezen, maar misselijkheid en gevoelige borsten is een van de bijwerkingen die vaak voorkomt. Mogelijk komt het dus hierdoor, al hoop ik natuurlijk dat het iets anders betekent ;).

Voor de leo heb ik ook een aantal keer pregnyl moeten spuiten en had toen ook gevoelige borsten. Echt misselijkheid kan ik me niet herinneren. Hopelijk neemt het snel af. X

11. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

Dec 19, 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Tis waar Nancy, ik ben er ook vrijwel zeker van dat het van de Pregnyl is. Andere keren NOOIT iets geweten van de Pregnyl, maar de ene keer is de andere niet natuurlijk.
    Pijnlijke borsten nooit gehad, rond de eisprong wel gevoelige tepels, maar dat is dan weggegaan.

We zien wel hè...

Ik duim alvast voor jou morgen hè meid, laat zeker iets weten!!

12. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

Nov 18, 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Net uit het ziekenhuis vandaan en er zit een mooi eitje van 19 bij 14 mm :) .. Ze verwacht dat hij dit weekend of maandag gaat springen! Ik merk alleen nu al dat is veel minder blij ben en het minder positief inzie.. bms was erg dun.. nog geen 5 mm. maar het is een kans!! We gaan er dit weekend weer voor!

Hoe gaat het me jou Dolce?!

13. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

Dec 19, 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Hey meid, dat is toch goed nieuws dat er een eitje op springen staat!!!
    Moet je geen Pregnyl krijgen? Bms is mssch wat aan de dunne kant ma heb toch nog al verhalen gehoord dat dat niet altijd iets wil zeggen, dus niet wanhopen en maar goed klussen :)! En goed granaatappelsap drinken :). Ik duim alvast!!

Met mij gaat het wel. Sinds eergisterenavond gevoelige borsten, echt aan de buitenkant en onderkant. Alleen als ik erop duw wel... Misselijk zoals de 3 eerste dagen van de week niet meer geweest, alleen vannacht rond 2u wakker geworden met een misselijk gevoel. Maar probleemloos terug in slaap gevallen.
    Heb vanmorgen een kruidvat test gedaan om te kijken of de Pregnyl eruit was en dat was toch duidelijk wit.

Ik heb nu toch het gevoel dat het deze maand niet prijs gaat zijn. Ben er véél te veel mee bezig geweest en heb teveel gevoeld dat volgens mij gewoon psychologisch is.

14. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

Nov 18, 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nee heb geen pregnyl nodig, met clomid springt hij vanzelf! Indd flink klussen dit weekend, gaan het ook proberen met iedere dag. Gynaecologe adviseerde om de dag, maar ik wil het een keer proberen met elke dag. Lekker eigenwijs haha.
    Ga ook lekker veel granaatappelsap drinken! Vind het zo vies haha maar alles voor het goede doel!

Gelukkig ben je niet meer zo misselijk! Hopelijk is het allemaal een goed teken meis! Ga super veel duimen voor je!

15. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

Dec 19, 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Ja dat granaatappelsap is écht niet lekker :x!!
    De minder geconcentreerde vorm die ik eerst had was nog te doen, maar die 100% van nu.... echt verstand op nul en binnen gieten :)!
    Hoeveel drink jij ervan per dag?

Geen Pregnyl voor jou dan, mijn eitje springt normaal ook vanzelf, maar ze geven me toch altijd standaard Pregnyl. Ach ja, maakt niet uit, als het maar springt hè...
    Ik was zo nog aan het denken in verband met je bms, ik vraag me af of Utrogestan (die progesteron bolletjes die ik opsteek vaginaal) niet ook een goede invloed heeft op je bms eigenlijk?

16. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

Nov 18, 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik drink ook de 100%.. ik drink hem heel langzaam, anders word ik onwijs misselijk haha. Ik dronk tot nu toe 1 glas per dag, maar ga vanaf nu 2 glazen drinken.

Ik heb geen idee of Utrogestan helpt voor je bms.. heb dat nog nooit hoeven gebruiken.

Als het deze keer niet lukt moet ik gewoon weer clomid 50 mg slikken. Ben benieuwd, spannend weer, helemaal de twee wacht weken straks :)

17. Avda

Avda Fanatiek lid

Jan 1, 2013
    1,028
    0
    36
    Zuid Limburg
    Hoi dames,

Nancy, sjiek dat je weer zo'n groot eitje hebt! De wachtweken zijn dus weer bijna begonnen voor jou! Duim voor je dat jr bms komende dagen nog wat dikker gaat worden!

Dolce, fijn dat je nu weet dat de pregnyl nu uit je systeem is. Kwaaltjes van de komende dagen kan dus op iets anders wijzen ;) let's hope so!

Over de granaatappelsap. Ik heb nu ook de 100% spul. Van de Pom. ( ik vind hem wel duur hoor..) maar jakkie bah. Ik vind hem ook echt vies. Ik drink 1 glas per dag. Verstand op nul en drinken!!

Hier denk ik vandaag de laatste dag ongesteld. Ben er nu ook wel klaar mee. Had veel krampen :( maar goed. Ben benieuwd of ik nu een 'echt' eisprong ga krijgen. Heb in iedergeval ovulatie testen gekocht.. Dus ik ben er klaar voor ;)

18. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

Nov 18, 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank je Avda! :) ik ga er wel vanuit dat mijn bms ietsjes dikker wordt de komende dagen!

Ik drink ook Pom, vind hem indd ook erg prijzig.. Je haalt maar 3/4 glazen uit een fles.. best weinig voor dat geld, maar het is het proberen waard!

Fijn dat je menstruatie er alweer bijna op zit. Hopelijk gaat het nu allemaal vanzelf en heb je snel een eisprong! Goed bijhouden met de ovulatietesten ;)

19. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

Dec 19, 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Nancy, ja meid na het klussen is het weer wachten geblazen. Veel succes alvast!!

Avda, bedankt meid :). Ik hoop dat je snel een eisprong weet te "detecteren" :) en dan weet je wat gedaan ;)!

Ik ben wat gelatener nu. Heb ook sterk het gevoel dat het geen prijs zal zijn dit keer en ben in gedachten ook alweer wat meer bezig met de volgende ronde. Ben gisteren ook kwaad geweest op mijn ventje, gewoon een ruzie maar heb me wel heel hard opgewonden en ik had me nog zo voorgenomen om dat niet te doen. al die woede zal zeker niet positief zijn voor een eventuele innesteling denk ik zo :(. Stom van me om net nu hysterisch te gaan doen, al heb ik wel het gevoel dat de hormonen daar ook een rol in spelen... Flauw excuus tegenover mijn vriend hè :)...

20. Avda

Avda Fanatiek lid

Jan 1, 2013
    1,028
    0
    36
    Zuid Limburg
    @ dolce, inderdaad een heel flauw excuus. Maar wel zó herkenbaar. Mijn man zegt dan altijd, dat ik alle lichamelijke en fysieke ongemakken heb van die hele mmm en dat hij dan graag de "zondebok" in onze ruzies is. Hihi

Share This Page