Weet precies hoe je je voelt Zat nog even je filmpje te kijken die je vanmiddag gaf, maar kreeg vanmiddag een heel ander filmpje , nu de goede volgens mij. Zit een potje te janken hihi, wat een tranentrekker.. precies zoals het is en voelt. Begrepen mensen dat maar eens....
Hihi, ik had ook flink moeten brullen ;-D Je slaat de spijker op de kop! Begrepen andere het maar eens..
Meisjes, kop op hè!! Ik begrijp jullie zo goed... Alles wat jullie zeggen is echt zo herkenbaar. Dat van die naam is echt wel extra k*t Avda!! Dat er nog eens bij seg . Laat deze baaldag nu achter jullie en kijk vooruit naar morgen en verder . Wij PCO-meisjes krijgen uit onszelf geen eisprong, de dokters kunnen ons helpen, met LEO, met hormonen,... Binnenkort zal het ook bij jullie dus lukken. Probeer daar vanuit te gaan!! Dikke knuffel voor jullie allebei...
Avda, gaat het weer een beetje met je?! Dolce, hoe gaat het nu met jou?! Heb je het al met iemand gedeeld?Nog steeds weinig last van kwaaltjes? Nog een paar weekjes en dan mag je al voor de echo, super spannend Hier alles weer rustig, heb me er weer bij neergelegd. Volgende week vrijdag moet ik weer naar het ziekenhuis en zit dan op dag 12. Zal nog wel niets te zien zijn dan, reageer zo lekker laat
Hey Nancy, blij je terug te horen! En goed dat je weer vol goede moed terug vertrokken bent . Weer een nieuwe kans! Met mij gaat het goed. Heb nog altijd pijnlijke borsten, soms krampjes en af en toe wat misselijkheid. Alles onveranderd dus . Ik merk dat ik iets geruster ben maar af en toe overvalt de schrik me toch. Wat als het misgaat? Wat als de 31ste het hartje niet klopt? Waarschijnlijk zijn dit normale gedachten hè . Mijn ouders en de ouders van mijn vriend hadden we het al verteld. Voor mijn ouders zal het het eerste kleinkind zijn dus dat is toch anders dan voor de ouders van mijn vriend. Ook mijn zus weet het natuurlijk, ik hoop dat zij me als assistent gynaeco wat mee kan opvolgen samen met mijn gynae, dat lijkt me wel leuk . Mijn vriend heeft ook een dochter van 14 uit een vorige relatie. Zij reageerde ook positief maar veel praten we er met haar nog niet over omdat het nog zo pril is... Avda, hoe zit het bij jou? Nog geen eisprong gehad? Voor zover je dat kan weten ...
Het is op de dag zelf en de dag erna gewoon echt even heel zwaar, maar zodra het weer een plekje heeft ga je er toch weer met volle moed tegenaan! .. Moet wel zeggen dat ik tot vanochtend nog erg in de twijfels heb gezeten, want het zette totaal niet door. Vanaf zaterdag had ik verkleuring in me afscheiding, zondag en maandag echt drupjes bruinverlies met afvegen, verder niks. Collegaatje van mij (die ook het hele proces heeft moeten doorstaan) zei dat dat heel goed kon en toch nog raak kon zijn, dus had stiekem nog heel veel hoop, maar vanochtend had ik een ontploffing.. Toch vind ik het heel vreemd.. Misschien niet blijven plakken? Normaal heb ik dit namelijk niet zo, maarja kan wel van alles in me hoofd halen, maar het is zoals het is. Hopen op groei en weinig bijwerkingen van die rot clomid! Wat fijn dat je nog steeds zo weinig last van kwaaltjes hebt! Kan me heel goed voorstellen dat de angst steeds toeslaat, het is ook zo onzeker de eerste weekjes.. Dat lijkt me echt doodeng, dat is het nadeel van zo vroeg al weten dat je zwanger bent.. maar meis, gewoon vanuit gaan dat alles goed gaat en je over een paar weekjes een kloppend hartje hoort! Leuk dat jullie ouders het al weten en je zusje natuurlijk! Zou inderdaad wel erg leuk zijn als ze het hele proces mee kan volgen en je bij kan staan! Super leuk en spannend voor je ouders dat dit hun eerste kleinkindje wordt! Het lijkt me trouwens ook heel anders voor ouders als hun dochter zwanger is, dan hun schoondochter. Ook erg fijn dat de dochter van je vriend zo positief reageerde, kan nogal een moeilijke leeftijd zijn
Ha dames, Hier alles goed hoor ben weer uit mijn put gekropen Weet je, het is en blijft heel moeilijk en verdrietig voor mij ( en voor jullie natuurlijk ook) En bij het minste of geringste wordt ik heel emotioneel en heb ik even tijd voor mezelf nodig. Merk wel dat dit steeds meer en vaker voorkomt. In mijn omgeving weten best veel mensen waar we mee bezig zijn. Maar ik he steeds minder zin om erover te praten met iedereen. Reageer ook steeds kribbiger Vind het wel fijn dat ik met mijn man hier goed over kan praten. Hij is er ecbt voor me. Echt fijn @ nancy, fijn dat jij je ook wat beter voelt! En wat je verhaal over je menstruatie.. Het klinkt een beetje als inderdaad een eitje/vruchtje dat niet goed heeft kunnen innestellen.. En meteen moet ik denken aan je dunne bms.. Ik denk wel dat je dit even moet vermelden bij je gyn. Misschien dat dit met utro verholpen kan worden?! Maar goed, ik ben geen gynacoloog Dolce, fijn dat je (nog) zo weinig last hebt! Geniet er maar van. Wat bijzondr dat je zus je zwangerschap zo kan volgen! Hoop dat dat geregeld kan worden! En wat die wchrik gevoelens betreft, volgens mij heeft iedereen dat wel hoor maar ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt. Denk dat ik me precies het zelfde zou voelen. En ook soms bang. Maar we gaan er van uit dat alles goed zit. En de 31e een of twee hartjes horen/zien kloppen Liefs
Ik ga het er iig volgende week met mijn gynaecoloog over hebben, kijken wat zij zegt. Ik maak me ook wel zorgen om me dunne bms, maar zij zegt steeds dat dat geen probleem hoeft te zijn.. maar misschien is utrogestan inderdaad niet zo een slecht idee ik ga het voorstellen! Ik kan me echt helemaal vinden in hoe je je gevoel beschrijft. Het is ook erg moeilijk en verdrietig. Bij mij weten ook best veel mensen het, en begin me er de laatste tijd ook erg aan te irriteren dat ze er continu naar vragen. Zeg soms ook dat ik het er liever niet over wil hebben, zodat ik het een beetje van me af kan zetten.. dat begrijpen ze dan wel! Merk alleen wel dat ook personen die heel dichtbij je staan, waar je het er juist wel mee over wilt hebben, het soms moeilijk vinden om er over te beginnen of bang zijn dat ze je er mee kwetsen, dat voelt dan juist weer erg naar.. Wel super fijn dat je mannetje er voor je is en je er goed met hem over kan praten. Ik merk dat ik er soms wel moeite mee heb, hij is er iets te koeltjes en te positief onder vind ik. Dan heb ik echt een baal dag en voel ik me erg verdrietig en dan is het "komt wel goed moppie, heeft tijd nodig".. Dat is dan echt weer een mannenreactie maar iemand moet positief zijn Nog een maandje doorbijten meis, dan gaan ze je weer verder helpen en hopelijk heel snel resultaat! Koppie op!
Vandaag naar het pre-operatieve spreekuur geweest. Leo staat gepland op 22 april. Dus dat duurt nog wel even. Vanmiddag ook aan 1 van m'n twee bazen over de operatie verteld. Hij gaat nog naar de planning/ het rooster kijken. Ben wel opgelucht dat ik het nu verteld heb. Ben me er ook van bewust dat een Leo lang niet altijd meteen succes geeft. Veel sterkte allemaal in dit moeilijke traject!
Avda, jouw gevoelens zijn perfect normaal. Maar probeer je nu op te trekken aan je LEO, heb vertrouwen dat dit geholpen heeft en kijk uit naar 8/4. Alles positiefs dat in tussentijd nog gebeurd is mooi meegenomen . Natuurlijk wil je dat het vooruit gaat, maar aangezien jij het niet vooruit kan laten gaan moet je genoegen nemen met vooruit kijken! Het is en blijft moeilijk, bij mij is het nu gelukt maar door de manier waarop het gelukt is, door het besef dat zwanger worden niet zomaar een vanzelfsprekend iets is (zoals bij sommigen wel lijkt) denk ik nu ook bij alles nog veel meer na, ben ik op mijn hoede en ergens ook wel bang. Dus het zal altijd moeilijk blijven voor ons. Nancy, hier ook een man aan wie ik weinig heb. Dat klinkt negatiever dan het is . Ik bedoel daarmee dat hij ook soms wat te koel ofwel "te gemakkelijk" reageerde en reageert. Denk dat dat nu eenmaal eigen is aan sommige mannen. Mijn vriend is ook geen grote prater, tenminste toch niet als het over emotioneel geladen zaken gaat (want voor de rest is hij wel een babbelkous )... Laura, goed dat je de datum geprikt hebt. Nu kan je daar echt naar toe leven ! Idd een LEO lukt niet altijd. Ik heb daar destijds ook mee in mijn hoofd gezeten, maar aangezien ik op de hormonen niet meer reageerde was het een logische volgende stap. Ook las en hoorde ik dat een LEO de grootste kans van slagen heeft bij vrouwen met PCO die geen overgewicht hebben, en aangezien ik enkel wat was bijgekomen sinds het gebruik vd hormonen maar voor de rest zeker geen overgewicht heb stelde me dat wel enigszins gerust.
@dolce, dat wist ik niet. Ik heb gelukkig ook geen overgewicht. Als dat wel zo was had ik eerst metformine moeten gaan gebruiken van de gyn.
Inderdaad! Bij overgewicht geven ze je dat omdat je dan vaak niet reageert op de hormonen owv insulineresistentie. Bij geen overgewicht is er haast nooit sprake van insulineresistentie en gaat Metformine niets helpen. Dus...... vertrouwen hebben!
Laura, succes met de LEO. 22 april klinkt nog heel ver weg, maar dat gaat toch wel snel hoor.. Luchtte zeker wel op he dat je op het werk het verteld hebt?! Zeker nu met de leo in het vooruitzicht.. Nancy, hoe gaat ie bij jou? Al druk aand e clomid? Ik hoop dat jeeze ronde ook weinig last hebt van de bijwerkingen! Dolce, wanneer had je de eerste echo? Volgende week al? Verder nog alles goed bij jou? Hier verder alles goed. Gister eigenlijk een hele fijne dag gehad. Heel druk bezig geweest met hobby-en. Ik knap oude meubeltjes op. Gister was een poppenbedje voor een klantje aan de beurt en een nachtkastje voor mijn mannetje even gedachte op nul en werken. Hihi Gisteravond wel weer even flink geprakiseerd. Het is alsof ik op een schouder een engeltje heb zitten ( mijn raditionele gedachte ) en op mijn andere schouder een duiveltje ( mijn emoties ). Het engeltje zegt dat met tempraturen en ovulatie testen is er geen echte duidelijke eisprong naar voren gekomen, ik heb totaal geen kwaaltjes of klachten. Dus zwanger kan ik nu ook eigenlijk niet zijn. Het duiveltje daarentegen zegt dan als ik ongesteld ben geworden is er ook een eisprong geweest. Misschien reageer ik gewoon heel gek op die ovulatietesten en het tempraturen. Misschien wel door de pcos. Maar er is vast een eisprong geweest. En heel veel vrouwen hebben geen kwaaltjes als ze zwanger zijn. Dus ik misschien ook niet Zien jullie mijn dillema hahaha Ik heb wel besloten om zo lang mogelijk niet te testen en gewoon mijn menstruatie af te wachten. Maar dat vind ik wel errug moeilijk! En nu, terug naar de orde van de dag. Dadelijk ga ik met mijn man op kraambezoek bij vrienden van ons. Laatste keer dat ik op kraambezoek ergens ben geweest was me enorm tegengevallen. Had het er erg meoilijk mee. Ben dus erg benieuwd hoe het dadelijk gaan.. We shall see. Liefs
@avda, ja dat luchtte zeker op. Hoop dat ik nu wat minder stress heb. Jij veel sterkte met het kraambezoek, hoop dat je een leuke dag hebt.
Avda, goed dat je toch je zinnnen zo nu en dan kan verzetten. Dat van het engeltje en het duivetje is volstrekt normaal hoor, je hebt nu eenmaal geen zekerheid en twijfel is iets dat zo gemakkelijk wordt gevoed hè. Ik hoop dat je snel je maandstonden mag krijgen of, nog beter, snel een positieve test in handen mag hebben . En zo niet, op naar 8 april!!! Afwachten maar! Ik hoop dat het kraambezoek je nog is meegevallen!!! Met mij gaat het intussen. Vannacht en vanmorgen redelijk misselijk geweest. Nu gaat het wat beter en heb ik best wel honger . Mijn vriend zei eergisteren ook dat mijn borsten "veranderd" waren en ik merk wel dat mijn bh inderdaad wat krapper zit. Soms heb ik ook wat last van de krampjes nog maar geen pijn ofzo. Zal me aan deze symptomen maar optrekken want dat engeltje en dat duiveltje dat jij hebt Avda, dat heb ik ook hoor .
Avda, kan me goed voorstellen dat je beide gedachtes hebt hoor, heb ik toen ook zo erg gehad. Het is eigenlijk gewoon heel vervelend dat je tussendoor niet gewoon voor een echo heen mag, dan weet je tenminste waar je aan toe bent.. Probeer het een beetje van je af te zetten en toe te leven naar je afspraak in april! Hoe is het kraambezoek gegaan?! Ik ga zondag op kraambezoek, zie er best tegenop ... Twee weken terug ook op verjaardag geweest, waren er twee baby's, dat deed best pijn. Blijven rot momentjes helaas.. Dolce, de kwaaltjes gaan nu dus langzaamaan beginnen , hopelijk blijft je misselijkheid binnen de perken! Hier nog alles rustig! Morgen starten met de clomid. Zie er weer als een berg tegenop, maar hopelijk valt het mee. Ik heb het alleen echt mega druk op me werk, veel overwerken enzo.. Iedereen die aan me zit te trekken, dus ben bang dat ik de komende dagen met clomid niet te genieten ben. Vorige keer zat ik lekker in me vel, geen gestress, toen had ik vrijwel geen bijwerkingen. Ik weet nu al dat het deze keer niet zo zal zijn.. Maarja het is niet anders
Hoi meiden! Hoe gaat ie hier met iedereen? Dolce, hoe gaat het met je kleine bosbes hihi wanner ben je uitgeteld ongeveer? Rond oktober schat ik zo?! Nancy, hoe gaat het met jou? Nu twee dagen aan de clomid?! Vrijdag eerste fm. Op welke cd zit je dan? 10? Hoop dat er dan al iets te zien is. Maar is natuurlijk nog vroeg... Hier alles goed. Kraambezoek was ook gezellig geweest. Toen de mamma met de kleine baby binnen kwam moest ik eel even goed slikken. Tranen wegslikken. Maar uiteindelijk gezellig gehad. Heeeeeeerlijk geknuffeld met de kleine beeb! Gisteren zat ik op cd 26. Vorige maand werd ik nu dus ongesteld. Vrijdag ook een test gedaan. Ooooomo wit. Hihi nu wacht ik het maar eens af. Heb met manlief afgesproken dat ik dinsdag mocht testen hihi we zullen wel zien...
Avda, leuk dat het kraambezoek toch nog is meegevallen. Kan me voorstellen dat er vanalles door je heen gaat dan... Dag 26 al, merk je zelf iets bijzonders? Iets "anders dan anders"? Met mij gaat het, altijd zowat hetzelfde, afwisselend misselijk ook, maar het is te doen . Ik ben uitgeteld voor begin november. Dat is dus nog een heeeele weg . Nog 2 weekjes wachten tot de eerste echo, dat lijkt echt een eeuwigheid. Heb de afgelopen dagen terug wat meer vertrouwen gekregen, maar ik ken mezelf, dat verandert zo weer... Nancy, hoe is het met jou meid?
Ik merk eigenlijk niet veel. Enige wat anders is dan anders, is dat ik wat veel afscheiding heb. Maarja dat kan zo veel betekenen. Denk dan afwachten mijn beste optie is. Fijn dat je wat meer vertrouwen hebt gekregen. Maar het is wat je zegt, het kan zo weer anders zijn